StoryEditor
AKTUALNO

VOZILI SMO NOVI PEUGEOT 2008 Prepoznatljiv, privlačan i prepun moderne tehnologije računa na obitelji te puca na sam vrh B crossover segmenta

 
 Peugeot

Petnaest centimetara koji čine razliku. Toliko je Peugeot 2008 narastao u duljinu u odnosu na svog prethodnika, a istodobno isto toliko je kraći od Peugeota 3008 od kojeg je naslijedio dizajnerska obilježja i čijim stopama želi krenuti kada su u pitanju tržišni rezultati. Podloga je CMP platforma, ista ona koju koristi novi Peugeot 208, Opel Corsa i DS3 Crossback.

Platforma koja uz benzinske i dizelske motore omogućuje i potpuno električnu verziju s 310 kilometara autonomije. No, razlike u pogonu nemaju odraza na izgledu koji u sebi krije puno osobnosti i vjerno prati posljednje stilske trendove francuskog lava. Dizajn kojim je 2008 postao zreliji, atraktivniji, ali istodobno prikladan za obiteljske potrebe.

 

Robustan, ali istodobno uglađen vanjski izgled tek je prva stavka koja izaziva iznimno pozitivan prvi dojam. Potom slijedi unutrašnjost koja izradom, upotrijebljenim materijalima, ali i opremom (serijskom i dodatnom) najmanji Peugeotov SUV gura u viši segment.

Ukratko, 2008 ima sve karakteristike da zadovolji razmaženi dio tržišta. Dovoljan je pogled na središnji 10-inčni zaslon multimedijalnog sustava osjetljiv na dodir i kompatibilan s Apple CarPlay, te Android Auto platformom, ali i na efektne 3D digitalne instrumente u čijoj se dubini poput holograma nižu brojne informacije.

 

Peugeotov i-Cockpit s neizostavnim malenim upravljačem dignut je na višu razinu kako bi unaprijedio ergonomiju, olakšao iščitavanje podataka važnih za vožnju, ali i naglasio originalnost. Pritom nisu zanemarivi ni detalji poput ladice za telefon na središnjem grebenu ispred ručice mjenjača koja osim što omogućuje bežično punjenje, s otvorenim poklopcem nudi i idealno sjedište za mobitel. Tu je i cijeli arsenal poznatih sustava pomoći u vožnji s kojima 2008 doseže 2 stupanj autonomne vožnje.

 

No, napredak nije ostvaren samo u izgledu i opremljenosti koja bi mogla posramiti konkurenciju. Rast u dužinu donio je obilje prostora u drugom redu. Platforma je u odnosu na 208 među osovinama dobila dodatnih 6,5 cm i putnicima straga ne nedostaje mjesta za noge.

 

Istodobno prtljažnik prema tvorničkim deklaracijama u novom izdanju ima obujam od 405 litara čemu treba pridodati i vrlo korisnih 29 ispod podnice. Obaranjem sjedala raste na 1467, pri čemu podnica ostaje gotovo ravna. Jedino što nedostaje je mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe za dodatnu prilagodljivost i praktičnost.

 

Prve kilometre odradili smo za upravljačem modela pogonjenim 1,5-litrenim četverocilindričnim dizelskim motorom koji razvija 130 KS, a snagu na prednje kotače prenosi putem automatskog mjenjača s 8 stupnjeva prijenosa. Gotovo identičnu konjicu potom smo isprobali i u električnoj verziji koja snagu crpi iz baterija kapaciteta 50 kWh.

Konfiguracija koja električnom Peugeotu 2008 prema WLTP ciklusu jamči autonomiju od 310 km, dok je za punjenje na izvoru energije od 100 kW dovoljno tek 30 minuta kako bi se doseglo 80 posto kapaciteta baterija. Razlike u izgledu su minimalne, ali u vožnji nešto izraženije.

 

No, bez obzira na vrstu pogona, jasno je uočljivo koliki je uočljiv napredak u odnosu na prošlo izdanje. Nova platforma i dobro odmjerena krutost ovjesa koji nema problema s neravninama, užitak za upravljačem značajno su unaprijedili u odnosu na prvu generaciju i 2008 ulazi u krug najboljih malih SUV-ova po pitanju ugođaja u vožnji.

 

Dodatni razlog za takvu tvrdnju je i činjenica da zabava raste s povećanjem ritma vožnje. Unatoč klasičnoj SUV formi bočne oscilacije su minimalne. Ugođaj stabilnosti koji pruža je izniman, a osjećaj pune kontrole naglašen je pomno osmišljenom vozačkom pozicijom i okruženjem, te preciznošću upravljača.

 

Novi 2008 na hrvatskom tržištu očekuje se tijekom proljeća kada će biti poznate i cijene. Uz četiri razine opreme (Active, Allure, GT Line i GT) u ponudi će se naći tri benzinske izvedbe (trocilindrični 1.2 turbo motori sa 100, 130 i 155 KS), dvije dizelske (1.5 s četiri cilindra sa 100 i 130 KS), te električna verzija s motorom snage 136 KS.

Ukratko

Robustan, ali istodobno uglađen vanjski izgled s vrlo uravnoteženim linijama vjerno slijedi stilske karakteristike Peugeotovih većih modela 3008 i 5008

Središnji zaslon osjetljiv na dodir u najboljim verzijama ima dijagonalu od 10 inča, a evoluciju i-Cockpita prate i digitalni 3D instrumenti s prikazom kao u hologramu

Uz dužinu od 430 cm i međuosovinsko rastojanje od 260, pronašlo se dovoljno prostora za putnike straga, a zapremina prtljažnika od 434 l prati i električnu verziju

Zahvaljujući iznimno udobnom položaju i preciznosti koju upravljač pokazuje pri svakom manevru, Peugeot 2008 vrlo brzo u vožnji izaziva dobar osjećaj i povjerenje vozača

Kao i kod novog 208, prikaz na zaslonu iza upravljača je dinamičan i animiran, a informacije se prema važnosti ili hitnosti, približavaju pogledu vozača i time mu omogućujući oko pola sekunde brže reakcije

Osim atraktivnijeg izgleda i bogatijeg popisa opreme, drugu generaciju 2008 prate i bolje vozne osobine, a bez obzira na vrstu pogona vozaču su dostupna tri programa vožnje (Eco, Normal i Sport) za prilagodbu svom stilu vožnje

Naplaci od 18 cola naglašavaju mišićave forme u kojima nema banalnosti. Dizajnerski 2008 je osmišljen do posljednjeg detalja na što ukazuje i okvir maglenki

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 20:56