
Godinu 1990. pamtit ćemo po mnogim događajima. Irak je napao Kuvajt, Jugoslavija se počela krvavo raspadati, NBC je prikazao prvu epizodu kultne serije Seinfeld, a u finalu Svjetskog nogometnog prvenstva u Italiji Njemačka je pobijedila Argentinu 1:0. I - Renault je predstavio prvu generacija Clia. Tijekom 20 godina mali francuz je prodan u čak 10,5 milijuna primjeraka i jedini je auto u povijesti s dvije titule Europskog auta godine (1991. i 2006.).
Renault dakle, ima dobrih razloga da uspjesima obilježenu dosadašnju karijeru Clia podijeli i s kupcima. Pripremljena je ograničena količina slavljeničkog modela Clio 20th Anniversary, izvana oplemenjenog aluminijskim naplacima, zatamnjenim kućištima svjetala, zacrnjenim stražnjim staklima te crno lakiranim retrovizorima i dijelovima branika.
Posebnost opreme ima svoj nastavak u ugodnoj i prostranoj unutrašnjosti, u kojoj nas, iza blještavog natpisa na pragovima, dočekuje nova nota profinjenosti. Uz vrlo dobru serijsku opremu, u koju je uključen i klima uređaj, ugođaj uljepšavaju kvalitetno gumirana plastika gornjeg dijela armature, tamnije obloge vratiju, tamno sivo lakirana središnja konzola, ugodna koža na upravljaču i ručici mjenjača, aluminijske površine i bolje profilirana tamna sjedala, sa svijetlim prošivima. S polica dodatne opreme testni primjerak ima samo metalik lak (350 eura).
Clio godinama poznajemo i kao jednog od najudobnijih u svojoj klasi, a u posljednje dvije godine ističe se i downsizing turbobenzinskim motorom 1.2 TCE od 100 KS. Riječ je o dobro poznatom motoru od 1149 ccm (još iz prvih Twinga i Clia), kojem je turbina udahnula novi život. Odličnih je radnih karakteristika, uglađen i tih u mirnoj vožnji, a brzim odzivom na gas uvijek spreman za hitro prebacivanje na brzi tempo.
Da nema blage zadrške prije uključivanja turbine rekli bismo da Renaultov mali turbobenzinac gotovo i ne zaostaje za VW-ovim 1.2 TSI. Dobre performanse prate uzorna stabilnost, umjerena potrošnja te lagan i podatan mjenjač. Uglavnom, tko želi Clio kakav se neće viđati u svakoj ulici, slavljenička verzija zgodna je prilika.
CIJENA 12.500 EUR
TESTNI MODEL 12.850 EUR
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbobenzinski
Obujam: 1149 ccm
Snaga: 74 kW/100 KS pri 5500/min
Moment: 145 Nm pri 3000/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Gume: 185/60 R 15, Michelin
Dimenzije: 403x171x149 cm
Osovinski razmak: 257,5 cm
Prtljažnik: 288 litara
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja: 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,6 l/100 km
Komentari
0