Prema ga je lako prepoznati već na prvi pogled, novi Touareg drastično se razlikuje od svog prethodnika iz 2002. U pitanju je puno više od novih svjetala i među njima razvučene maske hladnjaka. Druga generacija puno je vitkija i pomalo samozatajna. Unatoč vanjskom dojmu, nije nimalo kraća od sedam godina starog prethodnika. Naprotiv! Izuzmemo li 1,7 centimetara niži krov, Volkswagenov luksuzni SUV je narastao. Istini za volju, tek 4 centimetra u dužinu i 1 u širinu, ali sasvim dovoljno da zaključimo da u tome nije tajna. Tajna je u dizajnu. Zahvaljujući vještim dizajnerima, koji su malobrojnim, ali vrlo učinkovitim potezima izmijenili liniju, novi Touareg djeluje niže i šire. No, nije sve samo stvar dojma. Touareg je prošao uspješnu kuru mršavljenja - rigorozna dijeta omogućila je skidanje više od 200 kilograma! Naša vaga pokazala je 2317 kilograma s punim spremnikom goriva, što je sjajan rezultat s obzirom na gomilu dodatne opreme i monstruoznog dizelaša 4.2 V8 TDI.
Rezultat je to upotrebe laganih materijala, ali i uklanjanja svega što je dobilo oznaku nepotrebnog. Krenulo se od pogona. Umjesto sofisticiranog integralnog pogona, potpuno suvišnog u automobilu koji se uglavnom koristi za vožnje gradom i autocestom, Touareg je dobio puno jednostavniji i istodobno lakši 4Motion. A svima koji baš žele svojim automobilom na teren, Volkswagen je pripremio paket dodatne opreme Terrain Tech sa svim potrebnim detaljima – od središnjeg elektronički upravljanog diferencijala i dodatne zaštite podvozja do samoblokirajućeg stražnjeg diferencijala s reduktorom i većeg spremnika (+20 litara).
Kad je u pitanju serijsko izdanje, Touareg se sasvim udaljio od offroada, pa je u klasi danas od njega niži još samo Porsche Cayenne. Srećom, sličnosti s bratom blizancem tu ne završavaju, jer sada i Touareg raspolaže novim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem s kratkim prvim stupnjem prijenosa u mjenjaču (čime se kompenzira izostanak reduktora), dok su 7. i 8. stupanj overdrive za štedljiviju i udobniju vožnju autocestom.
DIZAJN
Volkswagenovi dizajneri su, sasvim očekivano, ostali vjerni tradiciji i Touareg su dotjerali kao da je u pitanju novi Golf. Pritom su uspjeli pronaći put do jednostavnosti, ali istodobno i prikriti impozantne dimenzije. Osnovne linije su ostale nepromijenjene, ali su modernizirane proporcije. Nestali su za offroadere karakteristični pregibi na krovu, ali je za gotovo 4 centimetra narastao međuosovinski razmak – na 2,89 metara.
U prednjem dijelu očituje se veza s ostalim Volkswagenima posljednje generacije – Golfom, Jettom, Touarnom... Maska s vodoravnim kromiranim linijama uokvirena je jednostavnim svjetlima, a našlo se mjesta i za svijetleće diode u nesvakidašnjem obliku slova U, zbog čega će se Touareg izdvajati iz mase Audija Q7, Mercedesa ML, Lexusa RX... Donji dio prednjeg odbojnika temeljito je dotjeran dodatnim utorima, dok su ovalna svjetla za maglu dobila mjesto uz sam rub odbojnika.
Bočna linija temeljito je raščišćena, a dodatno vizualno olakšanje donose uvučene površine u donjem dijelu vrata. Staklene površine sužavaju se prema stražnjem dijelu, dok su blatobrani dodatno naglašeni odrezanim rubovima. Nova stražnjica svakako je manje originalna od stare i naginje Audiju.
UNUTRAŠNJOST
I unutrašnjost budi sjećanje na Audi. Kvaliteta izrade i upotrijebljenih materijala definitivno je iznad prosjeka. Instrument ploča, osim četiri klasična okrugla analogna pokazivača, sadrži i zaslon u bojama za ispis podataka s navigacijskog uređaja i putnog računala. Za sva ostala podešavanja puno je pogodniji na dodir osjetljiv zaslon, koji je svoje mjesto našao na središnjem grebenu.
Budući da luksuzni off-roaderi danas igraju i ulogu furgona, prostranost i prilagodljivost postali su važni zahtjevi prosječnog kupca. Touareg na njih odgovara u potpunosti. Osim što pruža više mjesta od svog prethodnika, dijelom i zahvaljujući povećanju međuosovinskog razmaka, nudi i više mogućih rasporeda unutrašnjosti. Asimetrično djeljiva stražnja sjedala prilikom obaranja naslona mogu se i uzdužno pomicati punih 16 centimetara. Pomaknu li se sasvim naprijed, prostor za noge drastično se smanje, ali prtljažnik raste na raskošnih 605 litara. I obrnuto, gurnu li se sjedala do kraja, straga ostaje 495 litara. Manje nego kod prethodnog modela, ali još uvijek sasvim respektabilno. Uz to, regulirati se može i nagib naslona stražnjih sjedala, a pritiskom na prekidač u prtljažniku i potpuno srušiti.
MOTOR I MJENJAČ
Stari V10 dizelski motor zamijenjen je novijim, kompaktnijim V8, porijeklom iz Audija. Smanjenje broja cilindara i obujma nije, međutim, nimalo utjecala na performanse, budući da razvija 340 konja pri 4000 okretaja. Za Touareg je dodatno dorađen i u odnosu na verziju koja pogoni Audi Q7, jer je postao moćniji za 50 Nm. Još impresivnije djeluje brojka od 800 Nm u rasponu od 1750 do 2750 okretaja. Osim što je lakši i snažniji, novi motor je i manje žedan, pa se uz normalnu vožnju potrošnja neznatno penje iznad 11 l/100 km.
V8 TDI sjajno se slaže s novim automatskim mjenjačem. Čak osam stupnjeva prijenosa više je nego dovoljno da bi se motor uvijek vrtio u idealnom području okretaja. Istodobno, to jamči i silovita ubrzanja, zbog čega Touareg iza sebe na semaforu ostavlja i puno manje i lakše automobile. Temperamentan i snažan motor daje sve od sebe kad se aktivira program Sport, nakon čega se s mjesta do 100 km/h dolazi za manje od 6 sekundi.
Polugice za promjenu stupnjeva uzalud ćete tražiti iza upravljača. Nema ih. Za ručnu izmjenu potrebno je poslužiti se ručicom mjenjača, no to je tek nebitan detalj s obzirom da mjenjač ne oduševljava samo brojem stupnjeva, već i brzinom kojom se izmjenjuju. Kad se ne kreće u lov na rekorde, mjenjač je iznimno uglađen i gotovo neprimjetan u promjeni stupnjeva prijenosa. Uz to, ni u jednom trenutku ne podiže ton, a decibeli koji ulaze u putnički prostor temeljito su filtrirani.
PODVOZJE
Touareg je dobio novu platformu, koja je puno bliže cestovnim zahtjevima, što se zajedno s izgubljenih 200 kilograma itekako osjeti za upravljačem. Dio zasluga za dobar osjećaj u vožnji pripada i zračnom ovjesu (doplata). Osim što omogućuje podešavanje udaljenosti od tla, olakšava savladavanje blažih prepreka i nudi mogućnost izbora načina rada amortizera u tri stupnja. Comfort je idealan za gradske ulice s puno rupa i neravnina, dok Sport ugodno zamjenjuje Normal tek kad se odlučnije krene u brzu vožnju zavojitim cestama. Nagle izmjene pravca Touareg prihvaća bez puno razmišljanja i otpora, a u brzim dugačkim zavojima pokazuje malu zadršku u oslanjanju na vanjske kotače. Na to se, međutim, nije teško naviknuti, jer odlično prijanja za podlogu, pogotovo sa 20-colnim kotačima.
Već poslije desetak kilometara lako je zaboraviti da trokraki upravljač u rukama pripada luksuznom off-roaderu. Zavoj nakon zavoja ritam postaje sve brži, a masa koja unatoč dijeti premašuje dvije tone ne ostavlja traga ni na kočnicama - s diskovima promjera 360 milimetara sprijeda i 330 straga, kočioni sustav djeluje uvjerljivo. Put zaustavljanja nimalo se ne produžuje ni nakon učestale upotrebe, a ni papučica ne gubi na čvrstini. Upravljač je vrlo precizan i prilično izravan sa svojih 2,6 okretaja.
OPREMLJENOST
Top model Touarega pruža apsolutno sve potrebno za sigurnu i udobnu vožnju. Serijska oprema podrazumijeva podužu listu s detaljima koji se ne mogu pronaći ni među doplatama za respektabilnije limuzine poput Lexusa LS600h ili Audija A8. Krije i poneko iznenađenje, poput kuke skrivene u stražnjem odbojniku, koja se automatski izvlači pritiskom na prekidač u prtljažniku. Jedino što nedostaje jest mogućnost zasebnog otvaranja stražnjeg stakla na petim vratima, što je imao prethodnik iz 2002. Lista dodate opreme je podugačka i uključuje najnovija rješenja za pomoć vozaču, poput četiri kamere koje pružaju pogled iz zraka na područje koje okružuje automobil. Cijene nisu male...
FINANCIJE I ZAKLJUČAK
Osnovna verzija sa V8 TDI motorom ima cijenu od grešnih 87.000 eura, koja već sama po sebi izaziva oprez, no dodatna oprema cijenu testnog modela podigla je na vrtoglavih 118.000 eura. Iznos s kojim obični ljudi rješavaju stambeno pitanje, uključujući i namještaj, Volkswagenovog offroadera definitivno svrstava u elitno društvo Audi-BMW-Mercedes. Tu, doduše, i pripada s obzirom na performanse, kvalitetu izrade, ali i ugođaj koji pruža u vožnji. Za skromnije, rješenje je manji V6 motor i zabrana listanja knjižice s dodatnom opremom. Cijene kreću već od 58.950 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....