Za razliku od većine proizvođača koji su kleknuli pod histerijom elektrifikacije i eutanazije motora s unutarnjim izgaranjem, Mazda živi u svom svijetu. Umjesto potpunog prelaska na struju, Japanci već godinama prkose trendovima i paralelno voze na dva kolosijeka s elektrificiranim modelima, ali i novim generacijama benzinskih i dizelskih motora.
No, unatoč ‘švedskom stolu‘ pogonskih sklopova, Mazda je strogim nametima o emisijama štetnih plinova ipak stjerana u kut. Postoji li bolji dokaz od nove Šestice, koja je nakon 26 godina i četiri milijuna prodanih primjeraka, postala potpuno električni model?
Nepopularan potez izazvao je šok među kupcima japanske marke, no kada se slegnu dojmovi, svi će prihvatiti novu realnost ulaska u svijet električnih automobila gdje je Mazda već probila led s modelom MX-30, koji je pak sramežljivim nastupom i prodajnim brojkama brzo završio europsku karijeru.
Da ne bude zabune, Japanci s novom Šesticom nisu samo ispunili birokratske formalnosti i izbjegli plaćanje penala zbog prevelike emisije CO2 u gami, njihov cilj je pokazivanje mišića i otvoreni napad na Volkswagen ID.4 i Teslu Model 3.
S dužinom od 492 i širinom od 189 cm, Mazda 6e je na tragu proporcija stare Šestice. Na prvom susretu uživo pažnju nam je privukao futuristički dizajn s osvjetljenom prednjom maskom i oštrim LED svjetlima, a iako je vizualno usklađena s ostatkom Mazdine obitelji, Šestica djeluje vrlo moderno, posebno i prepoznatljivo.
Više od vanjštine, oduševila nas je potpuno digitalizirana kabina nakrcana novim tehnološkim arsenalom japanske marke.
Ispred vozača su ploča s instrumentima od 10,2 inča, virtualni head-up display na kojem se projiciraju informacije o vožnji na površini stakla od 50 inča te ogroman središnji zaslon od 14,6 inča.
Kontra trendovima koji zazivaju povratak fizičkih prekidača, Mazda ih je bez milosti u potpunosti uklonila. Nestao je čak i poznati joystick kojim se upravljalo izbornicima na multimedijskom ekranu pa sada sve funkcije birate prstima na dodirnom zaslonu.
Mlađe generacije zadivit će upravljanje gestama ruku i prstima. Palac gore sustav prepoznaje kao ‘sviđa mi se pjesma‘, stavljanjem kažiprsta preko usnica isključit ćete muziku, a zajedničko dizanje srednjeg i kažiprsta (slovo V) znak je da pozirate za fotografiju.
Prostrana kabina serijski dolazi s velikim panoramskim krovom, 64 opcija ambijentalnog svjetla i Sony audio sustavom sa 14 zvučnika, a premium osjećaj stvaraju sjedala od mekane Nappa kože i prvoklasni materijali filigranske završne obrade po cijeloj kabini.
Električna Šestica dostupna je u dvije izvedbe. Standardna verzija opremljena je litij-željezo-fosfatnom baterijom od 68,8 kWh koja je prema WLTP testu dovoljna za domet od 479 kilometara. Straga smješten elektromotor generira 258 KS i 300 Nm okretnog momenta s kojim ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,6 sekundi.
Maksimalna brzina punjenja je 165 kW, a za dizanje kapaciteta od 10 do 80 posto potrebne su 24 minute.
Model s dugim dometom (Long Range) ima veću litij-nikal-mangan-kobalt-oksidnu bateriju od 80 kWh koja povećava domet za dodatnih 73 kilometara. Problem je što baterijski sklop može podnijeti punjenje od ‘samo‘ 90 kW, povećavajući vrijeme od 10 do 80 posto na 47 minuta.
Zanimljivo, Long Range pokreće motor 13 KS slabiji od modela sa standardnim dometom (okretni moment je isti), što rezultira nešto sporijim vremenom ubrzanja (7,8 sekundi). Maksimalna brzina oba modela je ista (175 km/h), jednako kao i težina od 1960 kg.
Na dionici od Dusseldorfa do Leverkusena isprobali smo standardnu verziju koja nam je u kombiniranim uvjetima trošila 14 kWh na 100 km, što je respektabilna brojka, manja i od tvornički deklariranih 16,6 kWh. No, više od samih brojki, oduševila nas je potpuna tišina u kabini, pametna raspodjela težine (47:53) te vožnja zavojitim cestama s impresivnom stabilnošću karoserije. Za dvije tone težak obiteljski auto, čvrsto i smireno prolazi kroz brze zavoje i mijenja smjer s ugodnom oštrinom.
Mazda 6e nije najuzbudljivija električna limuzina na tržištu, ali je zato elegantna, prostrana i ekonomična. S cijenom od 43.500 eura bit će vrlo konkurentna Tesli i Volkswagenu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....