DRUKČIJI OD DRUGIH

TEST Citroën C4 e-HDi: Model kojim se traži globalna zarada, ali i poboljšanje kvalitete

Unatoč nemaštovitom dizajnu, novi C4 privlači osjetno kvalitetnijim interijerom i opremom
Unatoč nemaštovitom dizajnu, novi C4 privlači osjetno kvalitetnijim interijerom i opremom

Konzervativnošću je lakše postati predvodnik klase nego ekstravagantnošću i nastojanjem da se bude 'drukčiji od drugih'. To najbolje zna Volkswagen čiji je iznimno kvalitetan i pouzdan, ali blago rečeno dosadan Golf već dugi niz godina omiljen automobil kupaca kompakata. Prva generacija Citroënova C4 očito je bila premaštovita i preposebna za vlastito dobro jer, unatoč uspjehu, nije uspjela osvojiti tron na kojem model iz Wolfsburga još uvijek dominira.

Dojmljiva unutrašnjost

Francuska se tvrtka s potpuno novim i na hrvatsko tržište nedavno pristiglim izdanjem C4 odlučila na drukčiju taktiku. Ekstravagantan i prepoznatljiv dizajn prethodnika zamijenjen je pomalo uobičajenim, generičkim linijama. Razlozi su ne samo pokušaj otimanja kupaca VW-ova bestselera nego i udovoljavanje ukusima kineskog tržišta od kojeg Citroën ima velika očekivanja.

U interijeru je u odnosu na prethodnika također primjetan manjak maštovitosti (primjerice, više nema dvokrakog upravljača s nepomičnim središnjim dijelom), no zato je novi C4 neusporedivo više 'premium' i kvalitativnim dojmom puno bliži Golfu i ostalim predvodnicima klase čije kupce želi pridobiti. Izbor materijala i njihove završne obrade osjetno su na višoj razini.

Novi C4 testirali smo s e-HDi motorom, odnosno poboljšanom verzijom poznatog 1,6-litrenog turbodizelaša sa 110 KS koji sada ima i serijski start stop sustav i robotizirani ručni mjenjač. Princip vožnji je isti kao kod klasičnog automatika, no za razliku od njega, ovaj je mjenjač naprosto prespor i neuglađen, grubo mijenjajući stupnjeve prijenosa. Puno bolji bi bio klasičan ručni ili CVT bezstupanjski mjenjač. Performanse su vrlo dobre, a prosječna kombinirana potrošnja od 4,2 l/100 km uistinu impresivna.

Bogata oprema

Ovjes je i dalje udoban unatoč određenoj tvrdoći kojom su Citroënovi inženjeri pokušali unijeti određenu dinamičnost u cjelokupno iskustvo vožnje. To im donekle i uspijeva, no novom Citroënu više pristaje lagodna vožnja otvorenim i autocestama tijekom koje do izražaja dolazi i znatno poboljšana zvučna izolacija.

Novi C4 e-HDi s jedinim dostupnim Exclusive paketom stoji razumnih 20.245 eura. Serijska oprema uključuje sve, od dvozonske automatske klime, masažnih prednjih sjedala, električno pokretanih stakala i audiosustava do prednjih i straćnjih parkirnih senzora, električne parkirne kočnice, tempomata itd.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 13:24