Kako se cijena Supera 95 opasno približava 11 kn, mnogima pogledi čeznutljivo bježe prema plinašima. S razlogom. Sretnici koji imaju LPG sustav, litru plina plaćaju 4,85 kn. Znači više nego upola manje od litre benzina, kojega također koriste, ali samo pri uključivanju motora. Na kapaljku... LPG sustav tako u trenutku navlači osmijeh na lice, u što smo se uvjerili za upravljačem Opel Corse 1.2 s tvornički ugrađenim plinskim uređajem tvrtke Landi Renzo. Računica je pokazala da smo vozeći na plin u prosjeku trošili 7,1 litru, odnosno 34 kn na 100 km. Kudikamo manje nego kad smo vozili na benzin. Iako je prosjek tada bio osjetno manji, tek 5,4 litre, vožnja od 100 km nas je koštala 58 kn. Znači, ušteda je sasvim jasno opipljiva, a minusa u cijeloj priči gotovo da i nema.
Za početak, peterovratna Opel Corsa 1.2 LPG u dućanu košta 87.189 kn. I bez puno razmišljanja to zvuči prihvatljivo, posebno kad se čuje nakon što se provede nego vrijeme za upravljačem. Oprema Selection Plus, prva u ponudi, nije razmetljiva, ali nudi sve potrebno za ugodnu vožnju. Tu su ručna klima, radio/CD, tempomat... Za 94.034 kn dobiva se bogatija oprema Color Edition Plus (alu naplaci, koža na upravljaču, maglenke...), ali donosi uglavnom šminku bez koje se može. Razumnom je dovoljna i testna izvedba, u koju se ulaganje isplaćuje brzinom svjetlosti. Kupujete li, naime, 1.2 bez LPG konverzije, to će vas stajati 83.000 kn. Plinska instalacija tako se plaća tek 4100 kn, pa se ulaganje vraća već nakon 17.000 kn. U prosjeku, za malo više od godine...
A nije to ni blizu sve što veseli. Mnogi tek po naljepnici na vjetrobranu shvate da sjede u autu na plin. Na račun tvorničke ugradnja nema dodatnih prekidača koji bi nagrđivali unutrašnjost, pa standardni pokazivač za gorivo pokazuje i količinu benzina i količinu plina, što na prvu pomalo i zbunjuje. A niti prekidač LPG na središnjem grebenu, koji svjetluca sve dok se motor ne zagrije i počne koristiti plin, nije previše upadljiv. Jedino što nervira je izostanak putnog računala. Kad se približite rezervi i počnete računati koliko imate do sljedeće benzinske, od pomoći vam je jedino klasični pokazivač. Što i nije neka sreća...
Pomalo živcira i tromost motora, posebno izražena kad se vozi na plin, a Corsa se nakrca putnicima. Tada je dojam da tvornički obećanu brzinu od 168 km/h možete postići samo ako Corsu bacite s litice. Ipak, u gradskoj vožnji, pa i u smirenom tempu na otvorenoj cesti, baš vam ništa ne nedostaje. Čak će vas suvozači tapšati po ramenu zbog smirene vožnje, ne znajući da to nije vaša volja, nego Corsa ne ide brže niti s papučicom gasa zabijenom u pod. S druge strane, kad je vozač sam u autu, Corsa primjetno živne, iako niti tada ne treba imati sportske ambicije. Svrha Corse LPG prvenstveno je da štedi novac, a to radi izvrsno. Pa čak i u odnosu na superštedljivi dizelaš 1.3 CDTI sa 75 KS, spreman trošiti svega 3,9 litre. Ta se izvedba plaća 96.980 kn, a s njom se sto kilometara prelazi za 39 kn. Znači, u početku stoji gotovo 10.000 kn više, a zatim se, po sadašnjim cijenama, svakih 100 km na dizel plaća 5 kn više nego na plin...
Corsa 1.2 LPG
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski
Obujam 1229 ccm
Snaga 63 kW/83 KS pri 5600/min
Moment 110 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 399x174x149 cm
Osovinski razmak 251 cm
Gume 185/65 R15
Prtljažnik 285/1100 litara
Težina 1145 kg
Ispuh CO2 104 g/km
Brzina 168 km/h
0-100 km/h 14,7 s
Potrošnja 7,1 l/100 km (LPG)
CIJENA 87.189 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....