U vremenima kada su proizvođači još imali hrabrosti i viziju, 1988. godine, svijet je ugledao jednog od najhrabrijih i najčudnijih automobila u povijesti. Italdesign, studio Giorgetta Giugiarija, odlučio je proslaviti svoju 20. obljetnicu s tri konceptna automobila. I dok su Aspid i Asgard korektno odradili svoju ulogu u trilogiji, prava zvijezda postao je Aztec. Roadster bez krova, s dva kokpita i dva volana i srcem iz Audija, Aztec je bio sve osim običan. I što je bilo najluđe, nije sve ostalo na konceptu već je automobil ubrzo stigao u serijsku proizvodnju.
Inspiraciju za Aztec Giugiaro nije crpio iz tadašnjih sportskih automobila, već iz glisera i "svemirskih brodova" iz filmova i serija 1950-ih i 1960-ih. Rezultat je bio automobil koji je izgleda kao križanac između Corvette C4, Lotusa Esprita i Bugattija EB110, no iz budućnosti. Prednji kraj sa skrivenim svjetlima naglasio je aerodinamičku filozofiju automobila. Stražnji kotači skrivali su se ispod zaklopki koje se moglo otvarati šifriranim kodovima.
No ono što je doista odvojilo Aztec od svega dotad viđenog nije bio dizajn, već kabina, ili bolje rečeno kabine. Vozač i suvozač imali su zasebne ulaze, vjetrobrane, pa čak i volane (suvozačev je bio samo ukras). Tu je bilo i upravljačko sučelje za ono što bismo danas zvali infotainment, s navigacijom i tipkama koje djeluju kao da su stigle iz sovjetske kontrolne sobe za lansiranje nuklearnih raketa. Takva simetrija s dva kokpita nije bila puka stilska igra. Giugiaro je želio stvoriti automobil koji uključuje putnika u vožnju, a ne ga svodi na promatrača.
Ispod avangardne vanjštine kucalo je poznato srce: Audijev 2.2-litreni peterocilindrični motor iz modela 200 Turbo, pojačan na 250 KS. Uparen s Quattro pogonom i ručnim mjenjačem s pet stupnjeva, Aztec je imao i performanse koje nisu zaostajale za izgledom.
Budući da je koncept bio u voznom stanju i baziran na stvarnoj mehanici, Aztec nije ostao samo studiji. Talijani su odlučili proizvesti ograničenu seriju od 50 primjeraka. No, s cijenom od tada zastrašujućih 500.000 njemačkih maraka, interes kupaca je naglo splasnuo. Na kraju ih je izrađeno samo 20.
Iako nikada nije postao komercijalni uspjeh, Aztec je našao mjesta na filmskom platnu, a najzapaženiju ulogu je ostvario u filmu "Frankenstein Unbound", kao vozilo iz 2032. godine koje otputuje kroz vrijeme u 19. stoljeće. Njegov izgled nikada nije ostavljao ravnodušnim, a rijetkost i ekstravagancija danas ga čine pravim blagom među kolekcionarima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....