Nissan Micra je u 40 godina postala sinonim za pouzdan i pristupačan auto čija je popularnost kulminirala titulom Europskog automobila 1993. godine. No, s vremenom je ‘stara dama‘ izgubila dio šarma i vizualno se utopila u prosječnost gradske klase gdje se dizajnersko lutanje ne oprašta. Shvatili su to i čelnici japanske marke pa su Micru prošle godine jednostavno ‘ugasili‘ uz obećanje velikog povratka u dizajnerski razigranom i potpuno električnom obliku.
Obećano - ispunjeno! Micra u petom desetljeću života nikad nije izgledala bolje i modernije, a za razliku od prethodnih generacija koje su u pravilu kupovale naše majke i bake, japanski ‘gadget na kotačima‘ sada očito cilja na mlađe kupce.
Na prvom susretu uživo u Rotterdamu Micra nas je dočekala na serijskim 18-inčnim kotačima, u upečatljivoj plavoj uniformi s novim zaštitnim znakom - velikim prednjim svjetlima koja izgledaju poput široko otvorenih očiju.
Dizajnerski efektno rješenje ovalno postavljenih dnevnih svjetala (u koje su vodoravno smještena glavna) posebno je dojmljivo noću kada vam Micra u znak dobrodošlice doslovno namiguje.
I straga su ovalna svjetla, ali ne baš tako naglašena, nego više integrirana u cjelokupni vizual kojeg potpisuje Nissanov dizajnerski centar iz Londona.
Život u velikoj grupaciji kakvoj pripada i Nissan podrazumijava da je na stolu sve, od platforme i pogonskih sklopova do sigurnosnog arsenala i ‘copy-paste‘ rješenja u kabini. Budući da u obitelji imaju Europski automobil 2025. godine - ne čudi da su Japanci sve blagodati suživota iskoristili bez pardona.
Grupacijska platforma AmpR Small na kojoj se kotrlja i Renault 5 omogućila je rastezanje međuosovinskog razmaka na 2,54 metara kao i solidnih 326 litara obujma prtljažnika. Unatoč kompaktnim dimenzijama (397x150x177 cm), prostora u kabini ne nedostaje, barem ne na prednjim sjedalima. Straga, iza 185 cm visokog vozača, putnici slične visine će nakon nekoliko kilometara osjećati pritisak na koljena i stopala.
Ambijent u kabini je vrlo moderan i baš kao u Petici - potpuno digitaliziran. Kokpitom dominiraju dva 10-inčna ekrana s instrumentima i multimedijom, a razlike su vidljive tek u dizajnerskim detaljima volana, armature ispred suvozača, instrumenata te materijala i uzoraka obloga sjedala i vrata. Dovoljno za dozu originalnosti.
Na dohvat ruke su aplikacije Google Maps, Google Assistant i Play Store kojima se upravlja jednostavno, čak i glasovnim naredbama. Zahvaljujući tvornički instaliranoj aplikaciji NissanConnect, možete prilagoditi temperaturu u vozilu prije nego što uopće sjednete u auto te na daljinu provjeriti stanje baterije ili isplanirati rutu koja uključuje zaustavljanja na punionicama.
Za upravljačem se sjedi nisko, a kao i kod Petice, ručica mjenjača je smještena netipično visoko pored upravljača gdje joj društvo prave polugice za brisače i glazbu. Na prvu to grupiranje djeluje pomalo konfuzno, no vrlo brzo tim se rasporedom upravlja žmirećki.
Za razliku od prijašnjih Micra, nova dolazi isključivo s električnim pogonom. Bazna varijanta opremljena je baterijom od 40 kWh, a snažnija 52 kWh, uz snagu od 125, odnosno 150 KS. Domet na struju iznosi 317, odnosno 416 kilometara, a obje baterije na brzoj punionici (80 odnosno 100 kW) dižu kapacitet s 15 na 80 posto za 30 minuta.
Micra je s masom od 1500 kg jedan od najlakših automobila u klasi te s kombinacijom uvjerljivih ubrzanja (8 sekundi do 100 km/h) i lagane upravljivosti, nudi priličnu zabavu za volanom. Ovjes posuđen od Petice (naprijed McPherson, straga multilink) savršeno joj odgovara pa čvrstom i stabilnom karoserijom poslušno ispunjava sve zadatke, čak i bržu jurnjavu zavojima.
Dozu zabave pruža i e-Pedal sustav koji uz snažno regenerativno kočenje omogućuje vožnju i potpuno zaustavljanje bez diranja kočnice. Na gradskim i otvorenim cestama u blizini Rotterdama, snažnija izvedba Micre nam je trošila nešto manje od 13 kWh što znači da su i deklarirane tvorničke brojke itekako dohvatljive.
Nova Micra je već dostupna u Hrvatskoj, i to s cijenom od 28.000 eura (oko tisuću eura manje od Renaulta 5). Treba napomenuti da za par dana (15. listopada u 9 sati) u Hrvatskoj započinju poticaji na električna vozila s kojima bi sretnici, isključivo pravne osobe, cijenu mogli umanjiti za dodatnih 9000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....