Za razliku od upadljivog izgleda glavnih suparnika, poput Nissana Juke i Renaulta Captur, novi 2008 djeluje smireno i elegantno. Pritom se izgledom snažno odmaknuo od osnove, gradskog 208. Maska je prepoznatljiva, no linije su čišće, a avanturistički duh ogleda se u robusnijim branicima, podvozju povišenom za 5,5 centimetara, metalnoj zaštiti branika i pragova te uzdužnim krovnim nosačima. U najboljem paketu Allure, s aluminijskim naplacima, kromiranim kućištima retrovizora i zatamnjenim stražnjim staklima dojam je još bolji.
Novi 2008 u duljinu mjeri tek 20 cm više od 208-ice, a širina i osovinski razmak su ostali jednaki. Zato je viši od malog 208 za 9 cm. Unutrašnjost je gotovo kao preuzeta iz 208, barem kad je riječ o izvedbi prednjeg dijela putničkog prostora uključujući i maleni upravljač promjera samo 36 cm. I treba priznati, dobro mu stoji, a preko njega će instrumente dobro vidjeti svi oni prosječne visine bez dodatnog namještanja sjedala i upravljača.
Svidio nam se i višenamjenski dodirni zaslon, dio čijih se funkcija, poput izbora radio-postaja, lista kao na pametnom telefonu koji dolazi već sa srednjom opremom Active. Netko će odmahnuti rukom na nekoliko zgodno dizajniranih detalja, poput neobično debele ručice parkirne kočnice ili svjetlećih okvira instrumenata no po nama, ti detalji dodatno podižu dojam ekskluzivnog interijera, zajedno sa sjajno lakiranim površinama kokpita. Od dodataka auto je imao i stakleni panoramski krov (3600 kuna), JBL hi-fi uređaj (3200 kuna), kožna grijana sjedala (6900 kuna), Park assist (1400 kuna)…
U vožnji se motor gotovo i ne čuje zahvaljujući sjajnoj izolaciji sve do brzina preko 150 km/h. U prtljažnik obujma 360 litara stane prtljaga svih pet putnika, a ulazni prag praktičan i sa 60 cm od tla najniži u klasi. Po pitanju motora, sjajnim se i ovdje pokazao 1,6-litreni dizelaš od 92 KS koji u najbolju formu ulazi na otvorenoj cesti, kad se okretni moment pokazuje kao dobra baza za sigurna i dosta brza pretjecanja.
Štedljivost mu je važna značajka, a vozi li se umjereno, na otvorenoj cesti dovoljno mu je i manje od 5 litara. U gradu oko 6, pri čemu štednji pridonosi dobro ugođen serijski Start/Stop uređaj. U vožnji zahvaljujući čvrsto ugođenom ovjesu i niskom težištu novi 2008 više odaje dojam običnog auta nego malog SUV-a. Naginjanja su minimalna i proširenje putanje pri oštrom ulazu u zavoj svedeno je na minimum. Naravno, u okviru ove klase. Za vozače avanturističkog duha tu je uređaj Grip Control.
Programi Snijeg, Blato i Pijesak te mogućnost potpunog isključivanja ESP uređaja kad se treba izvući iz nevolje ne transformiraju 2008 u terenac, ali, prebacivanjem snage na kotač koji ima čvršći kontakt s podlogom, može pomoći zapnete li u nevolji. Na koncu, Peugeot 2008 stilski je i koncepcijski zanimljiv novitet u klasi gradskih crossovera i odlična zamjena za standardni kompakt, posebice u ovakvoj, najskupljoj izvedbi u cjeniku.
TEHNIČKI PODACI
1.6 e-HDi Allure
Motor turbodizelski, 4 cil.
Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min
Moment 230 Nm pri 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 416 x 174 x 155 cm
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 360/1195 litara
Najveća brzina 181 km/h
0-100 km/h 11,5 sekundi
Potrošnja 4,7/3,6/4,0 litara
Ispuh CO2 103 g/km
Cijena 149.407 kuna
S doplatama 155.607 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....