HRANA

EU OZNAKE IZVORNOSTI I PODRIJETLA Ima ih 15 hrvatskih proizvoda, 7 je u postupku registracije, a 20 u pripremi

 Arhiva

Domaći potrošači nisu dovoljno educirani u prepoznavanju oznaka izvornosti ili zemljopisnog podrijetla, ocijenjeno je u srijedu na Forumu "Sheme kvalitete hrane, zaštićena oznaka izvornosti, zemljopisnog podrijetla i zajamčenog tradicionalnog specijaliteta".

Forum je organizirala Hrvatska poljoprivredna agencija u sklopu EU projekta "GRASS Croatia - Razvoj ruralnih područja za uspješno društvo", sufinanciranog iz EU-a, kojim se nastoji pomoći mladim poljoprivrednicima u plasmanu kvalitetnih proizvoda i boljem pozicioniranju na tržištu EU-a.

Čak 82 posto proizvoda s oznakom izvornosti ili zemljopisnog podrijetla proda se na tržištu zemlje podrijetla, što je u Hrvatskoj rezultat turizma, dok se 13 posto proda na tržištu EU-a, istaknula je voditeljica Službe za posebne oznake i promidžbu hrane Ministarstva poljoprivrede Karmen Sinković.

Dodala je da autohtoni poljoprivredni i prehrambeni proizvodi čiji je naziv zaštićen u prosjeku postižu višu cijenu.

"Potrošači danas traže kvalitetu, posebnost, autohtonost", kazala je Sinković dodavši kako možemo biti ponosni što na razini EU-a oznake izvornosti i podrijetla nosi 15 proizvoda hrvatskih proizvođača, sedam ih je u postupku registracije na razini EU-a, a 20 u pripremi.

U cijeloj EU krajem travnja bilo je 1.389 proizvoda koji nose te oznake.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 07:35