Svi koji korejce ne uzimaju ozbiljno, teško griješe. Kia Soul to najbolje pokazuje. Već u startu teško mu je dati ocjenu nižu od petice, naprosto jer nema izravnog konkurenta. A napravljen je jednostavnim sandučastim principu, koji osigurava najviše prostora i funkcionalnosti. Jedini takav auto je Nissan Cube, ali je pola broja manji i, ipak, previše sandučast. Stoga ga i nema na našem tržištu. Korejskim dizajnerima trebalo bi dati Nobelovu nagradu za dizajn, jer su kutiju učinili simpatičnom i privlačnom. Kao da ima dušu, što pokazuje i naziv Soul.
Testirali smo najsnažniji i najopremljeniji model 1.6 CRDi Style , koji nije diskontno jeftin (17.700 eura), ali s obzirom na sve što nudi, to i ne može biti. Karoserija dugačka 410,5, široka 178,5 i visoka 153,5 cm pruža komfornija je nego u većine kompakata, a zbog povišenih sjedala i velikih otvora lako se ulazi na prednja i stražnja sjedala. Stječe se dojam vožnje velikog automobila i to dobrodošla vrlina modela koji nije puno duži od Peugeota 207, Corse, Pola... Uvjerljivom dojmu doprinosi visoka kvaliteta izrade, na što smo navikli i kod ostalih modela Kije te lijepa pastelna bijela boja. Soul je zanimljiv i po mogućnosti personalizacije, raznolikim tatoo-kombinacijama. To je također jedinstveno na našem tržištu i koliko to nekima može izgledati prekičasto, mnogima će to biti privlačna opcija.
Pod prednjom je haubom, nominalno, 128 KS i to je, nominalno, najjači dizelaš u klasi. Lijepo je kazati da dizelaš obujma 1582 ccm ima toliko konja. Slično vrijedi i za benzinca 1.6 CVVT sa 126 KS, ali, objektivno, u vožnji se ne osjeća da motor ima baš toliko snage. Daleko od toga da ne ide uvjerljivo za dizelaša 1.6, ali ne vuče nimalo bolje od PSA-ovog 1.6 HDi, kad je upregnut u automobil sličnih gabarita i mase. Zbog toga izgleda nepotrebno ulaženje u klasu obveznog osiguranja do 150 KS.
Unutrašnjost je skladno opremljena, a i kvaliteta materijala je, obzirom na klasu i cijenu primjerena. Sjedi se ugodno, komande su dobro postavljene i jedina je zamjerka nešto dužem hodu mjenjača. Za dizelaša se ne može reći da je uglađen, ali nije ni klopotav. Dobro reagira na gas, što je zasluga okretnog momenta od 260 Nm, koji se oslobađa pri 1750/min. Soul do stotke sprinta u 11,3 sekunde, što je sasvim pristojno, ali nije iznadprosječno. To vrijedi i za najveću brzinu od 182 km/h. No, jedno i drugo je puna šaka brade. Soul vuče uvjerljivo, i kad je potpuno opterećen, čemu doprinosi dobro odmjeren mjenjač s pet stupnjeva, a zbog viška snage ne osjeća se manjak šestog stupnja. Dobro je složeno i podvozje, što je dodatan doprinos uvjerljivim voznim svojstvima. Straga je polukrut ovjes, jer u kombinaciji sa šurokim tragom kotača nije bilo potrebe za multilinkom te se u kombinaciji sa 16-colnim alu naplacima i gumama 205/55 postiže i iznenađujuće dobra stabilnost.
Okretnost i za ovakav auto neočekivana stabilnost osiguravaju ne samo uvjerljive performanse, nego i pristojnu porciju užitka u vožnji. Uz to se osjeća uvjerljiva sigurnost i masivnost 1,4-tonskog automobila. Soul je zbog toga zanimljiv obiteljski automobil, koji može služiti i za sve ostalo što treba. Dizelaš osigurava dobra međuubrzanja i solidne performanse u svim uvjetima, a potrošnja pritom ne prelazi puno šest litara. Štedljivi vozači mogu se lijepo voziti i s pet, pet i pol litara. Zbog toga je ovo dobra opcija...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....