![DSC-7481](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/11/22/DSC-7481.jpg)
Teretnjaci koji mogu poslužiti i za obiteljski prijevoz iz takozvanog N1 segmenta za koje država nakon kupnje vraća cijeli PDV imaju svoju publiku, ponajviše manje obrtnike bilo da je riječ o stolarima, vodoinstalaterima, zidarima, tesarima, tapetarima ili cvjećarima.
Manji poduzetnici upravo zbog te dvostruke namjene često biraju ta, inicijalno teretna vozila s drugim redom sjedala i karakterističnom pregradom koja odvaja putnički od teretnog dijela.
Jedan od najnovijih N1 modela na tržištu je Citroen Berlingo s dodatkom u imenu Business XL koji nudi smještaj za petero putnika te praktična bočna vrata za ulaz na stražnju klupu kao i teretni prostor straga.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/DSCF9235-edit.jpg)
Taj teretni prostor u dužoj izvedbi XL (475 cm ) iza rešetke raspolaže s golemih 1050 litara prostora, a iskoristivi volumen se može dodatno povećati preklapanjem naslona u drugom redu te suvozačkog, pa ukupan prostor za prijevoz tereta raste na 1900 litara, naravno ako vam neće previše smetati fiksirana pregrada.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/LAC-1725.jpg)
Ipak, za većinu prijevozničkih potreba bit će sasvim dovoljan i teretni dio koji smijete opteretiti s 850 kg i u koji bez problema stane Euro paleta.
S druge strane, kabina će ponuditi dosta komfora u vožnji putnicima bez obzira na ponešto "kamionski" podešen ovjes zbog veće nosivosti.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/Berlingo N1.jpg)
Da se naviknuti čak i na ponešto uspravnije podešen naslon stražnje klupe, dok sprijeda nema zamjerki baš na ništa.
Kokpit i svi ostali elementi gotovo kao da su premješteni iz putničkog Berlinga - moderno, logično i dobro opremljeno u opremi Feel s velikim dodirnim zaslonom, električnim podizačima svih stakala, praktičnim stolićima u drugom redu...
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/LAC-1919.jpg)
Za upravljačem se udobno i lijepo sjedi, međutim, nenaviklima bi problem mogla predstavljati preglednost straga pa je dobro da je testni primjerak s popisa doplata imao ugrađene prednje senzore i stražnju kameru.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/DSCF9220-edit.jpg)
Vani ćete pak Berlingo Business XL u opremi Feel raspoznati po serijskim maglenkama, karakterističnim "Airbump" plastičnim štitnicima na bokovima te senzorima kod vožnje unatrag.
Ispod poklopca je bio srčani 1,5-litreni BlueHDi turbo dizelaš od 130 KS i 300 Nm najvećeg okretnog momenta, odličan posebice ako uglavnom prevozite težak teret.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/DSCF9229-edit.jpg)
Previše bi bilo kazati da se motor poigrava s 1500 kg teškim (kad je prazan) Berlingom, ali doista, ponekad bismo imali baš takav osjećaj.
Zasluga je to i odličnog 6-stupanjskog ručnog mjenjača s lijepo posloženim, kraćim, prijenosnim omjerima (opcija je 8-stupanjska automatika).
Uglavnom, ako ne vozite težak teret sasvim dovoljan bi vam bio i slabiji 1.5 dizelaš od 102 KS.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/DSCF9237-edit.jpg)
Dobra stvar: premda puca od snage, dizelaš od 130 KS na testu nam nije bio prežedan, a potrošnja se u prosjeku kretala tek mrvicu više od 6 litara dizela na svakih 100 kilometara.
Na koncu računica je vrlo jasna - Citroen Berlingo Business 1.5 BlueHDi Feel XL od 130 KS bez opcija stoji 129.536 kuna, a testni primjerak 141.312 kuna bez PDV-a.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/LAC-1910.jpg)
Za šparnije je u ponudi i slabiji motor od 102 KS koji je cijenom još dostupniji, a valja spomenuti i da je jamstvo na vozilo 5 godina ili 100.000 kilometara, kao i da će domaći uvoznik uskoro komercijalizirati N1 verziju standardne dužine za one kojima ne treba baš toliko golemi teretni prostor.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/24/1/LAC-1908.jpg)
BlueHDi 130
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1499
Snaga 96 kW/130 KS pri 3750/min
Moment 300 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 475x192x188 cm
Osovinski razmak 298 cm
Prtljažnik 1050/1900 litara
Gume 205/60 R16
Težina 1531 kg
CO2 ispuh 120 g/km
MJERENJA
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja 5,8 l/100 km
Cijena bez opcija 129.536 kuna
Cijena testnog primjerka bez PDV-a 141.312 kuna
OPREMA Feel • ručna klima • tempomat • aut. kočenje • zadržavanje u traci • prepoznavanje znakova • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači prednjih i stražnjih stakala • grijani i el. podesivi retrovizori • pomoć pri parkiranju straga • radio sa zaslonom od 8 inča • multifunkcionalni upravljač • Bluetooth • USB/Aux priključci • fiksna pregrada između 2. i 3. reda • prednja krovna polica • preklopivo sjedalo suvozača
DOPLATE • metalik boja • aut. klima • prednji senzori • stražnja kamera • rezervni kotač • unutrašnjost Gray • dodatno zatamnjeno staklo