MAMAC ZA POGLEDE

Dama u najboljim godinama: U Rotterdamu smo isprobali potpuno novu Nissan Micru

Micra originalnim dizajnom i tehnologijom Renaulta 5 cilja na mlađe kupce, a u Hrvatsku stiže taman pred poticaje

Nissan Micra

 Nissan
Micra originalnim dizajnom i tehnologijom Renaulta 5 cilja na mlađe kupce, a u Hrvatsku stiže taman pred poticaje

Nissan Micra je u 40 godina postala sinonim za pouzdan i pristupačan auto čija je popularnost kulminirala titulom Europskog automobila 1993. godine. No, s vremenom je ‘stara dama‘ izgubila dio šarma i vizualno se utopila u prosječnost gradske klase gdje se dizajnersko lutanje ne oprašta. Shvatili su to i čelnici japanske marke pa su Micru prošle godine jednostavno ‘ugasili‘ uz obećanje velikog povratka u dizajnerski razigranom i potpuno električnom obliku.

image

Nissan Micra

Nissan

Obećano - ispunjeno! Micra u petom desetljeću života nikad nije izgledala bolje i modernije, a za razliku od prethodnih generacija koje su u pravilu kupovale naše majke i bake, japanski ‘gadget na kotačima‘ sada očito cilja na mlađe kupce.

Na prvom susretu uživo u Rotterdamu Micra nas je dočekala na serijskim 18-inčnim kotačima, u upečatljivoj plavoj uniformi s novim zaštitnim znakom - velikim prednjim svjetlima koja izgledaju poput široko otvorenih očiju.

image

Nissan Micra

Neven Cesar

Dizajnerski efektno rješenje ovalno postavljenih dnevnih svjetala (u koje su vodoravno smještena glavna) posebno je dojmljivo noću kada vam Micra u znak dobrodošlice doslovno namiguje.

image

Nissan Micra

Neven Cesar

I straga su ovalna svjetla, ali ne baš tako naglašena, nego više integrirana u cjelokupni vizual kojeg potpisuje Nissanov dizajnerski centar iz Londona.

Život u velikoj grupaciji kakvoj pripada i Nissan podrazumijava da je na stolu sve, od platforme i pogonskih sklopova do sigurnosnog arsenala i ‘copy-paste‘ rješenja u kabini. Budući da u obitelji imaju Europski automobil 2025. godine - ne čudi da su Japanci sve blagodati suživota iskoristili bez pardona.

image

Nissan Micra

Neven Cesar

Grupacijska platforma AmpR Small na kojoj se kotrlja i Renault 5 omogućila je rastezanje međuosovinskog razmaka na 2,54 metara kao i solidnih 326 litara obujma prtljažnika. Unatoč kompaktnim dimenzijama (397x150x177 cm), prostora u kabini ne nedostaje, barem ne na prednjim sjedalima. Straga, iza 185 cm visokog vozača, putnici slične visine će nakon nekoliko kilometara osjećati pritisak na koljena i stopala.

image

Nissan Micra

Nissan

Ambijent u kabini je vrlo moderan i baš kao u Petici - potpuno digitaliziran. Kokpitom dominiraju dva 10-inčna ekrana s instrumentima i multimedijom, a razlike su vidljive tek u dizajnerskim detaljima volana, armature ispred suvozača, instrumenata te materijala i uzoraka obloga sjedala i vrata. Dovoljno za dozu originalnosti.

Na dohvat ruke su aplikacije Google Maps, Google Assistant i Play Store kojima se upravlja jednostavno, čak i glasovnim naredbama. Zahvaljujući tvornički instaliranoj aplikaciji NissanConnect, možete prilagoditi temperaturu u vozilu prije nego što uopće sjednete u auto te na daljinu provjeriti stanje baterije ili isplanirati rutu koja uključuje zaustavljanja na punionicama.

image

Naš novinar na premijeri nove Nissan Micre

Nissan

Za upravljačem se sjedi nisko, a kao i kod Petice, ručica mjenjača je smještena netipično visoko pored upravljača gdje joj društvo prave polugice za brisače i glazbu. Na prvu to grupiranje djeluje pomalo konfuzno, no vrlo brzo tim se rasporedom upravlja žmirećki.

image

Nissan Micra

Nissan

Za razliku od prijašnjih Micra, nova dolazi isključivo s električnim pogonom. Bazna varijanta opremljena je baterijom od 40 kWh, a snažnija 52 kWh, uz snagu od 125, odnosno 150 KS. Domet na struju iznosi 317, odnosno 416 kilometara, a obje baterije na brzoj punionici (80 odnosno 100 kW) dižu kapacitet s 15 na 80 posto za 30 minuta.

Micra je s masom od 1500 kg jedan od najlakših automobila u klasi te s kombinacijom uvjerljivih ubrzanja (8 sekundi do 100 km/h) i lagane upravljivosti, nudi priličnu zabavu za volanom. Ovjes posuđen od Petice (naprijed McPherson, straga multilink) savršeno joj odgovara pa čvrstom i stabilnom karoserijom poslušno ispunjava sve zadatke, čak i bržu jurnjavu zavojima.

image

Nissan Micra

Nissan

Dozu zabave pruža i e-Pedal sustav koji uz snažno regenerativno kočenje omogućuje vožnju i potpuno zaustavljanje bez diranja kočnice. Na gradskim i otvorenim cestama u blizini Rotterdama, snažnija izvedba Micre nam je trošila nešto manje od 13 kWh što znači da su i deklarirane tvorničke brojke itekako dohvatljive.

image

Nissan Micra

Nissan

Nova Micra je već dostupna u Hrvatskoj, i to s cijenom od 28.000 eura (oko tisuću eura manje od Renaulta 5). Treba napomenuti da za par dana (15. listopada u 9 sati) u Hrvatskoj započinju poticaji na električna vozila s kojima bi sretnici, isključivo pravne osobe, cijenu mogli umanjiti za dodatnih 9000 eura.

image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Nissan
image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Neven Cesar
image

Nissan Micra

Nissan
image

Nissan Micra

Nissan
image

Nissan Micra

Nissan
image

Nissan Micra

Nissan
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 08:13