
Kada se odluče na kupnju novog automobila, kupci iz raznih izvora traže sve potrebne informacije, a najčešće vrlo površno pitanje glasi: kakav je taj automobil? Bez obzira na stvoreno mišljenje, većina kupaca tek nakon svih prikupljenih savjeta shvati da njihov odabrani model zahvaljujući snažnijem motoru, naprednijem mjenjaču i bogatijem paketu opreme može biti space shuttle za identični model istog proizvođača.
Vizualno moćnija izvedba
Provjerena teorija koliko para toliko muzike u ovakvim se slučajevima pokazuje vrlo točnom, a samo jedna znamenka više na kupoprodajnom ugovoru vaš izbor čini znatno lijepšim, ugodnijim i bržim. Kako bi provjerili razliku između najslabijeg dizela i najsnažnijeg benzinca te srednjeg i najbogatijeg paketa opreme, usporedili smo dvije potpuno različite izvedbe Citroënova modela C3. Već na prvi pogled jasno je da benzinska varijanta vizualno odskače od dizelaša. Ukrasni kromirani detalji po cijelom automobilu, ali i 17-inčni aluminijski naplatci zasigurno će privući više znatiželjnih pogleda od slabije opremljene dizelske izvedbe.
Identičan dojam nastavlja se u interijeru gdje bogatiji Exclusive paket opreme pokazuje sve svoje prednosti u odnosu na srednji Confort paket. Kožnati upravljač s kromiranim ukrasima, ekran za navigaciju i radio smješten na središnjoj konzoli te naslon za ruke samo su neki od detalja koji vrijeme provedeno u automobilu čine osjetno ugodnijim. Premda u odnosu na najbogatiji paket djeluje siromašno, unutrašnjost dizelske izvedbe nudi odličan komfor i udobna sjedala, a jedina zamjerka u obje verzije ide na prostor straga namijenjen za noge.
Isplativost kupnje
Citroënov model C3 u osnovnom dizelskom izdanju bez ikakve je dvojbe vrlo dobar automobil, no benzinac je u svemu osim potrošnje impresivniji izbor. Nažalost, za taj impresivniji izbor sa svom dodatnom opremom morati ćete platiti 133.400 kuna, dok je ‘običan’ dizelaš s metalik bojom, svjetlima za maglu, 15-inčnim naplatcima i automatskom klimom dostupan već za 112.600 kuna. Golub u ruci ili ptica na grani, na vama je izbor, a Citroënov model C3 u obje će varijante opravdati uložen novac.
Bez obzira jeste li ljubitelj benzinca ili dizelaša, u konkretnom slučaju gdje smo testirali 1.4 litreni HDi motor od 70 KS i snažan benzinac snage 120 KS, dvojba ne postoji. Činjenica je da dizelaš troši svega pet, a benzinac osam litara na 100 km, no nakon nekoliko kilometara provedenih za upravljačem, srce je snažnije od razuma. Ubrzanje s mjesta i u vožnji, maksimalna brzina te moćniji osjećaj u vožnji, sposobnosti dviju izvedbi čine neuspo-redivima. Bez obzira na identičan ručni mjenjač i udoban ovjes, vožnja u snažnom benzincu jednostavno je preveliki mamac.
Motor benzinski
Cilindri 4
Obujam 1598 ccm
Snaga 120 KS
Moment 160 Nm
Potrošnja 7/8.9 l/100 km
Ubrzanje 8.9 s
Maks. brzina 190 km/h
Prtljaćnik 300 l
Mjenjač 5 brzina, ručni
Cijena 15.876 eura
1.4 HDi 70 Confort
Motor dizelski
Cilindri 4
Obujam 1399 ccm
Snaga 70 KS
Moment 160 Nm
Potrošnja 4/5.5 l/100 km
Ubrzanje 13.7 s
Maks. brzina 163 km/h
Prtljažnik 300 l
Mjenjač 5 brzina, ručni
Cijena 13.958 eura
Komentari
0