DRUGA GENERACIJA

TEST VW Touran 1.2 TSI: Oduševljava prostranošću te dinamičnim, ali štedljivim motorom

Druga generacija njemačkog monovolumena oduševljava robusnom izvedbom i prostranošću, no više od svega dinamičnim, ali štedljivim malim turbobenzincem sa 105 KS
Druga generacija njemačkog monovolumena oduševljava robusnom izvedbom i prostranošću, no više od svega dinamičnim, ali štedljivim malim turbobenzincem sa 105 KS

Makar imao 105 KS, turbo punjač te izravno ubrizgavanje, benzinac 1.2 u monovolumenu teškom skoro tonu i pol isprva nam se nije učinilo najsretnijim rješenjem. No, nismo morali proći puno kilometara da nas osnovna motorizacija novog Tourana uvjeri u svoje adute. Prije svega, to je nevjerojatna lakoća pokretanja masivne karoserije, ali i miran te uravnotežen rad, kao i skromna potrošnja. Prateći indikator poželjnog trenutka šaltanja, u gradu smo trošili 7,5 litara, što je izvrstan rezultat.

Sve skupa, dovoljno za zaključak da izvedba 1.2 TSI zaslužuje punu pažnju, pa čak i kod onih koji kilometre prolaze kao na traci. Uz potisak koji nastaje svakim odlučnijim pritiskom na papučicu gasa nismo ni pomislili na snažniju motorizaciju, a pozitivnom dojmu kumovao je i kirurški precizan 6-stupanjski mjenjač.

Dizajn ipak ne oduševljava kao pogonski sustav. Za razliku od Scenica ili C4 Picassa, Touran ne izgleda trendovski, niti razoružava šarmom. Sandučasta karoserija dotjerana je tek novim svjetlima i maskom kopiranom s Golfa VI, dok sve ostalo djeluje poznato i već viđeno. No, pretjerano šminkanje nikad nije ni bilo stil Volkswagena. Kao i uvijek, naglasak je na robusnosti, a oduševljavaju i vozna svojstva. Na krilima stamene izvedbe, širokih kotača te izbrušenog ovjesa, Touran se vozi poput limuzine, a ne kakvog dostavnjaka.

Unutrašnjost također ne nudi revoluciju - plastične površine djeluju hladno i neprivlačno, no materijalima se ništa ne može prigovoriti, kao ni preciznim spojevima. Razmještaj prekidača poznat je iz ostalih modela Volkswagena, tako da se sva podešenja izvode gotovo intuitivno. Posebno se to tiče pozicije za upravljačem, koju maze sjedala podesiva po visini, te po dubini i visini prilagodljiv volan. Doduše, sjedi se visoko, u kombijevskom stilu, pa će mnogi tijekom dužeg putovanja poželjeti veću potporu za bedra. No, preglednost je zato uzorita, makar se isplati doplatiti parkirne senzore.

Pohvalno je što je Touareg i dalje jedan od prostranijih i funkcionalnijih modela u klasi, što potvrđuje i brojka od čak 39 pretinaca. Iskaču kamo god se krenulo rukom – ispod sjedala, iz stropa i podnice, naslona za ruke te prednje armature. Više nego iskoristive su i duboke police smještene u vratima, dovoljno velike i za jednolitrene boce. Ipak, jedan od glavnih aduta u unutrašnjosti je gorostasni prtljažnik, spreman zadovoljiti potrebe veće porodice, ali i povremene dostavljačke izlete. Preklapanjem sjedala u drugom redu, od kojih je svako zasebno odstranjivo, raste s osnovnih 695 na maksimalnih 1989 litara. Ipak, šteta što se i na izvedbama s pet sjedala (dva u trećem redu doplaćuju se 1050 eura) serijski nije dostupna rezervna guma normalnih dimenzija.

Zanimljivo, izvedba 1.2 TSI dostupna je isključivo s osnovnom opremom Trendline. No, tko želi veću udobnost neće se naći u problemima, jer mu je dostupno apsolutno sve s dugačkog popisa doplata. Ipak, treba biti oprezan jer cijena tada više nije podnošljiva, nego postaje - paprena.

Oprema Trendline



poluautomatska klima Climatic* tempomat* putno računalo* el. podizači stakala* el. podesivi i grijani vanjski retrovizori* daljinsko zaključavanje* radio/CD/ Mp3 sa 4 zvučnika* upravljač namjestiv po visini i dubini* prednji i bočni zračni jastuci* zračne zavjese* ABS/ASR/ESP* pomoć pri kretanju uzbrdo* vozačko sjedalo podesivo po visini* branici i retrovizori u boji vozila* tri pojedinačna sjedala u drugom redu, s mogućnošću vađenja* čelični naplaci

Doplatna oprema

metalik boja* pokrov prtljažnika* središnji naslon za ruke* rezervna guma normalnih dimenzija* svjetla za maglu* automatska klima Climatronic* upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom* radio/CD/Mp3 sa 8 zvučnika Ukupno 1950 EUR

+ robusna izrada, dinamičan i štedljiv motor, bogata oprema, prostranost

- neuzbudljiv izgled, cijena

CIJENA 21.750 EUR

TESTNI MODEL 23.700 EURA

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



Motor: turbobenzinski

Cilindri/ventili: 4/8

Obujam: 1197 ccm

Snaga: 77 kW/105 KS pri 5000/min

Moment: 175 Nm pri 1550-4100/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, stabilizator, straga multilink, stabilizator

Kočnice: sprijeda i straga diskovi 288/272 mm, ABS/ESP

Gume: 195/65 R15

KAROSERIJA

Dimenzije: 440x179x163 cm

Osovinski razmak: 268 cm

Prtljažnik: 695/1989 litara

Spremnik goriva: 60 litara

Masa: 1453 kg

PERFORMANSE

Brzina: 185 km/h

0-100 km/h: 11,9 s

Potrošnja: 8,0/5,5/6,4 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 13:40