BENZINSKA OPCIJA

TEST ALFA ROMEO GIULIA 2.0 Turbo Veloce Q4 Nije baš Quadrifoglio, ali je vraški brz kako mu i naziv govori

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 08.01.2018. u 15:44

Alfa Giulia Veloce 2.0 T 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Premda je gotovo upola jeftinija od top-verzije Quadrifoglio s 510 KS, Giulia Veloce s turbobenzincem od 280 KS izgleda podjednako atraktivno, a također vozi vraški brzo. Stotku hvata za 5,2 sekunde i postiže 240 km/h. Usto, pogon na sve kotače dodatak je koji utjeće na još bolje vozne osobine, uporabljivost te sigurnost

S dodatkom u nazivu koji na talijanskom jednostavno znači “brzo” vraća nas Alfa Romeo u šezdesete godine prošlog stoljeća, vrijeme kad je slavni talijanski glumac Marcello Mastroianni, našoj publici najpoznatiji po ulogama u Tramvaju zvanom čežnja (1947.) i Slatkom životu (1960.), za upravljačem svoje Giulije Veloce GT Sprint osvajao srca filmskih zvijezda poput Sophije Loren, Catherine Deneuve, Faye Dunaway... Sada bi milanski proizvođač, od 1986. u vlasništvu moćnog Fiata, isti uspjeh želio ponoviti s novom generacijom Giulije, koja je na tržištu od jeseni 2016., pa nudi specijalno izdanje Veloce s moćnim 2,0-litrenim turbobenzincem (280 KS), automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača (Q4). I to po cijeni od 418.045 kuna, dakle, gotovo upola jeftinije od top-verzije Quadrifoglio Verde s 510 KS (754.910 kuna). Je li i upola lošija? Ni slučajno. Bez suvišnih spojlera i otvora za zrak čak izgleda i ljepše nego razmetljivi QV.

 

Foto: Marin Tomaš

Pogotovo u novoj svijetloplavoj boji Misano, vrijednoj svake od doplatne 7524 kune, i s dodatnim tamnosivim aluminijskim naplacima Performance od 19 cola (serijski 18 cola), koji stoje prihvatljivih 3420 kuna. Isto vrijedi za unutrašnjost s kožom presvučenim sjedalima koja pristaju kao po mjeri šivano odijelo, trokrakim upravljačem i u duplje smještenim analognim instrumentima. Sjedi se savršeno. U sjedalu, umjesto na sjedalu, a prigovora neće biti ni na račun stražnje klupe, jer je prostora dovoljno i za koljena (81,4 cm) i za glavu (95,5 cm). Tijesno, također, nije ni u prtljažniku s pristojnih 480 litara. Talijani će, međutim, morati ozbiljno poraditi na informacijsko-zabavnom sustavu, kojeg je vrijeme pregazilo puno prije nego li se automobil uopće pojavio u salonima, kao i na kvaliteti materijala (plastike). Jer, na tržištu se moraju nositi s ozbiljnim suparnicima...

Alfa Giulia Veloce 2.0 T 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas
 

Od softvera i plastike važnije je, međutim, što se krije ispod zavodljivo skrojene karoserije. Nije, nažalost, više riječ o grlenom 3,2-litrenom V6 benzincu inženjera Giuseppea Bussa s kromiranim usisnim granama kao u kultnoj 156 GTA, već o 2,0-litrenom aluminijskom četverocilindrašu ispod plastičnog poklopca s danas uobičajenim turbopunjačem promjenjive geometrije, izravnim ubrizgavanjem i 280 KS. I ponaša se kao tipični turbomotor. Bez oklijevanja povuče već iz niskih okretaja, što i ne čudi s obzirom na to da svih 400 Nm razvija pri svega 2250 okretaja, punim plućima prodiše čim veliki turbo zapuše punom snagom na oko 3000 okretaja, ali u crveno polje ulazi već pri 5500 okretaja. Snagu razvija skladno, bez trzaja... Pritom nije da se ništa ne događa, jer Giulia 2.0 Turbo Veloce do stotke stiže za kratke 5,2 sekunde i u lijevoj traci autoceste lakoćom dohvati krajnjih 240 km/h, a uz to i lijepo zvuči i ne razbacuje se benzinom (9,7 l/100 km).

Alfa Giulia Veloce 2.0 T 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas
 

Tajna je prije svega u maloj težini – sa svojih 1605 kilograma Giulia je, naime, 50 kilograma lakša od Jaguara XE i čak 100 kilograma od Mercedesa C ili Audija A4. Sjajan motor prati i ovjes (Giulia vozi na platformi Giorgio, kao i Stelvio). U prijevodu, letva upravljača smještena ispred nisko postavljenog četverocilindraša, gotovo idealan raspored težine (49:51 posto) i izravan upravljač (2,2 okretaja od jedne do druge krajnje točke). Lakoća kojom automobil mijenja smjer, okretnost u kratkim i oštrim, kao i mirnoća u dugim i brzim zavojima nadilaze sva očekivanja, baš kao i gotovo ugodni prelasci preko ležećih policajaca ili poprečnih neravnina, unatoč niskoprofilnim Pirelli P Zero gumama 225/40 R19 sprijeda i 255/35 R19 straga. A precizan upravljač bez umjetnog dojma i pogon na stražnje kotače koji po potrebi na prednje šalje do 60 posto okretnog momenta ulijevaju dodatno povjerenje u Giuliju 2.0 Turbo Veloce. Čak je i softver mogao biti slobodnije podešen, pa dopušta da stražnji kraj mrvicu zapleše prije nego li intervenira ESP.

Ukratko

Po specifičnoj svijetloplavoj boji Misano lako je prepoznati Giuliju u verziji Veloce, dobavljivu s dizelašem od 210 KS i turbobenzincem od 280 KS. Turbo 4-cilindraš je sjajan, ali nema zvuk ni orgije okretaja starog atmosferskog V6. Naplaci s 5 rupa nikad nisu izgledali bolje

Radar u odbojniku aktivira automatsko kočenje, ali svjetla su zasad samo biksenonska. Ni traga diodama.... Srcoliku masku hladnjaka i registracijsku pločicu pomaknutu ulijevo imale su Alfe iz šezdesetih

Turbo 4-cilindraš je sjajan, ali nema zvuk ni orgije okretaja starog atmosferskog V6. Naplaci s 5 rupa nikad nisu izgledali bolje. Giulia se sjajno vozi. Tajna je u izvrsnoj platformi Giorgio, lakoj gradnji (1605 kg) i stražnjem pogonu koji do 60 posto okretnog momenta šalje na prednje kotače (Q4)

Giulia Veloce (280 KS) stoji 418.045 kuna, dok BMW za 330i xDrive (252 KS) traži početnih 420.835 kuna, a Volvo za S60 T6 (306 KS) u top-opremi R-Design 358.370 kuna...

Položaj za upravljačem je sjajan, a svi prekidači smješteni na dohvat ruke. Prigovori idu zastarjelom informacijskom sustavu i jeftinoj plastici na pojedinim mjestima. Prtljažnik nudi solidnih 480 litara, a posebno oduševljavaju čvrsta sjedala s dugom sjedaćom površinom. I sjajno izgledaju... Plastični pretinac na središnjem tunelu za kardan najneugledniji je detalj Giulije. Straga je, inače, mjesta sasvim dovoljno i za suputnike više od 190 centimetara

2.0 T Veloce

Tehnički podaci

Motor 4 cilindra, turbobenzinski

Obujam 1995 ccm

Snaga 280 KS pri 5250min

Okr. moment 400 Nm pri 2250/min

Pogon 4x4

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 464 x 188 x 143 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 480 litara

Gume 225/40 R19

i 255/35 R19, Pirelli P Zero

Težina 1605 kg

Jamstvo 5 godina/120.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 240 km/h

0-100 km/h 5,2 sekunde

Potrošnja 9,7 l/100 km

Cijena 418.045 kuna

S doplatama 428.989 kuna

Serijska oprema: navigacija + USB • aluminijske papučice • kožom presvučeni grijani višenamjenski upravljač i prednja sjedala • bi-xenon svjetla • kamera za vožnju unatrag • senzori sprijeda i straga • detalji od aluminija • djeljivi naslon stražnje klupe • el., sklopivi retrovizori • aut. paljenje brisača i svjetala • el. podesiva sportska sjedala s memorijom presvučena kožom

Doplate: metalik boja • aluminijski naplaci (19 cola)

Izdvajamo

Iz drugih medija