ZAOSTAJU ZA KONKURENCIJOM

McDONALD'S UVODI NOVE TEHNOLOGIJE? Mogli bi uvesti poboljšane aplikacije za naručivanje, kioske za samoposlugu i još neke inovacije

    AUTOR:
    • Vedran Marjanović

  • OBJAVLJENO:
  • 04.04.2018. u 11:30

A sign for U.S. fast food restaurant chain McDonald's is seen outside one of their restaurants in Sint-Pieters-Leeuw, near Brussels December 3, 2015. REUTERS/Yves Herman - GF20000083567
Yves Herman / REUTERS

Ilustracija

Uvođenje kioska za samoposlugu, poboljšanje aplikacije za naručivanje hrane i elektronsko prilagođavanje menija kupcima, mogli bi biti prvi koraci McDonald's a u pojačanoj primjeni umjetne inteligencije u poslovanju, procjenjuje magazin 'Forbes'.

Pozivajući se na istraživanja specijaliziranih portala za primjenu najnovijih tehnologija poput robotike i podatkovnih analiza, Forbes primjećuje da McDonald's trenutno blago zaostaje za konkurencijom u primjeni alata četvrte industrijske revolucije i spekulira o koracima koje će taj najveći svjetski lanac brze prehrane poduzeti kako bi uhvatio korak s globalnim promjenama.

Najveći prostor za inovacije, prema istome izvoru, McDonald's ima u mnoštvu informacija koje bi njegovi restorani mogli dobiti poboljšanjem aplikacije za naručivanje hrane i pića. Iz tog izvora McDonald's bi mogao imati pregled navika svojih korisnika poput uobičajenog vremena narudžbe, sadržaja, cijene usluge i načina isporuke.

Pomoću informacija prikupljenih aplikacijom, McDonald's će moći ići ususret svojim korisnicima, preporukama i prijedlozima narudžbi, sve do toga, zaključuje Forbes, da se meni prilagođava korisniku. U prilog tom zaključku navode se podaci da korisnici aplikacije u Japanu troše 35 posto više u restoranima otkako im stižu prijedlozi i preporuke iz asortimana restorana, dok je u Kanadi primjena prilagođenog menija povećala prodaju za tri do tri i pol posto.

Poboljšana aplikacija za naručivanje hrane biti će tijekom tekuće godine uvedena u 20 tisuća restorana, navodi Forbes. Kad je u pitanju stavljanje u ponudu kioska za samoposlugu, poslovni planovi McDonald'sa zasad su tajna, a magazin barata s podatkom da otvaranje jednog kioska košta od 50 do 60 tisuća dolara.

O uvođenju robotiziranih kioska u McDonald'su svojedobno je za Fox televiziju govorio bivši glavni menadžer kompanije Ed Rensi. On je za slučaj da restorani ne mogu naći dobre radnike koji će posluživati goste za minimalnu dnevnicu od 15 dolara na sat, prognozirao da će vlasnici restorana morati posegnuti za strojevima. Povećanje nadnica, prema Rensiju, ne dolazi u obzir.

Izdvajamo