Francuzi očito vole projekte koji mirišu na lažnjake. Poput Matre-Simce Rancho iz 1977., koja je bila nalik terencu, a u osnovi se radilo o napuhanoj verziji Simce 1100, galskog prethodnika Golfa. Ni blizu današnjih SUV modela. Ili Citroëna SM iz 1970., luksuzne i nabrijane verzije modela DS (Žabe). Sportski je duh naglašavala činjenica da se pokretao V6 motorom Maserati, a sve se svelo na početna slova tih pojmova: S i M. Jedan od dva modela kupljena u bivšoj državi vozio je Mišo Kovač.
Na prvi pogled za Renault Megane GT Line neupućeni bi ruku u vatru stavili da se radi o ublaženoj verziji Meganea Sport, s barem 150 konja pod haubom. Možda i čitavih dvjesto. No, radi se samo o sportskom paketu opreme, koji se trenutačno nudi besplatno uz najbogatiju opremu Dynamique i sve motore u ponudi, osim dizelaša 1.5 dCi sa 85 KS. Dakle i s atmosferskim benzincem obujma 1598 ccm, sa 110 KS, koji pokreće i najjeftiniji Megane, dostupan za 13.000 eura.
Daleko od toga da tom motoru - koji lijepo ide, ugodan je u vožnji i ne troši previše - išta nedostaje. Konačno, stotku lovi u 10,5 sekundi, može potegnuti do 190 km/h, a mjenjač se lako šalta. Ali, jednostavno, nije to - to. Uz atraktivan sportski stil, kojeg najavljuju 17-colni aluminijski naplaci s gumama 205/50, školjkasta sjedala s bočnim zaštitama od kože, aluminijske papučice i žuti okretomjer, sve izgleda poput junaka bez srca ili viteza bez mača.
Nakon početnog razočarenja nedostatkom špirita u motoru, u vožnji se može i uživati, pogotovo što inače dobro izbalansirano podvozje, oplemenjeno sportskim kotačima osigurava još veću stabilnost i uvjerljivija vozna svojstva. Zbog toga se bez problema može održavati visoka prosječna brzina te se dugovječni benzinac čini promišljenim izborom.
Treba se, ipak, zapitati kome ovakav model uopće treba, premda se opušteno vozi te je prostran i funkcionalan. I otmjeno opremljen. A uz to bolje koči nego ubrzava, složen je besprijekorno, a po Renaultovoj novijoj tradiciji pruža prvoklasnu sigurnost. Problem je što cijela ova priča kupce stoji 17.240 eura, za trećinu više od jednako snažnog osnovnog modela u akcijskoj ponudi. Kojemu također ništa ne nedostaje, a uz klimu, radio/CD i električni paket ima i 16-colne alu naplatke.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 81 kW/110 KS pri 6000/min
Moment: 151 Nm pri 4250/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut, stabilizatori
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm, diskovi 260 mm, ABS/ESP
Gume: 205/50 R17
KAROSERIJA
Dimenzije: 429,5x181x147 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 405/1160 litara
Spremnik goriva: 60 litara
Masa: 1280 kg
PERFORMANSE
Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Potrošnja: 9,3/5,6/6,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,8 l/100 km
+ sportski stil, bogata oprema, ugodna vožnja
- performanse neusklađene izgledu, cijena
Oprema GT Line
automatska klima* senzor za kišu* radio/CD/Mp3 * maglenke* ESP* upravljač i mjenjač u koži* tempomat* putno računalo* el. stakla i retrovizori* alu naplaci 17” Celsium* alu dodaci GT Line* stražnji parkirni senzori* prednja sjedala RS*
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....