ZA VOLANOM

TEST: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT - moćni karavan koji lovi poglede, ali i ubija kilometre!

Ivan Lacković

Francuski karavan pedantno je izrađen, ima fino izbalansiran ovjes i bogatu ponudu motorizacije među kojom posebnu poslasticu predstavlja top dizelaš od 180 KS uparen s brzim i preciznom 8-stupanjskom automatikom

Druga generacija Peugeot 508 više nije obična dosadna limuzina, već privlačni trendovski coupe s četverim vratima i prozorima bez okvira. No, što tek reći za karavan… Atraktivnom, mišićavom pojavom šarmira na prvi pogled, čemu prilično doprinosi i visina od svega 1,42 m (6 cm niža u odnosu na prethodnika), dobrodošla kad je riječ o aerodinamici i štednji goriva, a ponešto manje praktična, uvjerili smo se, pri ulascima i izlascima iz auta. No, da izgleda lijepo – izgleda. I tu se poseglo za prozorima bez okvira, naprijed je smještena velika kromirana maska hladnjaka, diodna svjetla imaju zavodljivu grafiku… Ukratko, 508 SW je mamac za poglede, no to mu niti blizu nije jedini adut.

Foto: Peugeot

Čim se sjedne za sad već tradicionalno malen, ali primjereno zadebljan upravljač i krene u vožnju primjećuje se kako francuski karavan izrađen uz potrebnu dozu pažnje, kako bi bio konkurentan gdje god se pojavio, a posebice na zahtjevnom njemačkom tržištu uvijek gladnom karavana. Prestižnom dojmu pridonosi i temeljita zvučna izolacija, ali i sitnice poput preciznog i gotovo nečujnog mehanizma otvaranja stakala. Na digitalnu instrumentnu ploču pogled s lakoćom dopire preko minijaturnog upravljača, na središnjem grebenu pažnju okupira dodirni zaslon dijagonale 25,4 cm, a privikavanje traži tek ručica automatskog mjenjača.

 

Izgleda lijepo i pod rukom djeluje poput joysticka posuđenog s neke igraće konzole, no samo rukovanje nije toliko intuitivno. No, uz malo prakse sve sjeda na svoje mjesto i baratanje ručicom postaje igra. A uz jasan prikaz kamere koji se ubacivanjem mjenjača u hod unazad pojavljuje na raskošnom središnjem zaslonu, s karavanskim 508 se bezbrižno manevrira i po parkiralištu. Koliko god bio rastegnut na priličnih, u gradskim ulicama nimalo zanemarivih 478 cm.

Branimir Hitrec

Iako Peugeot ispod prednjeg poklopca nudi 1,6-litrene turbobenzince sa 180 i 225 KS, uparene isključivo sa 8-stupanjskim automaticima, pažnja naših kupaca sigurno je više na 1,5 litrenim (130 KS) i 2,0-litrenim (160 i 180 KS) dizelašima. Posebna poslastica pritom je najjači dizelaš u ponudi, koji uz 180 KS i 400 Nm puca od snage i uvjerljivo vuče već na niskim okretajima. Posebno dojmljiv je na autocesti, po kojoj se vozi brzo i ugodno, uz prosječnu potrošnju ispod 7 litara. Uz temeljitu zvučnu izolaciju pritom se putuje u primjerenoj tišini, pa čak i uz malo težu nogu na papučici gasa.

Branimir Hitrec
 

U zavojima na otvorenoj cesti osjeti se masa od 1,8 tona, no uz precizno podešen ovjes s elektronski kontroliranim amortizerima upravljivost je na visokoj razini. Vrijedi pohvaliti i 8-stupanjsku automatiku, s kojom se isključivo nudi dizelaš od 180 KS. Radi brzo i uglađeno, te ne podmeče nogu vozačkim ambicijama. Upravo suprotno…

Branimir Hitrec
 

I transportne mogućnosti su primjerene, posebno kad se uzme u obzir da je ipak riječ o “lifestyle” karavanu. Prtljažnik je narastao sa 487 na 530 litara, što je više nego prima BMW serije 3 Touring (495 litara) ili Mercedes C-klase Estete (490 litara). A kad se obore sjedala u drugom redu raste na 1790 litara, što uz nizak utovarni rub nudi primjerene mogućnosti tovarenja.

Branimir Hitrec
 

Uz navedeno, ali i raskošnu opremu GT koja serijski donosi atraktivne alu naplatke od 18 cola, presvlake u kombinaciji kože i alcantare, grijana prednja sjedala, navigaciju, ekskluzivni glazbeni sustav koji potpisuje Focal i brdo sigurnosne opreme, cijena od 326.821 kuna može se smatrati čak i razumnom. Ipak, dobro je znati da se početni dizelski model nudi od 223.060 kuna…

508 SW GT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1997 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3750/min

Moment 400 Nm pri 2000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 478 x 186 x 142 cm

Osovinski razmak 279 cm

Prtljažnik 530/1780 litara

Gume 235/45 ZR18 Michelin

Težina 1615 kg

CO2 ispuh 124 g/km

MJERENJA

Brzina 225 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

SERIJSKA OPREMA

aktivni ovjes • LED svjetla sprijeda i straga • ergonomska AGR prednja sjedala s grijanjem • parking senzori + kamera za vožnju unatrag • digitalni instrumenti • Hi-Fi ozvučenje Focal (515 W) • navigacija, bluetooth, Mirror Screen, USB • automatsko kontrola dugog snopa svjetala • upravljač s komandama u koži • uzdužne vodilice u prtljažniku s pregradnom mrežom…

DOPLATE

El. otvaranje prtljažnika • metalik boja • rezervni kotač • bežično punjenje mobitela… Ukupno 10.246 kn

S DOPLATAMA 338.130 KUNA

Izdvajamo

Iz drugih medija