BISER DOWNSIZINGA

TEST: FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST Mali benzinac za puno užitka

Focus sa 1,0-litrenim benzincem od 125 KS odlično ide, a usto je štedljiv i čist
 FOTO: Ivan Lacković

Prve najave o njegovu dolasku mnogi su svojevremeno dočekali sa skepsom, no Fordov je EcoBoost u međuvremenu ne samo dokazao da su bili u krivu, nego je otišao i korak dalje. Točnije rečeno, tri koraka: upravo ovih dana ovaj je biser downsizinga, naime, već treći put zaredom ponio titulu Engine Of The Year. Da se čovjek zapita je li konkurencija jednostavno zaspala ili je Fordov recept ipak toliko dobar da ga nitko ne može sustići niti nakon tri godine.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Upravo zbog toga smo se i uputili u Köln, u Fordovu europsku središnjicu, i nekoliko se dana družili s tim motorom, uključujući i praćenje procesa njegova nastanka te bezbrojne vožnje njemačkim i belgijskim prometnicama. Fokus smo pritom, dakako, stavili na njegov nastup u Focusu, koji nas je fascinirao još tijekom prvih prezentacijskih vožnji prije dvije godine u Barceloni, ali ga igrom slučaja nikad dosad nismo imali prilike temeljito testirati. Od poznatog vanjskog i unutarnjeg dizajna više nas je zanimao minijaturni stroj (čitav stane na jednu A4 stranicu papira!), smješten ispod haube.

Pritiskom na startnu tipku 998 ccm budi dopadljivim, ne pretjerano glasnim zvukom, što samo dijelom treba zahvaliti i inače dobroj izolaciji, budući da je i u samoj vožnji nešto glasniji, ali nikad ne i neugodan. Specifičnom trocilindarskom glasanju ovdje nema traga ni kod snažnijeg pritiska na papučicu gasa, a dodamo li tome i respektabilnih 125 KS i 170 Nm, kao i maksimalnih 193 km/h te ubrzanje od 11,3 sekunde, neupućeni će vozač biti uvjeren da Focusa pokreće kakav klasični 1,6-litreni benzinac.

Jasno je da od EcoBoosta ne treba očekivati čuda, no snage mu zapravo nikad stvarno ne nedostaje, tim više što mu je osim spomenutog momenta, za pretjecanje i druge slične situacije na raspolaganju i kratkotrajni overboost od dodatnih 30-ak Nm. No, jedna je stvar različita: zahvaljujući pametnom promišljanju, maloj masi i već neizbježnom start/stop uređaju, kao i odlično pogođenom ručnom mjenjaču sa šest stupnjeva, potrošnja je ovdje osjetno niža čak i kad se čovjek baš i ne pridržava pravila pažljivije vožnje. Dakle, kad vozi onako kako bi vozio u stvarnom životu.

Održavanje tempa u prometu autocestom s dosta dionica bez ograničenja, u ukupnoj duljini od približno 200 kilometara stajalo nas je prosjeka od 7,7 l/100 km, a u gradskoj vožnji Aachenom i Liegeom Focus se zadovoljavao već i sa 7,0. A kad stvarno pripazi i šalta na vrijeme, vozač koji zna što radi na otvorenoj cesti potrošnju ruši ispod 4,5 l/100 km, a time i konačni realni prosjek na nekih 6,5 litara. Izvrstan rezultat, posebno kad uzmemo u obzir da je riječ o kompaktu s benzinskim motorom. Model poput testnog u Hrvatskoj se bez doplata može dobiti za 140 tisuća kuna, no u ponudi su i neki slabije opremljeni, a time i jeftiniji primjerci. No, zainteresirani trebaju znati da se u Focusovom cjeniku 1,0-litreni EcoBoost nudi se i u osnovnoj verziji, sa 100 KS i nešto slabijim performansama, koja starta već od 106.900 kuna...

1.0 ECOBOOST Titanium

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 3cil.

Obujam 998 ccm

Snaga 92 kW/125 KS pri 6000/min

Moment 170 Nm pri 1500-4500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 436 x 182,5 x 148,5 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 365-1150 litara

Gume 215/50 R17

Masa 1306 kg

Ispuh CO2 114 g/km

Brzina 193 km/h

0-100 km/h 11,3 s

Potrošnja 6,6 l/100 km

CIJENA 140.400 kn

S DOPLATAMA 159.397 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 17:39