KOREJSKI SUV

TEST Chevrolet Captiva: Konkurencija ima razloga gristi nokte

Raskošno opremljen korejski SUV redizajnom je dobio plemenitiju unutrašnjost i uvjerljiviji ovjes, nudi iskoristivih sedam sjedala, a posebno je impresivan u izvedbi sa snažnijim dizelašem od 184 KS
 Željko Puhovski

Malokad je faceliftom učinjeno toliko puno kao u slučaju Chevrolet Captive, korejskog SUV modela koji se od 2006. proizvodi uz bok blizanačke Opel Antare. Na prvu, čak se čini da je riječ o novoj generaciji, a ne o redizajnu.

Osim već tradicionalnog ušminkavanja karoserije, znatno je podignuta kvaliteta materijala, dorađeni su ovjes i upravljač, a osnažena je i motorizacija, koja sad djeluje znatno uvjerljivije, posebno u testiranoj, najsnažnijoj izvedbi sa 184 KS. Čim je SUV težak skoro 1,9 tona spreman stotku uhvatiti ispod 10 sekundi i pojuriti do maksimalnih 200 km/h riječ je o izvrsnom rezultatu...

Za razliku od dosadašnjeg izdanja, koje ni nakrcano opremom nije obaralo s nogu elegancijom i luksuzom, sada se nudi drukčija priča. Doduše, pogled još uvijek znaju zasmetati kičasti detalji, poput digitalnog sata s neuglednim plavičastim osvjetljenjem, no plastične površine djeluju uglednije i na opip su robusnije izrađene, dok udobnosti pridonosi i uvjerljivija zvučna izolacija. Visoka pozicija za upravljačem pritom nudi solidnu preglednost, no prilikom vožnje unazad dobrodošli su parkirni senzori, koji su u testnoj izvedbi osnaženi doplatnom kamerom (u paketu s navigacijom nudi za 700 eura). Također, kožne presvake sjedala su izgledom i kvalitetom barem tri koplja ispred nekadašnjih i sada im prigovarati više neće ni razmaženi kupci.

Ipak, najviše raduje što su osjetno unaprijeđena vozna svojstva. Ovjes preuzet od Opel Vectre kudikamo je čvršće podešen te 185 cm visoka karoserija više nije sklona pretjeranom naginjanju u zavojima. Veću sigurnost ulijeva i izravniji upravljač, što uz serijski bogatu sigurnosnu elektroniku i pogon na sve kotače čini vozački više nego zahvalnu kombinaciju. Jednako uvjerljivo Captiva se ponaša i na autocesti, gdje se bez problema ostvaruju visoki brzinski prosjeci, a zadovoljstvo nudi i pogled na prosječnu potrošnju, koja obzirom na težinu i lošiju aerodinamiku (ali i pogon 4x4) iznosi sasvim pristojnih 8,2 litara.

Prigovoriti se može tek ručnom 6-stupanjskom mjenjaču, s relativno dugačkom ručicom i lišenom rekordno kratkih hodova. No, pri umjerenom tempu kroz stupnjeve se prolazi zadovoljavajuće brzo i bezbolno te doplata za 1050 eura vrijednu 6-stupanjsku automatiku nije neizostavni trošak...

Kočnice, s druge strane, djeluju besprijekorno i ohrabruju na agresivnije pritiskanje papučice gasa, no Captivi ipak više godi umjereni tempo. Dok se motor ne tjera u visoke okretaje potrošnju je moguće zadržati i na 6,5 litara.

Najsnažnijoj i najbogatijoj izvedbi korejskog SUV modela, sa serijskih sedam sjedala i prtljažnikom koji sa trećim redom skrivenim u podnicu broji izdašnih 769 litara, teško je tako naći ozbiljniju zamjerku. Tim više jer nije riječ o sedmerosjedu tek na papiru – u trećem redu, kojemu se pristupa krajnje jednostavnim manevrom, smjestiti se mogu i odrasle osobe. Ipak, testirani model neće biti jedan od češćih izbora kupaca, a glavni razlog je cijena...

Naime, tek nešto slabiji i na cesti podjednako uvjerljiv dizelaš od 163 KS nudi se i u izvedbi s prednjim pogonom, pet sjedala i osnovnom opremom LS (ručna klima, ESP, el. podizači stakala...) već za diskontnih 22.100 eura.

Cijena: 30.650 EUR

S doplatama: 32.400 EUR

OPREMA LTZ

*alu naplaci 19'' * automatska klima* kožna sjedala* stražnji parking senzori* tempomat* senzor za kišu* putno računalo* maglenke* grijana prednja sjedala* multifunkcionalni upravljač* el. podizači prednjih i stražnjih stakala* radio/CD* el. i grijani retrovizori* ABS* ESP* prednji i bočni zračni jastuci*

DOPLATNA OPREMA

* metalik lak 400 eura* krovni otvor 650 eura* navigacija s kamerom za vožnju unatrag 700 eura* Ukupno 1750 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 10:49