ŠTEDLJIVA AVANGARDNA KUTIJA

TEST: CITROEN C3 AIRCROSS 1.6 BlueHDi Stotinu dizelskih konja nisu za utrke, no troše poput upaljača

Ivan Lacković

U ponudi nove atraktivne francuske SUV kutije, Citroena C3 Aircross, osim 120 KS snažnog dizelaša kupcima se nudi i 99 KS snažan 1,6-litreni agregat koji prosječno troši 5,9 litara, a koji s najboljim paketom opremom Shine stoji 145.000 kuna. Po našem sudu mudro odmjerena opcija...

Već smo testirali Citroen C3 Aircross pogonjen 120 KS snažnim dizelašem koji nas je osim niskom potrošnjom iznimno ugodno iznenadio i performansama. Sada nam je uvoznik ponudio osnovnu izvedbu istog 1,6-litrenog motora, ali s 99 KS. Potrošnja bi, dakle, trebala biti još niža, a provjerili smo što može ponuditi C3 Aircross koji na vagu donosi ne preteških 1200 kg u praksi s početnim dizelašem. Sam po sebi, 1,6-litreni BlueHDi stari je znanac i provjeren stroj, dosad već poznat iz brojnih modela PSA Grupe, ali i Minija, Forda, Mazde... Ovaj konstrukcijski zahvalan četverocilindraš sasvim pristojno pogoni testni C3 Aircross, a premda performanse na papiru ne ostavljaju bez daha (11,8 sekundi do 100 km/h i 175 km/h najveće brzine) ugodno i bez puno buke će odraditi sve zadaće prosječnog korisnika.

 

Foto: Ivan Lacković

Smeta tek nešto izraženija turbo rupa na niskim okretajima, no najveći okretni moment od 245 Nm pri 1750/min sasvim je solidna brojka koja osigurava stalni potisak u vožnji. Potrošnja kod ovog motora pak, razvlači najveći osmijeh na lice, a nama se prosječno kretala oko 5,9 litara s tim da testni C3 Aircross uopće nismo štedjeli i uglavnom ga vozili po gradu. Van grada brojke su još niže pa se tako motor zadovoljavao sa 4,7 litara dizela na svakih 100 kilometara.Ovdje si stoga možete postaviti pitanje - isplati li se doplata od 5900 kuna uz paket opreme Shine za 21 KS više i bolje proračunat mjenjač ali i pola litre do litru veću potrošnju.

Pritom, ako vam najbogatiji paket opreme nije uvjet tada u srednjem paketu Feel koji uglavnom ima sve što moderni automobil mora imati (od ručne klime i električno podesivih retrovizora do djeljivo preklopivih naslona stražnjih sjedala i tempomata), 99 dizelskih konja plaćate još manje - točnije 132.330 kuna. Bez obzira na motorizaciju, Citroen C3 Aircross predstavlja moderni trendovski SUV namijenjen kako otvorenoj tako i gradskoj vožnji, a kao i svaki Citroen osvaja efektom prepoznatljivosti i zanimljivost u nastupu. Ova gradska povišena avangardna kutija izrasla iz modela C3, u kabini nudi mjesta za četvero odraslih putnika koji se neće gužvati, kako sprijeda tako i straga, a čudesno prostrana karoserija nudi i obilje upotrebljivih pretinaca i odlagališta kao i prtljažnik od 410 litara koji preklapanjem stražnje klupe može porasti do 1289 litara.

Ivan Lacković
 

Dojam izgleda dodatno je podigla danas sve popularnija dvobojna karoserija (2000 kuna doplata, a kako se ne bi baš nigdje oštetila dobro je odabrati parkirnu kameru (dio paketa Park Assist za 6000 kuna). Na koncu, 99 dizelskih konja bez obzira na opremu i dodatke, kod Citroena C3 Aircross predstavljaju mudar izbor ponajviše zbog potrošnje, ali i kultiviranog rada i provjerene tehnologije pa se i s izraženijom turbo rupom na niskim okretajima može lakše živjeti.

Ukratko

Upečatljiv prednji kraj s dvostrukim svjetlima, krovnim nosačima i plastikom koja glumi zaštitni lim zaštitni su znaci C3 Aircrossa. Detalji presvučeni klavirskim lakom i kožni upravljač izgledaju privlačno, a udobne fotelje gotovo ne nude oslonac za brže vožnje zavojima, ali to je ionako rijetkost s C3 Aircrossom

Karoserija dopušta i pokoji izlet u nepoznato, jer je od tla udaljena lijepih 18 centimetara. Aluminijski naplaci od 16 cola s pristojnim Hankookovim zimskim gumama iCept RS2, dio su najskupljeg paketa opreme Shine

Putnici na stražnjim sjedalima uživaju u obilju mjesta za glave i pristojnom prostoru za koljena, a tijesno nije ni u prtljažniku

BlueHDi 100

Tehnički podaci

Motor dizelski, 4 cilindra

Obujam 1560 ccm

Snaga 73 kW/99 KS pri 3750 o/min

Okr. moment 254 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 415 x 182 x 160 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 410-1289 litara

Gume 195/60 R16, Hankook Winter RS2

Masa 1203 kg

Najveća brzina 175 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Potrošnja 5,9 l/100 km

Cijena 145.000 kuna

S doplatama 176.248 kuna

Serijska oprema (Shine): auto-klima • senzori za svjetla i brisače • navigacija • zatamnjena stražnja stakla • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • pomoć pri parkiranju straga • maglenke • krovni nosači • aut. kočenje u nuždi • upozorenje na prelaženje crte • radio/bluetooth/USB • putno računalo • tempomat • alu-naplaci (16 cola)

Dodatna oprema: metalik boja • parkirna kamera • pomoć pri parkiranju sprijeda • nadzor mrtvog kuta • dvobojna karoserija • rezervni kotač smanjenih dimenzija • pristup i pokretanje bez ključa • head-up • preklopivo sjedalo suvozača / ukupno 31.248 kuna

Izdvajamo

Iz drugih medija