DIZELAŠ ILI BENZINAC

TEST Citroën C3: 1.6 VTi 120 Exclusive VS 1.4 HDi 70 Confort!

Pri kupnji novog automobila izbor motora i paketa opreme može predstavljati slatke brige, ali i probleme
Pri kupnji novog automobila izbor motora i paketa opreme može predstavljati slatke brige, ali i probleme

Kada se odluče na kupnju novog automobila, kupci iz raznih izvora traže sve potrebne informacije, a najčešće vrlo površno pitanje glasi: kakav je taj automobil? Bez obzira na stvoreno mišljenje, većina kupaca tek nakon svih prikupljenih savjeta shvati da njihov odabrani model zahvaljujući snažnijem motoru, naprednijem mjenjaču i bogatijem paketu opreme može biti space shuttle za identični model istog proizvođača.

Vizualno moćnija izvedba

Provjerena teorija koliko para toliko muzike u ovakvim se slučajevima pokazuje vrlo točnom, a samo jedna znamenka više na kupoprodajnom ugovoru vaš izbor čini znatno lijepšim, ugodnijim i bržim. Kako bi provjerili razliku između najslabijeg dizela i najsnažnijeg benzinca te srednjeg i najbogatijeg paketa opreme, usporedili smo dvije potpuno različite izvedbe Citroënova modela C3. Već na prvi pogled jasno je da benzinska varijanta vizualno odskače od dizelaša. Ukrasni kromirani detalji po cijelom automobilu, ali i 17-inčni aluminijski naplatci zasigurno će privući više znatiželjnih pogleda od slabije opremljene dizelske izvedbe.

Identičan dojam nastavlja se u interijeru gdje bogatiji Exclusive paket opreme pokazuje sve svoje prednosti u odnosu na srednji Confort paket. Kožnati upravljač s kromiranim ukrasima, ekran za navigaciju i radio smješten na središnjoj konzoli te naslon za ruke samo su neki od detalja koji vrijeme provedeno u automobilu čine osjetno ugodnijim. Premda u odnosu na najbogatiji paket djeluje siromašno, unutrašnjost dizelske izvedbe nudi odličan komfor i udobna sjedala, a jedina zamjerka u obje verzije ide na prostor straga namijenjen za noge.

Isplativost kupnje

Citroënov model C3 u osnovnom dizelskom izdanju bez ikakve je dvojbe vrlo dobar automobil, no benzinac je u svemu osim potrošnje impresivniji izbor. Nažalost, za taj impresivniji izbor sa svom dodatnom opremom morati ćete platiti 133.400 kuna, dok je ‘običan’ dizelaš s metalik bojom, svjetlima za maglu, 15-inčnim naplatcima i automatskom klimom dostupan već za 112.600 kuna. Golub u ruci ili ptica na grani, na vama je izbor, a Citroënov model C3 u obje će varijante opravdati uložen novac.

Performanse benzinca su osjetno bolje od dizelaša



Bez obzira jeste li ljubitelj benzinca ili dizelaša, u konkretnom slučaju gdje smo testirali 1.4 litreni HDi motor od 70 KS i snažan benzinac snage 120 KS, dvojba ne postoji. Činjenica je da dizelaš troši svega pet, a benzinac osam litara na 100 km, no nakon nekoliko kilometara provedenih za upravljačem, srce je snažnije od razuma. Ubrzanje s mjesta i u vožnji, maksimalna brzina te moćniji osjećaj u vožnji, sposobnosti dviju izvedbi čine neuspo-redivima. Bez obzira na identičan ručni mjenjač i udoban ovjes, vožnja u snažnom benzincu jednostavno je preveliki mamac.

1.6 VTi 120 Exclusive



Motor benzinski

Cilindri 4

Obujam 1598 ccm

Snaga 120 KS

Moment 160 Nm

Potrošnja 7/8.9 l/100 km

Ubrzanje 8.9 s

Maks. brzina 190 km/h

Prtljaćnik 300 l

Mjenjač 5 brzina, ručni

Cijena 15.876 eura

1.4 HDi 70 Confort

Motor dizelski

Cilindri 4

Obujam 1399 ccm

Snaga 70 KS

Moment 160 Nm

Potrošnja 4/5.5 l/100 km

Ubrzanje 13.7 s

Maks. brzina 163 km/h

Prtljažnik 300 l

Mjenjač 5 brzina, ručni

Cijena 13.958 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
08. kolovoz 2025 13:53