TRANSFORMACIJA INDUSTRIJE

GFK HRVATSKA ZNATNO SMANJUJE OPSEG POSLOVANJA Jedna od najvećih agencija za istraživanje tržišta smanjuje opseg usluga i broj radnika

Igor Matuninović
 Boris Kovačev / Hanza Media

GfK Hrvatska, članica međunarodne GfK Grupe i jedna od najvećih agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj, od 2019. godine više neće nuditi velik dio svojih usluga. Naime, nakon što je GfK Grupu lani kupio veliki američki privatni investicijski fond KKR, novi se vlasnik odlučio za smanjivanje broja zemalja u kojima je agencija prisutna. U skladu s novom strategijom poslovanja, GfK će se na globalnoj razini orijentirati na pružanje specijaliziranih usluga u tehnološkom sektoru, a organizacijske promjene u Hrvatskoj i Adriatic regiji rezultat su tih transformacija.

Ipak, kako navodi direktor hrvatskog i slovenskog GfK Igor Matutinović, u Hrvatskoj bi se od 2019. godine nastavilo s pružanjem dva tipa usluga. Agencija će i dalje nuditi uslugu "Panela kućanstva", kontinuiranog istraživanja o kupovnim navikama kućanstava na tržištu robe široke potrošnje u Hrvatskoj, koje provodi već 17 godina. Usto će se u Hrvatskoj nastaviti istraživanja koja se odnose na maloprodaju tehničkih robnih marki. Međutim, napustit će se tzv. "ad hoc" istraživanja poput poput društvenih istraživanja te istraživanja u sektoru brze robe široke potrošnje i bankarskom sektoru.

- Tijekom 2018. ispunit ćemo svoje obaveze prema svim klijentima s kojima imamo ugovorena istraživanja, no već smo ih obavijestili da neke usluge u 2019. godini više nećemo pružati - rekao je Matutinović i dodao da se odluka GfK Grupe o organizaciji poslovanja i vrsti usluga još može promijeniti. U skladu sa smanjivanjem opsega usluga, tijekom 2018. smanjivat će se i broj zaposlenih, no u GfK zasad nisu u spremni iznijeti konkretne brojke.

Direktor hrvatskog GfK također je naveo da među razlozima povlačenja nisu specifičnosti hrvatskog tržišta, nego sve veće oslanjanje industrije istraživanja tržišta na nove tehnologije poput umjetne inteligencije i automatizacije procesa prikupljanja podataka te snažnija orijentacija na velika svjetska tržišta.

- Industrija istraživanja tržišta već je nekoliko godina pod snažnim pritiskom tehnološkog napretka i automatizacije prikupljanja podataka. Očekujemo da će se zbog toga cjelokupna industrija promijeniti u idućih pet godina. Stoga transformacija na globalnoj razini GfK Grupe predstavlja korak naprijed k sužavanju, ali i specijalizaciji naših usluga prema onim industrijama u kojima tijekom sljedećih deset godina očekujemo najveći rast - zaključio je Matutinović.

Neslužbeno doznajemo i da će dio klijenata preuzeti druga velika agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj, Ipsos Plus.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 19:36