NOVI PROJEKT

TVORAC NAJBRŽEG ELEKTRIČNOG AUTA Rimac: 'Radim na novom modelu u klasi Bugattijeva Veyrona'

Darko Tomaš/CROPIX

Prodao je 8 automobila Concept One, privukao 10 mil. eura ulaganja, pa razvija novu bateriju i sportske adute

Nakon što je završio prvu investicijsku rundu od 10 milijuna eura, jedan od prvih poteza Mate Rimca, tvorca najbržeg električnog automobila na svijetu Rimac Concept_One, bila je da nabavi električni automobil Teslu S. Uzeo ga je u najam da vidi kako funkcionira.

- Bilo bi prepotentno da nas ne zanima kakav je automobil u koji je uloženo 3- 4 milijarde dolara, iako nam nije izravna konkurencija - kaže.

Uprvoj rundi financiranja zaustavio se na tri ulagača: prvi je kolumbijski magnat Frank Kanayet Yepes, koji je svoj udio s prvotnih tri povećao na šest posto, potom je 10 posto dionica tvrtke Rimac Automobili preuzeo kineski Sinocop Resources, u međuvremenu preimenovan u China Dynamics, sa 5 milijuna eura keša i 20 milijuna hongkonških dolara u njihovim dionicama, što sve zajedno vrijedi oko 7 milijuna eura, a na ljeto je 2 posto dionica za milijun eura kupio Tak Čung Jam iz Hong Konga, odnedavno i većinski vlasnik Forbesa. Strani investitori drže 18 posto dionica Rimca.

- Javilo se još puno investitora, ali sam zatvorio rundu. Oni će imati priliku u novom krugu koji će vjeojatno biti sljedeće godine. Sada imamo dovoljno novca za naše planove i okrećemo se novim projektima. Razvijamo novu bateriju, koja će biti mala revolucija u sportskim automobilima. Rasprodana je cijela proizvodnja Concept_Onea, svih osam komada - prvi sljedeći koji bude napravljen ide u Ameriku, potom u Njemačku, pa Italiju i Kinu (i Hong Kong). Već radimo na razvoju novih modela. U sljedećih deset godina planiramo ih četiri, a već radimo na tri. Svi će biti sportski automobili, trenutno smo u hypercar klasi, usporedivoj s Bugattijevim Veyronom, a prvi sljedeći model bit će u istoj klasi, ali poprilično drukčiji od Concept_Onea. Sljedeći korak je klasa niže, kao Lamborghini Aventador, cijena od nekih 350 do 400 tisuća eura, a treći na razini Ferrarija 458 Italia. Plan nam je za desetak godina raditi 300 do 400 automobila godišnje - najavljuje.

Rade i na biciklima. Taj posao će izdvojiti u zasebnu tvrtku, Greyp Bikes. - Radimo na varijacijama postojećih modela G12, jedan koji je više za off-road, jedan koji je više touring verzija. Radimo i jeftiniji model, a sve zajedno u puno većim količinama - objašnjava Rimac, čija je tvrtka dosad prodala 30 električnih bicikala Greyp, a u proizvodnji je još njih 28, koji također imaju kupce. Cijena im je 6500 eura, kaže Rimac.

Najavljuje širenje pogona u Svetoj Nedelji - upravo je ispregovarao kupnju četiri puta većeg prostora neposredno uz sadašnji. Dosta prašine bila je podigla njegova želja da kupi dvorac Kerestinec i pretvori ga u sjedište i proizvodni pogon, ali od toga zasad ništa.

- Treba nam brže rješenje. Kerestinec bih jednog dana htio pretvoriti u kampus u kojem bismo proizvodili automobile budućnosti u zgradi iz 14. stoljeća. To je nešto što nije racionalno, skupo je, ali budem li se stigao time baviti, vidjet ćemo - kaže Rimac.

Velike planove Rimac ima i s Formulom E, natjecanjem bolida na električni pogon, u kojem njegova tvrtka sudjeluje tako što će Rimac Concept_One na svakoj od postaja te karavane biti službeni automobil direktora utrke, kojim će se obavljati inspekcija staze.

- Prva utrka u Kini nije mogla proći bolje za organizatore s obzirom na onaj spektakularni sudar na kraju, čije su snimke obišle svijet. Auti su se pokazali dobrima i sigurnima, serija je zanimljiva jer su svi bolidi isti, tako da do izražaja dolazi klasa vozača. Naš prostor vidim u labavljenju pravila, da se dopusti ulaz novoj tehnologiji, gdje naša tvrtka može puno napraviti. Mi smo trenutno najjači u pogonskim i baterijskim sustavima, na svjetskoj razini. Nekoliko momčadi nas je zvalo da budemo dio njihova tima, ali se nismo željeli ograničiti samo na jednu, želimo imati mogućnost suradnje sa svima - najavljuje Rimac, čija tvrtka zapošljava gotovo na dnevnoj bazi - prije dva tjedna bilo ih je 44, ovaj tjedan u Svetoj Nedelji već radi više od 50 ljudi.

- Imamo fenomenalne ljude. Evo, dva dečka kod nas rade doktorat na temu torque vectoringa, sustava raspodjele momenta. Samo dvije tvrtke na svijetu to rade - Bosch i mi. Naš infotainment sustav također je jedan od najboljih, a radi ga tako mali tim da je to nezamislivo u autoindustriji - poručuje Mate Rimac.

Strani turisti često obilaze tvornicu

Ovog je tjedna u Rimac Automobile stigla prva pošiljka maketa Concept_Onea, koji se ručno proizvode u Kini i stoje 400 eura po komadu. Rimac kaže da sve više i više rade na merchandisingu jer imaju posjetitelje skoro svaki dan. - Dolaze nam autobusi iz Francuske, Mađarske, Češke, avion iz Amerike, a mi naplaćujemo te posjete i prodajemo majice, košulje, makete... Ljudima je san da vide kako najstaje cijeli auto. U drugim se tvornicama može vidjeti kako se sklapaju, ali kod nas se može vidjeti kako nastaje svaki dio - kaže Mate Rimac.

Izdvajamo