SAVJETNIK AUTOKLUBA

TEST RABLJENOG: AUDI A4 omiljeni polovnjak koji se drži sjajno

Nakon sedam godina korištenja Audi sa 134.000 km se sjajno drži
Nakon sedam godina korištenja Audi sa 134.000 km se sjajno drži

Svatko tko je ikada sjeo u Audi A4 priznat će da se doima izuzetno kvalitetno izrađen, čak i korak više od ljute njemačke konkurencije BMW serije 3 ili Mercedesa C-klase. Zanimalo nas je ima li takav dojam potvrde i u stvarnosti, pa smo na samom kraju životnog vijeka modela B8 – novi A4 samo što nije stigao – pronašli rabljeni model iz prve generacijske godine proizvodnje. Automobil je u sedam godina promijenio tri vlasnika, ali je prešao umjerenih 135.000 kilometara. Izvana, što treba zahvaliti i nedavno lakiranim odbojnicima, nema gotovo nikakvih tragova ni godinama, niti prijeđenoj kilometraži.

Zavirivši ispod podnice ostali smo iznenađeni besprijekornim stanjem karoserije i podvozja – karoserija je temeljito zaštićena, pa na njoj nema ni najmanjih tragova hrđe, ali ni korištenja, iako je zabilježeno da pojedine boje, poput crvene i plave, blijede brže od drugih. Mračan, ali bogato opremljen interijer sa sjedalima u kombinaciji kože i alcantare također je u izuzetno dobrom stanju –izlizani su tek upravljač, ručica mjenjača i pokoji prekidač. U vožnji je sve čvrsto i robusno kao i prvog dana, osim mjenjača čije su vodilice s vremenom dobile malo zračnosti. Automatski mjenjači osjetljiviji su od ručnih, a kod manualaca problema s vremenom može biti s dvomasenim zamašnjakom, koji zna stradati zbog grubog i nepažljivog rukovanja vlasnika bez osjećaja za velik okretni moment turbodizelaša 2.0 TDI.

Dvolitreni common-rail turbodizelaš sa 140 KS, kakav je i primjerak na fotografijama, najtraženija je roba i samo je činjenica da je riječ o snažnom, štedljivom i izdržljivom motoru koji izvrsno drži cijenu kao rabljeni dovoljna je da nadmoćno prevlada tržištem. Premda dovoljno snažni, benzinski 1.8 i 2.0 TFSI su rjeđi, a naročito žedni 3.2 V6 snažan 260 KS. Dizelski 3.0 V6 nudi odlične performanse, ali je i osjetno skuplji.

Svi motori, uključujući i 2,0-litreni turbodizelaš, znaju s vremenom početi trošiti ulje, pa ga treba redovito kontrolirati, a u rijetkim slučajevima dogodi se da otkaže pumpa za vodu, zablokira centralno zaključavanje i rasklima se poklopac pretinca za rukavice. Modeli s krovnim prozorom mogu bučiti, a prednji ovjes je dosta osjetljiv, što je poboljšano faceliftom 2012. Na primjerku koji smo našli otkazala je hill-holder funkcija na automatskoj ručnoj kočnici, promijenjene su prednje kočnice i kugle koje znaju stradati kad vlasnici dizelskih modela koji su teški u nosu, velikom brzinom nalijeću na ležeće policajce i druge neravnine na cestama. Prema riječima vlasnika, potrošnja se kreće oko 7,5 litara u gradu i oko 5 na otvorenoj cesti.

A4 2.0 TDI

Godište 2008.

Kilometraža 134.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 103 kW/143 KS pri 4200/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 470 x 182,5 x 143 cm

Osovinski razmak 281 cm

Spremnik goriva 65 litara

Masa 1460 kg

Prtljažnik 480 litara

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 9,4 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Ispuh C02 144 g/km

Cijena 100.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 17:57