GULAŠ BEZ MESA

TEST Renault Megane 1.6 GT: Otmjeno opremljeni sportaš koji bolje koči nego ubrzava...

Atraktivan sportski izgled francuskog kompakta najavljuje da se radi o opakoj jurilici, ali pod haubom je mekani benzinac sa 110 KS, bez želje za jurnjavom...
 Željko Puhovski
Atraktivan sportski izgled francuskog kompakta najavljuje da se radi o opakoj jurilici, ali pod haubom je mekani benzinac sa 110 KS, bez želje za jurnjavom...

Francuzi očito vole projekte koji mirišu na lažnjake. Poput Matre-Simce Rancho iz 1977., koja je bila nalik terencu, a u osnovi se radilo o napuhanoj verziji Simce 1100, galskog prethodnika Golfa. Ni blizu današnjih SUV modela. Ili Citroëna SM iz 1970., luksuzne i nabrijane verzije modela DS (Žabe). Sportski je duh naglašavala činjenica da se pokretao V6 motorom Maserati, a sve se svelo na početna slova tih pojmova: S i M. Jedan od dva modela kupljena u bivšoj državi vozio je Mišo Kovač.

Na prvi pogled za Renault Megane GT Line neupućeni bi ruku u vatru stavili da se radi o ublaženoj verziji Meganea Sport, s barem 150 konja pod haubom. Možda i čitavih dvjesto. No, radi se samo o sportskom paketu opreme, koji se trenutačno nudi besplatno uz najbogatiju opremu Dynamique i sve motore u ponudi, osim dizelaša 1.5 dCi sa 85 KS. Dakle i s atmosferskim benzincem obujma 1598 ccm, sa 110 KS, koji pokreće i najjeftiniji Megane, dostupan za 13.000 eura.

Daleko od toga da tom motoru - koji lijepo ide, ugodan je u vožnji i ne troši previše - išta nedostaje. Konačno, stotku lovi u 10,5 sekundi, može potegnuti do 190 km/h, a mjenjač se lako šalta. Ali, jednostavno, nije to - to. Uz atraktivan sportski stil, kojeg najavljuju 17-colni aluminijski naplaci s gumama 205/50, školjkasta sjedala s bočnim zaštitama od kože, aluminijske papučice i žuti okretomjer, sve izgleda poput junaka bez srca ili viteza bez mača.

Nakon početnog razočarenja nedostatkom špirita u motoru, u vožnji se može i uživati, pogotovo što inače dobro izbalansirano podvozje, oplemenjeno sportskim kotačima osigurava još veću stabilnost i uvjerljivija vozna svojstva. Zbog toga se bez problema može održavati visoka prosječna brzina te se dugovječni benzinac čini promišljenim izborom.

Treba se, ipak, zapitati kome ovakav model uopće treba, premda se opušteno vozi te je prostran i funkcionalan. I otmjeno opremljen. A uz to bolje koči nego ubrzava, složen je besprijekorno, a po Renaultovoj novijoj tradiciji pruža prvoklasnu sigurnost. Problem je što cijela ova priča kupce stoji 17.240 eura, za trećinu više od jednako snažnog osnovnog modela u akcijskoj ponudi. Kojemu također ništa ne nedostaje, a uz klimu, radio/CD i električni paket ima i 16-colne alu naplatke.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 81 kW/110 KS pri 6000/min

Moment: 151 Nm pri 4250/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut, stabilizatori

Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm, diskovi 260 mm, ABS/ESP

Gume: 205/50 R17

KAROSERIJA

Dimenzije: 429,5x181x147 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 405/1160 litara

Spremnik goriva: 60 litara

Masa: 1280 kg

PERFORMANSE

Brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 10,5 s

Potrošnja: 9,3/5,6/6,9 l/100 km

Potrošnja na testu: 8,8 l/100 km

+ sportski stil, bogata oprema, ugodna vožnja

- performanse neusklađene izgledu, cijena

Oprema GT Line

automatska klima* senzor za kišu* radio/CD/Mp3 * maglenke* ESP* upravljač i mjenjač u koži* tempomat* putno računalo* el. stakla i retrovizori* alu naplaci 17” Celsium* alu dodaci GT Line* stražnji parkirni senzori* prednja sjedala RS*

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 05:04