Renault Twingo i Dacia Spring godinama su bili jedina alternativa jeftinim elektroautima iz Kine. Sve dok krajem prošle godine, s trećom generacijom Citroëna C3, nije stiglo i električno izdanje ë-C3 za 25.500 eura (osnovna oprema), što bi, s najavljenim državnim poticajima za električne automobile – budu li kao proteklih godina 9000 eura – trebalo pasti na svega 16.500 eura, samo deset eura više od običnog benzinskog C3 1.2 od 100 KS.
No, novi ë-C3 već danas je jedan od apsolutno najpovoljnijih električnih automobila na tržištu i drugi najjeftiniji u klasi, u kojoj mu društvo prave Dongfeng Box (42 kWh, 25.990 €), Opel Frontera (44 kWh, 27.990 €), Renault 5 E-Tech (40 kWh, 28.990 €), Fiat 500e (42 kWh, 38.200 €). Jeftinija je, naime, samo bratska Fiat Grande Panda (44 kWh, 25.350 €), ali zanemarivih 150 eura.
Pokretan 113 KS jakim elektromotorom, 1,5 tona težak ë-C3 nije jedan od najbržih automobila na tržištu i do stotke mu treba priličnih 11 sekundi, dok na autocesti dohvati skromnih 135 km/h. No, na autocesti ionako nema što tražiti, jer potrošnja, čak i za opuštene vožnje, raste na priličnih 25 kWh i doseg pada na mršavih 180 kilometara, unatoč bateriji od za klasu izdašnih 44 kWh. Nije, dakle, moguće opušteno stići ni do Rijeke.
Jedina utjeha je što litij-željezo-fosfatna baterija podržava punjenje snagom od 100 kW, pa se na brzim punionicama od 10 do 80 posto napuni za svega 26 minuta. Francuski električni peterosjed, međutim, u gradu se osjeća kao kod kuće. U prvom redu zahvaljujući trenutačno dostupnom okretnom momentu od 120 newtonmetara, ali i potrošnji koja pada na puno prihvatljivijih 17 kWh/100 kilometara, što doseg povećava na priličnih 260 kilometara, a na kućnom se punjaču – trofaznom od 11 kW za dodatnih 500 eura – napuni za svega tri sata.
U gradu do izražaja dolazi i paket Citroën Advanced Comfort, odnosno specijalni amortizeri s dodatnim amortizerom umjesto uobičajenog graničnika (amortizer u amortizeru), prvi put korišteni još na prošloj generaciji C5 Aircrossa. Unatoč priličnoj težini i kratkom međuosovinskom razmaku od 2,54 metra, u sjećanje prizivaju hidropneumatiku kultnog Citroëna DS. Prednost?
Ni na najlošijoj cesti i najvećim rupama, naime, nema grubih udaraca, a tlo pod nogama izgubi se jedino pri brzinama iznad 100 km/h i na grubim neravninama, kao što je desna traka autoceste A6 prije Karlovca u smjeru Zagreba. Dio spomenutog paketa su i sjedala sa slojem memorijske pjene, koja osjetno manje umaraju na duljim putovanjima. Šteta što se ne može voziti jednom papučicom i što utjecaj regenerativnog kočenja, ako već nije podesiv, barem nije jači.
Sve ostalo isto je sjajno, kao i na običnom C3. Od zavodljive dvobojne karoserije s upadljivim Double Chevronom, povijesnim zaštitnim znakom Citroëna, do prostrane unutrašnjosti, kao posljedice rasta od čak 11 centimetara u visinu, na 158 centimetara (15 centimetara više od Opel Corse). Stoga se za upravljačem ugodno osjećaju i dvometraši, a tijesno nije ni straga. Doduše, za glave. Prostora za koljena već ima manje, a osobito prostran nije ni prtljažnik (310 litara).
Sjedi se uspravno, ali ne i previsoko, a iznad broj (pre)malog upravljača minijaturna je, no za električni automobil sasvim dovoljna instrumentna ploča sa svim za vožnju bitnim podacima, dok se sve ostalo podešava na sjajnom središnjem zaslonu – nije baš najpregledniji, ali izbornici su prilično plitki, pa se lako snaći. I brzo reagira. U najskupljem paketu opreme stiže i tkaninom presvučen središnji dio armature, koji daje bolji osjećaj u unutrašnjosti punoj tvrde i jeftine plastike, baš kao i detalji na otvorima ventilacije i dvobojna sjedala od reciklirane tkanine. I ništa ne nedostaje, od pretinaca za sitnice, preko bežičnog punjenja mobitela do Apple CarPlaya i Android Auta.
Ukratko
Treća generacija Citroena C3 dobila je i električno izdanje ë-C3, a na istoj platformi Smart Car unutar koncerna Stellantis voze i nova Fiat Grande Panda te Opel Frontera i Citroen C3 Aircross
Dvobojna karoserija i krovni nosači stižu serijski, baš kao i diodna svjetla i klima-uređaj, no aluminijski naplaci od 17 cola dio su najbogatijeg od tri ponuđena paketa (Max)
Unutrašnjost je razigrana, ali sve je na svome mjestu. Sviđa nam se i mala, ali pregledna instrumentna ploča i veliki središnji zaslon. Ljute jedino presitni prekidači mjenjača, kao i u svim novijim automobilima Stellantisa (Opel, Peugeot, Fiat...)
Priličnih 1,5 tona težak ë-C3 srećom dolazi s hvaljenim ovjesom - u prvom redu specijalnim amortizerima - i sjedalima Advanced Comfort. Iz mirnoće ga stoga uspijevaju izbaciti samo grube, kratke neravnine pri brzinama iznad 100 km/h
Novi ë-C3 protegnuo se priličnh 11 centimetara uvis, na 1,58 metra. Istodobno, u duljinu je narastao samo dva i pol centimetra (4,02 metra)
CITROËN ë-C3
Tehnički podaci
Motor: električni,
ugrađen sprijeda poprečno
Snaga: 83 kW/113 KS
Okretni moment: 120 Nm
Baterija: 44 kWh
Punjenje AC/DC: 3 sata/26 min.
Pogon: prednji
Mjenjač: jednostupanjski
Dimenzije: 402 x 181 x 158 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Prtljažnik: 310 litara
Gume: 205/50 R17,
Pirelli Cinturato Winter 2
Težina: 1549 kg
Jamstvo: 2 godine/bez ograničenja
Brzina: 135 km/h
0-100 km/h: 11 sekundi
Potrošnja: 18,5 kWh/100 km
Osnovna cijena 25.500 eura
Cijena (Max) 29.500 eura
S doplatama: 30.000 eura
Serijska oprema Max - Automatska klima • diodna svjetla • el. podesivi i grijani retrovizori • audiosustav sa 6 zvučnika • Apple CarPlay/Android Auto • navigacija • kamera za vožnju unatrag • aut. kočenje u nuždi • aut. zadržavanje u voznom traku • prepoznavanje umora • dvobojna karoserija Doplate testnog modela Ugrađeni ispravljač (11 kW)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....