SPORT NA VISOKIM NOGAMA

TEST CROAUTA 2018: ALFA ROMEO STELVIO 2.2 MultiJet Q4 ima sve što traže kupci SUV-ova, a vozi se kao sportski auto

Ivan Lacković

Kod projektiranja Stelvija Talijani su ostali vjerni tradiciji i na platformi Giulije stvorili izrazito vozački SUV s filigranskim ovjesom i ludo preciznim upravljačem te izborom dizelaša i benzinaca u pet snaga kao i opcijom pogona na sva četiri kotača. Testirana izvedba 2.2 MultiJet Q4 razmeće se snagom, voznim osobinama te prostorom i upotrebljivošću, ali nažalost i cijenom jer je riječ o najskupljoj verziji u ponudi

Prvi SUV sa značkom Alfa Romea trijumfirao je u našem najstarijem i najmasovnijem, a ove godine i prilično neizvjesnom izboru za Hrvatski automobil godine CROAUTO. Dakle, Alfa Romeo Stelvio je s 12 posto glasova naših čitatelja ponio vrijednu titulu ispred Jeepa Compasa te Volva XC60, koji su zauzeli drugo i treće mjesto. Svjedoči to i o općoj popularnosti SUV-ova na našem tržištu što je već duže vrijeme trend i na većini europskih tržišta, ali i o činjenici kako su naši čitatelj prepoznali, te svojim glasovima nagradili prvi Alfin izlet u najpopularniji segment. A konkurencija Stelvija nije bila nimalo slabašna - osim spomenutog SUV dvojca Stelvio se natjecao za titulu i s Opelom Insignijom, Seatom Aronom, Volkswagenom Polom, Mazdom CX-5, Range Roverom Velarom, Škodom Karoq...

 

Foto: Zvonimir Jurčić

Stoga smo pod povećalo priveli ovogodišnji CROAUTO i testirali trenutno najskuplju izvedbu u ponudi s 210 KS snažnim 2,2-litrenim dizelskim strojem, 8-stupanjskom automatikom te s pogonom na sve kotače, a sve je zapakirano iza oznake Q4. Već smo se ranije uvjerili kako je Stelvio po pitanju voznih karakteristika u SUV klasu donio istinske sportske gušte za volanom. I to bez obzira na činjenicu što je vozačka pozicija viša za 19 cm nego u Giuliji, a što se možda neće svidjeti tradicionalnim poklonicima Alfe, no iz toga s druge strane proizlaze toliko traženi osjećaj dominacije i veća količina prostora na stražnjim sjedalima i u prtljažniku (525 l). Opremljenost ide ukorak s vremenom. Aktivni tempomat ili automatsko kočenje samo su dio ponuđene opreme u paketu opreme Super Plus s kojom je stigao testni primjerak lakiran u bisernu Competizione Crvenu boju. No, ono u čemu je Stelvio potpuno ispunio naša očekivanja jesu vozne osobine, u isto je vrijeme ohrabrujuće i zastrašujuće jer je prijenos tehnologije preuzet iz trenutačno najbritkije limuzine srednje klase na tržištu Giulije i preseljen u jedan visoki SUV.

 

Pritom upravljač s tek 2,3 okretaja među krajnjim točkama pokazuje spremnost na reakcije poput pravog sportskog automobila jer nudi u svakom trenutku vrhunsku kontrolu i preciznost vođenja. Pritom su sjajno anulirane tipične SUV karakteristike - 20 cm odignutosti podnice od tla i šire gume pa smo uživali u učinkovitosti ovjesa koji savršeno drži kotače na asfaltu. Čak i zasniježenom, kakav je bio nekoliko dana za vrijeme trajanja testa. Lakoća kojom automobil mijenja smjer, okretnost u kratkim i oštrim, kao i mirnoća u dugim i brzim zavojima nadilaze sva očekivanja, baš kao i gotovo ugodni prelasci preko ležećih policajaca ili poprečnih neravnina bez obzira na gume dimenzija 235/55 R19. Precizan upravljač bez umjetnog dojma i pogon na stražnje kotače koji po potrebi na prednje šalje do 60 posto okretnog momenta ulijevaju dodatno povjerenje u Stelvio.

Ivan Lacković

Alfin Q4 na suhom asfaltu ponašao se kao klasični stražnji pogon, što se najbolje osjeti na zavojitim dionicama kad stražnji kotači revno prate zavoje te nema beskorisnog zanošenja stražnjeg dijela, a tek je nešto manji posao s upravljačem. Dakle, krutost karoserije i rad ovjesa u kombinaciji s Q4 pogonom su izvanredni, a usto, u većini zavoja naginjanje karoserije ostaje neprimjetno. Pogon Q4 je dobra podrška za vožnju bio i prilikom blažeg off-roada makadamom i blatnom kaljužom kojem smo podvrgnuli testni primjerak. Izbor režima vožnje nudi programe Normal (n) i All Weather (a) koji su prikladniji za gradsku ili mirniju vožnju dok se prebačajem u režim Dynamic (d) koji najbolje odgovara sportskom imidžu Alfe Stelvio osjetno transformira u sportsku napravu: spreman za akciju 210 KS snažan motor se poigrava s masom Stelvija, a okretni moment od 470 Nm dostupan je već od 1750 okretaja pa vrlo rano vozaču nudi svu raskoš. Usto u Dynamicu odziv na gas postaje još britkiji i odlučniji, okretomjer kroz svih osam brzina ostaje duže u polju rada do iduće brzine, a uz malu dozu grubosti i glasnijeg zvuka aluminijskog 2,2-litrenog dizelaša, svejedno vozaču godi osjećaj stalne snage na raspolaganju.

Zvonimir Jurčić
 

S duge stane kada se umorite od lova na zavoje Stelvio pokazuje smirenu obiteljsku stranu, a to je uloga sjajnog, čak i udobnog krstaša koji se zadovoljava s vrlo malo goriva s obzirom na snagu: na otvorenim regionalnim cestama i u vožnji po ograničenjima na autocesti Stelvio 2.2 MultiJet Q4 se zadovoljavao sa 6,8 litara, dok u gradu nije trošio preko 8,0 litara. Pritom ni performanse najsnažnijeg dizelaša nisu tek prosječne: 1710 kg težak Stelvio do 100 km/h sprinta za 6,6 sekundi i vozi do maksimalnih 215 km/h. Na koncu, istovremeno velik i komforan SUV obiteljskih proporcija nudi dosta odlagališta za sitnice, sportski krojem kokpit nudi pregledne instrumente, središnji TM connect ekran infotainment sustava od 8,8 inča te prekidače, no ako ćemo cjepidlačiti i maksimalno uspoređivati Stelvio s Audijem Q5 ili Volvom XC60 ili BMW-om X3 tada valja kazati kako, premda su kokpit i obloge u kabini izrađeni vrlo čvrsto i precizno te djeluju ugodno pod prstima, u odnosu na spomenutu konkurenciju plastične površine nisu svugdje očekivane mekoće i podatnosti. No ovom sportsšu u SUV odijelu spremni smo oprostiti te sitne tipično talijanske nedorečenosti...

 

Konačno, ovakav Stelvio s opremom Super Plus nema čega nema (poklopac prtljažnika s električnim upravljanjem, sustav upozorenja za udarac sprijeda (FCW), samostalni sustav kočenja u slučaju nužde (AEB), sustav upozorenja za napuštanje prometnog traka (LDW), BNH HDC sustav kontrole pri spuštanju niz padinu, IBS kočnice..., sport classico alu naplaci od 19 cola) za doplatu ostaje tek Competizione crvena biserna boja (19.950 kuna). Zato je i konačna cijena Alfe na visokim nogama visoka: Stelvio 2.2 MultiJet Q4 Super Plus do registracije stoji 437.035 kuna.

Ukratko

Talijanski crossover, koji nosi ime ljubiteljima automobilizma najpoznatijeg alpskog prijevoja, cijenovno počinje na 322.953 kuna za model 2.2 Multijet 150 AT

Doplatni aluminijski naplatci od 19 cola s još uvijek dovoljno mesnatim gumama 235/55 čine talijanski peterosjed jednim od najudobnijih u razredu. Serijski se isporučuju uz paket Super Plus

Prtljažnik je velik i fino obložen, s pravilnim stranicama praktičan, a ravnim podom nakon preklapanja naslona i odlično iskoristiv. Nasloni sjedala ruše se jednim potezom u prtljažniku smještene ručice, a djelomice kožom presvučena sjedala ugodna su i zimi i ljeti

Zahvaljujući izdašnom osovinskom razmaku (2,82 metra) straga ima sasvim dovoljno mjesta za koljena i za putnike više od 190 centimetara. Tijesno nije ni iznad glava

Nijansu manji kožom presvučeni upravljač sjajno leži u rukama, instrumenti su čitljivi, središnji digitalni pokazivač jasan i čitljiv i po najjačem suncu. Ručice mjenjača na upravljaču dio su paketa Super Plus

TEHNIČKI PODACI

Motor turbi dizelski, 4 cil.

Obujam 2143 ccm

Snaga 154 kW/210 KS pri 3750/min

Moment 470 Nm pri 1750 o/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Kočnice samoventilirani disk/disk

Gume 235/55 R19

Dimenzije 469/190/167 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 525 litara

Težina 1790 kg

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 6,6 sekundi

Potrošnja 7,5 l/100 km

Ispuh CO2 124 g/km

Cijena 417.085 kuna

S doplatama 437.035 kuna

Serijska oprema Super Plus: aut. dvozonska klima • ručice mjenjača na upravljaču • upozorenje na nehotičnu promjenu vozne trake • pomoć pri spuštanju niz nizbrdicu • aut. kočenje u nuždi • navigacija • audiouređaj sa 8 zvučnika • bluetooth + USB • el. otvaranje poklopca prtljažnika • senzori za parkiranje sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • maglenke • aluminijski naplaci (19 cola) • TM Connect 8.8' inča • kočiona kliješta u crvenoj boji...

Doplate: biserna Competizione crvena boja (19.950 kuna)

Izdvajamo

Iz drugih medija