Neki ‘barn find‘ klasični automobili su zaista posebni i pravo blago. Ferrari iz ove priče sišao je s proizvodnih traka točno u sredini 20. stoljeća i otad mu se gubi svaki trag. Prvi Ferrari 166 MM proizveden je u Maranellu dvije godine prije 1948. godine, a samo godinu prije, dakle 1947., uzimamo kao službenu godinu početka Ferrarijeve produkcije automobila.
Prema riječima povjesničara automobilizma Michaela T. Lyncha, upravo je ovaj model dao proizvođaču "njegov vizualni identitet". Izrađeno je samo 25 primjeraka Ferrarija 166 MM, koji je imao dvolitreni V12 motor sa 140 KS ispod prednjeg poklopca. Zbog ove male proizvodne serije bilo je relativno lako pronaći sve jedinice.
Čak i ovog, koji je desetljećima bio zameten pijeskom i vjetrom u pustinji Arizone. Njegova priča počinje prije 60 godina, kada je američki vojnik stacioniran u Njemačkoj posjetio prodavaonicu rabljenih vozila u Lausannei u Švicarskoj. Tamo se pukim slučajem našao i ovaj Ferrari, te je nazvao svog prijatelja Rega Leeja Littona, velikog obožavatelja talijanske marke, i zamolio ga da mu kupi automobil.
U to je vrijeme platio 53.000 kruna za Ferrari 166 MM, a Litton je organizirao da se on pošalje u Kaliforniju. Preuzeo ga je u Long Beachu i krenuo prema Arizoni. U svom novom domu vozio ga je i utrkivao se, sve dok se Ferrari iznenada nije pokvario. Umjesto da ga pokuša popraviti, parkirao ga je u dvorištu i prekrio tepihom i plastičnim folijama.
Godine su prolazile, a tepisi i folije koji su prekrivali Ferrari odavno su nestali zajedno sa snažnim vjetrovima Arizone. Od tog trenutka automobil je ostao vani, skupljajući pustinjsku prašinu, sve dok Reg Lee Litton nije preminuo. I od tada su se stvari zakotrljale i postale jako zanimljive. Naime, njegovi sinovi nisu dugo čekali, već su odmah oglasili automobil, znajući kakvu bi on mogao imati tržišnu vrijednost na tržištu klasičnih vozila. I nisu pogriješili.
Javio se jedan znatiželjnik i ponudio milijun dolara za Ferrari iz 1950. To bi danas iznosilo oko 853 tisuće eura. „Vidio sam fotografije automobila i bio sam fasciniran njegovom originalnošću“, rekao je novi vlasnik. Nakon kupnje, novi je vlasnik počeo istraživati svoj Ferrari s povjesničarom Ferrarija Marcelom Massinijem. Dugo su obojica trljali oči u nevjerici kada su uspoređivali stare fotografije s novootkrivenim 166 MM: "Natjecao se na poznatim događajima poput Le Mansa, Silverstonea i Targa Florije."
Ponosni vlasnik zatim je automobil poslao u Berkeley na restauraciju kod stručnjaka za Ferrari Patricka Ottisa. Tijekom procesa pronašao je datum utisnut na motoru: 06.09.1949. Nakon istrage, otkrili su da je ni više ni manje nego Juan Manuel Fangio, prvak Formule 1 1951., 1953., 1955., 1956. i 1957., vozio Ferrari 166 MM. Uz takvu povijest modela, cijena ovog automobila mogla bi biti posebno visoka. Stoga ne čudi da je 2017. godine RM Sotheby‘s prodao jedan na aukciji za više od devet milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....