SPORTSKA PREMA

TEST: ALFA GIULIETTA 1.6 JTD QV Line Bujno opremljena Miss

Specijalna verzija nudi raskošnu te privlačan omjer uloženog i dobivenog
 FOTO: Ivan Lacković
Specijalna verzija nudi raskošnu te privlačan omjer uloženog i dobivenog

Talijani imaju stila, mora se priznati. Primjer? Alfa Giulietta. Gledamo je već pet godina, ali onako osebujna još uvijek je pravi praznik za oči. Naročito kad je riječ o jednog od bogato opremljenih verzija kakva je QV Line, specijalno pripremljena povodom 105. rođendana tvrtke iz Milana. Varijacija je na temu istoimene top-opreme QV (Quadrifoglio Verde, odnosno djetelina s četiri lista), koja se u Alfinoj klasifikaciji oduvijek veže uz jake motore, a u Giulietti je dosad bila rezervirana samo za papreni turbobenzinac od 240 KS. U ovom slučaju dolazi i uz osnovni dizelski motor 1.6 JTD, s kojim u odnosu na najskuplju standardnu opremu Distinctive i pojedinačno birane doplate donosi uštedu od lijepih 22.000 kuna.

Nimalo zanemarivo, tim više što sportskom izgledu dozu mističnosti uvelike daje matirana siva boja, koja odlično prikriva prljavštinu, a lako se čisti, poput svih ostalih boja. Kvaka je samo što za nju treba izdvojiti dodatnih 7980 kuna, ali ukupni dojam je toliko upečatljiv da je tako lakirana Giulietta, među ostalim, idealna za sve koji uživaju biti viđeni…

Lijep dojam nastavlja se i u unutrašnjosti, također punoj opreme. Prošlogodišnjim redizajnom je, doduše, izgubljen dio sportskog ugođaja, a udahnuta nova doza luksuza, no Alfina posebnost nimalo nije izgubljena. Posebno su nam se svidjela brižno izrađena sjedala u koži i alcantari, s bijelim prošivima i velikim zaštitnim znakom Alfa Romea. Naravno, nije sve bajkovito. I dalje, recimo, kronično nedostaje pretinaca za sitnice. I kotačić za podešavanje nagiba naslona sjedala teško je dostupan, a ni pravi položaj za upravljačem nije lako odmah pogoditi.

Jasno, osnovni 1,6-litreni dizelaš od 105 KS nije u skladu s paprenim vanjskim izgledom, ali zbog dobrog omjera solidnih performansi i umjerene potrošnje to mu uopće ne zamjeramo. Osim toga, unatoč grubosti i bučnosti, pokazao se jednim od najpopularnijih izbora kupaca Giuliette, pa i to nešto govori o njegovim kvalitetama. Istini za volju, sa 105 KS ne pruža ludu zabavu, čak se ponekad u standardnom programu rada Natural čini i previše pospanim, ali prebacivanjem u program Dynamic elektronika ga budi pa iznenada živne, toliko da je taj prijelaz ponekad i preagresivan.

Tad do punog izražaja dolazi svih 320 Nm pri samo 1750 okretaja, pa Giulietta brzo nakon kretanja postaje iznenađujuće brza i temperamentna. Precizniji i ugodno tvrđi postaje i upravljač, dok sportskije postavke rada elektronika prenosi i na ovjes, koji dopušta više tolerancije i zadovoljstva u oštrijem pristupu vožnji. No, većini vozača najugodniji će biti kompromisni program Natural, s mekanijim postavkama rada motora, upravljača i ovjesa. Pogotovo što pritom dodatan razlog za zadovoljstvo nudi i potrošnja. Izmjerenih prosječnih 5,8 l/100 km u kombinaciji s najvećim spremnikom u klasi (60 litara) jamči lijepu autonomiju, veću od 1000 kilometara.

GIULIETTA 1.6 JTD

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 77 kW/105 KS pri 4000/min

Moment: 320 Nm pri 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 435x180x146 cm

Osovinski razmak: 263,5 cm

Prtljažnik: 350 litara

Gume: 225/40 R 18, Dunlop Sport Maxx

Težina: 1310 kg

CO2 ispuh: 104 g/km

MJERENJA

Brzina: 185 km/h

0-100 km/h: 11,3 sekunde

Potrošnja: 5,8 l/100 km

OPREMA QV LINE - Alu-naplaci (18 cola) * zatamnjena stražnja stakla * proširenja na pragovima *stražnji spojler * diodna dnevna svjetla * zatamnjena kućišta prednjih svjetala * crvena kočna kliješta * elektronička blokada diferencijala * sportsko podvozje * presvlake od kože i alcantare s bijelim prošivima * parkirna kamera i senzori * aluminijske papučice * start/stop * pomoć pri kretanju na uzbrdici * automatska dvozonska klima * tempomat * start/stop * dodirni zaslon multimedije * bluetooth * senzor kiše i svjetala * el. preklopivi retrovizori…

DOPLATE Mat boja 7980 kn

UKUPNO 185.975 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 21:40