vremeplov

Zaboravljeni koncept: Zašto elegantan i moćan Audi A8 coupe iz 1997. nikad nije stigao u proizvodnju

Posao je "za probu“ bio povjeren specijalistima IVM Automotive iz Münchena koji su stvorili prekrasan pet metarski coupe

Audi A8 Coupe IVM Automotive

 Audi
Posao je "za probu“ bio povjeren specijalistima IVM Automotive iz Münchena koji su stvorili prekrasan pet metarski coupe

Najveća prestižna limuzina u gami Audija s oznakom A8 počela se proizvoditi 1994. godine s karoserijom u potpunosti izrađenom od aluminija te moćnim V8 i W12 motorima ispod poklopca.

Ovaj je model označio novo vrijeme za marku iz Ingolstadta koje traje i danas. Audi je s modelom A8 D2 svima dao do znanja da želi ozbiljno zaigrati u premium segmentu gdje caruju Mercedes i BMW i ta je prva generacija sofisticirane pet metarske lađe iz Ingolstadta otvorila put Audiju do onoga što danas ta marka znači u svijetu automobila.

Istina, pravi premium automobili i sportaši prema tradiciji voze sa stražnjim pogonom čemu je Audi doskočio svojim Quattrom, dakle tehnologijom pogona na sve kotače koja je marku proslavila 80-ih na reli trkalištima tako da je riješen i taj nedostatak bilo kakve prijašnje dugogodišnje tradicije u gradnji vozila visoke klase (ako izdvojimo prethodnika s oznakom V8 koji je ipak bio tek razvučeni Audi 100).

Kako bilo, naravno da je na krilima uspjeha ovog fantastičnog krstaša nekome u Audiju palo na pamet da se izradi i coupe izvedba i tako konkurira Mercedesovoj S-klasi coupe ili CL, a posao je "za probu“ bio povjeren specijalistima IVM Automotive iz Münchena.

Prekrasan coupe A8 predstavljen je kao koncept na Salonu automobil u Ženevi 1997. godine, a premda se tako ne čini na prvi pogled, za prekrajanje karoserije iz limuzine u coupe bez središnjeg nosača krova, školjka te gotovo ni jedan dio karoserijskih panela nije ostao isti.

Pritom su sjedala s ugrađenim pojasevima posuđena od Audija cabrio, a Audi je pokazao kako i oni znaju skrojiti elegantan veliki coupe. Nažalost sve je ostalo na tom jednom primjerku koji i danas stoji u zgradi IVM Automotivea, a razlog odustajanja od moguće serijske proizvodnje bili su visoki troškovi proizvodnje i kao orijentir slab uspjeh BMW-a Serije 8 u odnosu na Mercedesov veliki coupe.

No da se Audi i dalje "voli poigrati“ zamislima o velikom coupeu, svjedoči koncept Prologue prikazan 2014. na salonu Automobila u Los Angelesu, no do danas nije izašla više ni jedna informacija o mogućoj proizvodnji prestižnog luksuznog coupea s ringovima na masci hladnjaka.

image

Audi A8 Coupe IVM Automotive

Audi

Za razliku od Audija, BMW i danas ima veliki luksuzno sportski coupe Seriju 8 kao konkurenta S-klasi Coupe, a Audi je u ovoj najluksuznijij klasi ostao nekako po strani. Računovođe tvrtke nisu željeli riskirati s mogućom slabom prodajom i visokim troškovima proizvodnje. Po nama, trebali su...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 06:40