VELIKO ONLINE ISTRAŽIVANJE

NOVI TREND: Čak 87% ljudi želi putovati održivo, a gotovo četvero od 10 u tome često ili uvijek i uspijeva

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 17.04.2018. u 12:52

Otok Obonjan, 020816.
Projekt Obonjan Rivijera, koji je u suvlasnistvu britanskih, hrvatskih i slovenskih investitora, ukljucuje moderno satorsko naselje kapaciteta 700 gostiju sa dodatnim sadrzajima, poput restorana, wellnessa, coctel barova, lezaljki.
Foto: Duje Klaric / CROPIX
Duje Klarić / Hanza media

Obonjan

Booking.com,  globalna online platforma za rezervaciju smještaja povodom Dana planeta Zemlje objavila je izvješće s rezultatima svog najnovijeg istraživanja o održivim putovanjima (Sustainable Travel Report).

Izvješće pokazuje da je trend ekoloških prihvatljivih putovanja sve popularniji jer većina putnika diljem svijeta (87%) tvrdi da želi putovati održivo, a gotovo četvero od 10 (39%) potvrđuje da u tome često ili uvijek i uspijeva. Međutim, 48% kaže da nikada, rijetko ili samo ponekad uspije održivo putovati, što pokazuje da unatoč tome što je ovaj trend sve popularniji, još ima mnogo prostora da se takve mogućnosti realiziraju.

'Održivo putovanje' je, inače, subjektivan pojam koji za različite ljude ima različite konotacije. Međutim, za gotovo polovicu putnika (46%) to znači boraviti u ekološki prihvatljivim smještajnim objektima, što je na prvom mjestu popisa asocijacija putnika kada čuju pojam održivog putovanja. Najvažniji razlozi zbog kojih putnici biraju ekološki održive objekte su da žele pridonijeti smanjenju utjecaja na okoliš (40%), žele doživjeti lokalno relevantno iskustvo (34%) i žele se dobro osjećati zbog svog odabira smještajnog objekta (33%).

Što se tiče budućnosti, više od dvije trećine (68%) putnika namjerava boraviti u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu u 2018., što je više nego lani. Također, postotak putnika koji nisu uzeli u obzir boravak u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu jer nisu bili ni svjesni njihova postojanja i dalje pada.

Kad je riječ inspiraciji putnika za održiva putovanja, čini se da je samo putovanje najveća motivacija. Šest od deset (60%) putnika kaže da su im inspiracija za održiva putovanja predivni krajolici s prošlih putovanja, dok više od polovice (54%) kaže da ih inspiriraju vidljive posljedice utjecaja koji turizam može imati na odredišta.

Istraživanje je proveo Booking.com na neovisnom uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih  godinu dana ili planiraju otići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno su sudjelovala 12.134 ispitanika s 12 tržišta.

 

Izdvajamo