LETEĆI TEPIH

TEST: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi, ili kako su Francuzi poslovičnu udobnost uspješno prenijeli u SUV klasu...

Ivan Lacković

 

Citroen DS ili po naški "Žaba" od sredine 1950-ih sve do sredine 1970-ih pronosio je slavu o nevjerojatnoj udobnosti Citroena i ušao u legendu, a naslijedio ga je također čuveni model CX koji je od 1974. do 1990. godine zacementirao imidž Citroena kao marke koja na tržište plasira limuzine najbolje udobnosti.

Priča o udobnim Citroenima s hidropneumatskim ovjesom nastavila se devedesetih s modelom XM, te modelom C6 u novom mileniju, a onda je došlo novo doba...

 

Naime, nevjerojatan "boom" SUV klase prerastao je u trend koji, eto, traje i danas. No, Francuzi su se uspješno adaptirali na novo doba, a s modelom C5 Aircross čuvaju tradiciju te u SUV klasu donose novu dimenziju komforne vožnje.

 

Inače, novi C5 Aircross izgrađen je na platformi EMP2 (Efficient Modular Platform 2) grupacije PSA na kojoj već voze tehnološki blizanci Peugeot 3008, Opel Grandland X i DS 7 Crossback što predstavlja više nego solidnu i iskušanu osnovu.

Novi C5 Aircross najveći je SUV marke koji za razliku od manjih SUV modela ima ponešto ozbiljniji izraz lica, dok kompletna karoserija vizualno djeluje moćno i stameno. Doduše, u slučaju testnog primjerka plemenitom nastupu pridonosi dvobojna karoserija u kombinaciji srebrne boje, crnog krova te veliki crno lakirani aluminijski naplaci od 19 cola (srebrna boja Acier 3900 kuna, crni krov Nera Perla 3000 kuna, alu naplaci Art 4500 kuna).

 

Interijer je prostran i komforan te u okvirima klase, dok su široka sjedala s "Advanced Comfort" tehnologijom za što bolju udobnost fantastična. Pritom su digitalizirani kokpit koji izgled mijenja ovisno o odabranom sadržaju te središnji displej moderni i s logičnim komandama za upravljanje svim mogućim funkcijama.

Iza petih vrata koja se otvaraju i putem senzora stopala ispod branika, ako su vam pune ruke, krije se velik prtljažnik od 580, ili čak 720 litara, pomakne li se klizna stražnja klupa prema naprijed, što je odličan rezultat.

 

Ispod poklopca testiranog modela nalazio se 1,5-litreni BlueHDi dizelaš od 131 KS i 300 Nm uparen s 8-stupanjskom ZF automatikom (doplata od 17.000 kuna) koji u praksi funkcioniraju odlično, a premda ne nudi "druk" dvolitrenog dizelaša sa 177 KS kojeg smo isprobali ranije, 1.5 dizel više je nego dovoljan za sve prilike u prometu s kojima bi se mogli susresti, osim naravno, obaranja brzinskih rekorda u Bonnevilleu, ili osvajanja prve nagrade na utrkama 402 metra.

 

Dizelaš malog obujma kreće odlučno, ritam otvorenih lokalnih cesta ili auto ceste drži pristojno, a automatika pridonosi sjajno proračunatim omjerima između brzina i brzim reakcijama. Vrlina ovog motora je potrošnja od šest do najviše sedam litara dizela na svakih 100 prijeđenih kilometara a pravu blagodat predstavlja iznimno udobna vožnja zahvaljujući ovjesu s progresivnim hidrauličnim graničnicima.

 

U vožnji malo koji auto "guta" ležeće policajce kao i rupe u asfaltu i poprečne neravnine s toliko malo stresa za vozača i putnike, a dugotrajne vožnje autocestom postaju novo iskustvo ugode.

Općenito, vozne osobine ostaju uzorne čak i pri dinamičnijoj vožnji zavojima, koja je lišena snažnog naginjanja karoserije, a Grip Control  je korisna doplata (2500 kuna) ako češće silazite s asfalta na makadam.

 

Na koncu, dizajnerski vrlo zanimljiva te opremom za sigurnost i udobnost bogata oprema Shine (najskuplji paket koji se može naručiti za C5 Aircross), uz već spomenute kvalitete ovjesa i tek nominalno "malog" dizelaša, prostranosti i iskoristivosti, cijena od 254.000 kuna (bez posebnih doplata) čini se poštenom. Naravno 131 dizelskih konja možete naručiti i bez automatike i s početnom opremom Live (kojoj ne nedostaje ništa bitno) po cijeni manjoj od 200.000 kuna, točnije 196.250 kuna do registracije.

1.5 BLUEHDI EAT8

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1499 ccm

Snaga 96 kW/131 KS na 3750/min

Moment 300 Nm na 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 450 x 186 x 169,5 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik 580 litara

Gume 205/55 R 19, Continental

Masa 1505 kg

Jamstvo 2 godine

MJERENJA

Brzina 188 km/h

0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Cijena 254.000 kuna

S doplatama 274.240 kuna

OPREMA SHINE: 18-colni alu naplaci • LED svjetla • parkirni senzori i kamera • ukrasne površine • koža • keyless • multimedija Connect Nav 8“ na tebletu • TFT promjenjivi instrumenti • prošireni sigurnosni paketi Drive Assist i Safety+ • automatska dvozonska klima • električni paket • bežično punjenje mobitela

DOPLATE: metalik boja • 19-colni naplaci • krov u crnoj boji Perla Nera • Grip Control sustav • grijanje prednjih sjedala • digitalni radio… Ukupno 20.165 kn

 

Izdvajamo

Iz drugih medija