Barrow Hill

Dosta neugodno mjesto za lutanje po noći

Ugodna vožnja autom kroz šumu u tren oka se pretvara u vašu najgoru noćnu moru i to baš na dan kada noć traje dvanaest sati. Dan koji je u poganskoj kulturi bio smatran jednim od najvažnijih. Nedavna arheološka istraživanja uzbudila su stare duhove i na vama je da vratite situaciju po kontrolu nastojeći pri tome sačuvati glavu na ramenima.

Spoj starog i novog

Premda nije odveć teška igra definitivno zahtijeva vašu punu pozornost. Kao i u većini avantura količina informacija na koje ćete naletjeti tijekom igranja je velika. Mnoge od tih informacija su gotovo pa nebitne i samo doprinose priči, ali mnoge su ključne za uspješno rješavanje zagonetki. Spajanje modernih tehnologija poput mobitela i PDA uređaja sa drevnim artefaktima i poganskim običajima odrađeno je transparentno i besprijekorno pa se igrač često osjeća kao da se vratio nekoliko tisuća godina unatrag, ali sa svim gadgetima na koje smo danas navikli.

Igru smo bez razmišljanja klasificirali kao horor avanturu, ali ne očekujte litre krvi, pobješnjele monstrume i krikove zarobljenih ljepotica. Igra će vas itekako prestrašiti, no na puno suptilniji i elegantniji način. Odličnim upotrebom zvučnih efekata, pozadinske glazbe i osvjetljenja cijela igra se doima ukletom i stalno imate osjećaj da će vas nešto zgrabiti s leđa. Usto, kompletna radnja se odvija po noći pa ćete one rijetke trenutke provedene u dobro osvijetljenim prostorijama (koliko god i one neugodno izgledale) znati cijeniti. Umrijeti ne možete što nam se činilo pomalo loše jer u određenim scenama naprosto ne postoji adekvatnija kazna od smrti za pogrešno napravljan potez.

Isprva smo bili pomalo razočarani klasičnim point ‘n click načinom igranja sa fiksnim scenama i pogledima. Takav način igre zna ostaviti pogrešan dojam da igrač ne može pogledati sve što želi, ali barem što se tiče Barrow Hilla to nije istina. Iako fiksne, scena ne nedostaje i u samo nekoliko klikova mišem možete se približiti bilo kojem objektu i pogledati ga. Rudimentarno sučelje vas neće zamarati nikakvim tehničkim detaljima niti potrebom da učite što koja tipka ili oblik kursora znače. Sve je posve intuitivno i jednostavno, a na vama je samo da rješavate zagonetke. Sve scene su nacrtane u rezoluciji od 800×600 piksela pa na trenutke znaju djelovati zastarjelo, no to su samo sporadični slučajevi i glavnina scena izgleda perfektno.

Zvuku se ne može ama baš ništa prigovoriti. Genijalno doprinosi horor atmosferi i svi zvučni efekti su savršeno postavljeni. Pozadinska glazba dodatno pojačava atmosferu i u kritičnim trenutcima je dovodi do usijanja.

Pomalo retro ali odlično

Premda Barrow Hill tehnički zaostaje za današnjim standardima užitak je vidjeti zabavnu igru za koju vam ne treba grafička kartica posljednje generacije i koja se učitava za sekundu-dvije i na slabijim računalima. Nešto ležernijim tempom za odigrati cijelu igru potrebno je dvadesetak sati tijekom kojih ćete definitivno morati upotrijebiti pokoju sivu stanicu, a s obzirom da nudi dva različita završetka mnogi će se odlučiti odigrati igru i više puta. Radnja je originala, priča kvalitetna i konzistentna, a ugodno nas je iznenadila i činjenica da je igra gotovo u potpunosti nelinearna. Ako već dulje vrijeme niste zaigrali poštenu avanturu sa pravim zagonetkama i problemima nikako nemojte propustiti Barrow Hill.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 14:55