SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENA TOYOTA COROLLA Auto koji i da hoćeš ne možeš uništiti

Izgled ove generacije ne sjeda otprve, ali zato doista vrijedi ona birtijaška - ovakve više ne rade!
 Željko Puhovski/CROPIX
Izgled ove generacije ne sjeda otprve, ali zato doista vrijedi ona birtijaška - ovakve više ne rade!

Toyotu Corollu, bez obzira koju generaciju, uvijek ćete naći pri vrhu svih mogućih lista pouzdanosti. Nikada nije fascinirala dizajnom, pa čak ni tehnologijom, ali aura nekvarljivosti izdigla ju je u jedan od najcjenjenijih modela kompaktne klase, naročito na tržištima na kojima su niski troškovi održavanja važniji od bilo kakve mode. A osma generacija, koja se proizvodila relativno kratko, od proljeća 1997. do jeseni 2001., primjer je auta čiji je izgled u nesrazmjeru s kvalitetom. Neobičan dizajn najveći je krivac što ova serija Corolle nije najbolje sjela europskom tržištu, pa zbog toga i nije doživjela posebno zapaženu popularnost, ali je zato čvrsta karika u stvaranju reputacije prvaka pouzdanosti.

Nema ih puno u ponudi rabljenih, posebice karavanske izvedbe, koja je za ono vrijeme izgledala „svemirski“. Onima koji vole neobične modele, a za kupnju i održavanje ne mogu izdvojiti veći iznos, upravo to može biti zgodna mogućnost o kojoj možda nisu niti razmišljali. A o pouzdanosti dotične generacije ima što za reći i naš testni primjerak, opremljen osnovnim 1,3-litrenim benzinskim 16V motorom od 86 KS: u 15 godina vožnje prešao je 250.000 kilometara i promijenio najmanje tri vlasnika (uvezen iz inozemstva...), no i dalje je tvrdoglav u svojoj posvemašnjoj besprijekornosti. Jasno, tragovi vremena se vide, naročito na dijelovima unutrašnjosti (upravljač, mjenjač, sjedala...), ali osim redovnog održavanja i zamjene potrošnog materijala sukladno prijeđenoj kilometraži, mehaničari su samo mogli sjediti skrštenih ruku i gledati kako se brojčanik za kilometražu nesmiljeno vrti.

Performanse osnovnog benzinca na papiru ne djeluju upečatljivo, ali treba znati da je karavanska Corolla težila tek 1075 kg, što je u odnosu na današnje kompaktne perolaka kategorija. Za prosječnog vozača i osnovni motor je zato odgovarajući izbor, tim više što je potrošnju lako držati u okviru 8 litara. Istini za volju, Corolla baš i ne pruža puno izbora. Još se nudi jači i žedniji 1,6-litreni 16V benzinac (110 KS), a dizelaš je samo jedan - relativno spor i ne osobito ekonomičan 2,0-litreni atmosferski motor, čijih 72 KS zna potrošiti i više od 7 litara. Međutim, pronađe li se redizajnirani primjerak (od proljeća 2000.), sjest ćete u oku ugodniji model, s novom maskom i svjetlima, koja su ostala u dva para, ali su sad spremljena u jedno kućište. Modernizira se i ponuda motora, pa osnovni postaje 1,4-litreni VVTi (97 KS), a uvodi se i moderni turbodizelski 2,0-litreni common-rail (90 KS). Oba kasnije sele i u posve novu, devetu generaciju Corolle, a poklonicima atmosferskog dizela istovremeno je ponuđen 1,9-litreni motor sa 69 KS. Slabijih je performansi i s potrošnjom oko 7,5 litara nije oličenje dizelske štedljivosti, ali koga briga kad je sposoban odvaliti i milijun kilometara.

COROLLA WAGON 1.3

GODIŠTE 1998.

CIJENA 14.000 kuna

Kilometraža 250.000 km

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1332 ccm

Snaga 63 kW/86 KS pri 5400/min

Moment 120 Nm pri 4200/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 432 x 169 x 145 cm

Osovinski razmak 247 cm

Prtljažnik 310 litara

Masa 1075 kg

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 19:15