RABLJENI

ŠKODA SUPERB Veći, a jeftiniji Passat

Češki klon Passata, predsjedničke prostranosti najbolji je s TDI motorom
Češki klon Passata, predsjedničke prostranosti najbolji je s TDI motorom

Škoda Superb? Pa to je malo veći, malo drukčiji i malo jeftiniji Passat, opći je zaključak svakog razgovora na temu automobila iz koncerna Volkswagen. Sasvim točno, jer Škodina obiteljsko-poslovna limuzina doista je bila bazirana na produženoj Volkswagenovoj platformi namijenjenoj prvenstveno Passatu za tad već snažno rastuće kinesko tržište. Izrazito uspješna karijera prve generacije Superba, predstavljene 2001. i blago redizajnirane 2006., dokazuje svu promišljenost takve strategije.

Prvi Superb je tako i danas duljinom od 4,8 metara i međuosovinskim razmakom od 2,8 metra jedna od najvećih limuzina srednje klase, čiji gabariti i na stražnjem sjedalu pružaju raskošan prostor za koljena i glave čak i izrazito visokim suputnicima. Prostranost dostojnu visoke klase donosi i pomalo klasičan dizajn, konzervativno pravilnih površina. Uvelike podsjeća na Passat iz perioda od 1996. do 2004., a s 12 godina staža još uvijek djeluje skladno, u jačim paketima opreme i pomalo moćno.

Osim platforme i podvozja, Superb s Passatom dijeli i benzince 2.0 (115 KS), 1.8 Turbo (150 KS) i 2.8 V6 (193 KS) te dizelaše 1.9 TDI (100, 105 i 130 KS), 2.0 TDI (140 KS) i 2.5 TDI V6 (155 i 163 KS). Dakako, najzastupljeniji su 1,9-litreni dizelaši, poznati prvenstveno po izuzetnoj štedljivosti i dugovječnosti, a ujedno i povoljnim troškovima održavanja. Upravo takav motor u svojoj najsnažnijoj izvedbi sa 130 KS (crveni TDI) ima i testni primjerak, koji u devet godina vožnje i 181.000 prijeđenih kilometara, osim redovnog servisnog održavanja, nije zahtijevao ni jednu drugu intervenciju.

Turbo punjač je još uvijek tvornički, a premda je sustav ubrizgavanja bučne koncepcije pumpa-brizgaljka, osjetljive na lošiju kvalitetu goriva, nije bilo ni najmanjeg problema sa začepljenjem istih. Motor još uvijek obiluje snagom, vuče gotovo kamionski već iz nižih okretaja, a u vožnji ostavlja dojam snage veće od deklarirane. Prema brzinomjeru još uvijek može i do 215 km/h, a upravo česte vožnje otvorenom cestom pridonese su odličnoj kondiciji motora. Potrošnja ulja je zanemariva, a o robusnosti i kvaliteti izvedbe svjedoči i još uvijek originalna spojka, premda ovaj Superb često vuče i prikolicu s omanjim brodicama.

Isto tako, i akumulator i ispušni sustav još uvijek su iz tvorničke ugradnje. Tek su nedavno, i to preventivno, po prvi puta zamijenjeni amortizeri i kočni diskovi. Uglavnom, redoviti servisi i briga vlasnika pokazali su se kao savršen recept za dugovječnost. A što kaže Dekra, njemačka institucija za procjenu pouzdanosti? Brtve kartera i mjenjača nisu najizdržljivije, žarulje svjetala treba mijenjati češće no što bi željeli, a zglobne manžete rano postaju porozne. No, vlasnik ovog Superba s tim se problemima nije susretao.

SUPERB 1.9 TDI (2001. - 2008.)

Kilometraža 181.000

Motor turbodizelski

Obujam 1896 ccm

Snaga 130 KS pri 4000/min

Moment 285 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 480 x 176,5 x 149 cm

Međuosovinski razmak 280 cm

Masa 1590 kg

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 10,4 sekundi

Potrošnja 5,7 l/100 km

GODIŠTE 2004.

CIJENA 60.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 17:06