ekskluzivno

Stiže tek na proljeće 2026. a mi smo ga već vozili: Prvi dojmovi za volanom gradskog auta na kojeg je VW stavio sve karte

U okolici Barcelone imali smo priliku sjesti za volan novog električnog VW ID. Pola na novoj platforma MEB+

Glavni urednik magazina Auto klub Branimir Hitrec u Barceloni je vozio VW ID. Polo

U okolici Barcelone imali smo priliku sjesti za volan novog električnog VW ID. Pola na novoj platforma MEB+

Novorazvijena platforma MEB+, naprednija elektronika, novi koncept smještaja ćelija u nikad tanje kućište, fino izbrušen ovjes i kočnice... Voziti automobil zamaskiran od glave do pete, čija je gotovo cijela unutrašnjost prekrivena kako bi ostala skrivena od znatiželjnih pogleda, u startu nam se nije činilo pretjerano zabavnim. No, kod Volkswagena ID. Polo, kojeg smo kao jedini medij iz Hrvatske imali priliku provozati mjesecima prije službene premijere po zavojitim cestama u okolici Barcelone, upravo je to bio slučaj.

image

VW ID.Polo

Već prvi kilometri u modelu nastalom iz prije dvije godine predstavljenog koncepta ID.2all pokazali su da donosi revoluciju kad je riječ o Volkswagenovim modelima pokretanima isključivo strujom. Koliko god veći ID.3, ID.4 ili ID.7 (da nabrojimo samo neke) imali aduta, dojam je da su na neki način bili tek svojevrsna vježba za ID. Polo. Ključ ove transformacije upravo je nova platforma MEB+, ciljano razvijena za električne modele s prednjim pogonom. Rezultat zaslužuje svaku pohvalu – ne samo da je nova platforma pridonijela jednostavnosti izrade i manjem broju komponenti, nego i – možda i najvažnije – bitnom smanjenju mase i prirodnijem ponašanju u vožnji.

Dugačak 4,05, širok 1,82 i visok 1,53 metra, ID. Polo prvenstveno je skrojen za grad, no pokazalo se da ima što reći i na bržim dionicama, gdje potrošnju na uzdama drži i izvrsna aerodinamika (0,264) ne prevelike, ali iznimno prostrane karoserije. Kolika se masa uštedjela s novom platformom lijepo ilustrira usporedba s Volkswagenom ID.3 – 4,26 metara dugačak električni kompakt iz Wolfsburga, smješten na platformu MEB, na vagi broji najmanje 1788 kg. Dakle, duži je oko 20 cm, ali i teži gotovo 300 kg više, a ta se razlika i osjeti u vožnji.

image

VW ID.Polo

Za električne aute težak umjerenih 1512 kg, ID. Polo ne samo da spremno drži zadani pravac u zavojima, nego se i kudikamo ljepše ponaša pri kočenju. Kao da je riječ o modelu pokretanom motorom s unutarnjim izgaranjem. Već i sam pritisak na papučicu djeluje prirodno, nimalo napadno i lijepo dozirano, što samo po sebi, uz nisko težište, daje vozaču poticaj za malo žustriju vožnju.

Pohvalu zaslužuje i novorazvijeni elektromotor oznake APP290, kojem brojčani dio u nazivu označava maksimalni okretni moment od 290 Nm. U nevelik pogonski sklop smješten ispod prednjeg poklopca motora integrirani su i 1-stupanjski automatski mjenjač te pulsni pretvarač, pametna elektronika zadužena za ravnomjerni razvoj snage i okretnog momenta, kao i rekuperaciju energije. Osim dodatne uštede u masi, posljedica u praksi je ujednačen odziv na gas i ravnomjerno ubrzanje, ali i veliki potencijal prikupljanja energije dobivene regenerativnim kočenjem.

image

VW ID.Polo

U startu će APP290 dolaziti s 85 kW (116 KS), 99 kW (135 KS) i 155 kW (211 KS), pa što se tiče snage oni s većim vozačkim ambicijama neće ni trebati čekati ID. Polo GTI koji će se nuditi sa 166 kW (226 KS). Zanimljivo, ID. Polo je i prvi električni Volkswagen kojem je priključak za punjenje smješten sprijeda, sa suvozačeve strane, čime se također uštedio koji kilogram, s obzirom na to da je trebalo provlačiti manje kablova.

Sama baterija je ili litij-željezo-fosfatna od 37 kWh ili nikal-mangan-kobaltna kapaciteta 52 kWh (neto), a tvornica obećava doseg od 300, odnosno 450 kilometara. Nakon jednosatne vožnje koja je uključivala i vožnju autocestom, možemo reći da se radi o itekako realnim najavama.

image

VW ID.Polo

Kako se Volkswagen potrudio sakriti novi ID. Polo od znatiželjnih pogleda (pokazan nam je i bez folija, u sigurnosti zatvorene dvorane), kao baza je izabrano imanje do kojega put dijelom vodi i po makadamskoj cesti. To nije podloga na kojoj će se njemački električar često nalaziti, no to nam je dalo priliku da provjerimo ovjes i u krajnje izazovnim uvjetima. Dojam? Amortizeri s naprednom kontrolom stupnja kompresije čak su i na ovakvoj podlozi ponudili primjerenu udobnost i upravljivost, a karoserija je bila potpuno lišena neugodnih vibracija i buke koja bi dolazila od podvozja. Uglavnom, dojam je da je Volkswagen s ID. Polom pogodio “u sridu”, a poguranac bi trebala biti i cijena ispod 25.000 eura, bez uračunatih poticaja.

image

VW ID.Polo

Platforma za pet

Podloga za uvjerljiv nastup na cesti

Nova platforma MEB+ u podnici donosi baterijski sustav “cell to pack”, kod kojeg se ćelije izravno smještaju u strukturu baterijskog sklopa, bez da se prvo formiraju moduli (koji, pak, imaju vlastita kućišta, ožičenje i hlađenje). To smanjuje potreban prostor za ugradnju i omogućuje smještaj iznimno tankog kućišta u podnicu, kao i manju masu, a osigurava učinkovitije upravljanje toplinom i povećava gustoću energije za otprilike 10 posto.

image

VW ID.Polo

Litij-željezo-fosfatna baterija kapaciteta 37 kWh može se puniti maksimalnom snagom od 90 kW, a ona nikal-mangan-kobaltna od 52 kWh snagom od 130 kW. U ID. Polo ugrađen je pretvarač snage 11 kW, čime je osigurana i primjerena brzina punjenja na kućnom wall-boxu. Baterijski paket smješten je u podnicu između prednje (McPherson) i stražnje osovine (torzijska opruga). Iznimna udobnost u vožnji postignuta je nizom mjera, prije svega amortizerima s naprednom kontrolom stupnja kompresije, te konstrukcijom vodilica stražnje osovine kojima su smanjeni buka i vibracije (u odnosu na standardni benzinski Polo za 5 posto).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 23:02