Život nakon predstečajne nagodbe

Od Korčule ćemo napraviti novi Hvar, najavljuju vlasnici otočke hotelske kuće

    AUTOR:
    • Jozo Vrdoljak/Privredni.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 10.08.2016. u 07:34

Zagreb, 260716.
Metalceva 5, ured fonda Prosperus.
Na fotografiji: Ivana Hatvalic - predsjednica Uprave HTP Korcula.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Ivana Hatvalić, predsjednica Uprave HTP Korčula

Nakon godina velikih teškoća u poslovanju, prezaduženosti i borbe s nelikvidnošću Hotelsko turističko poduzeće Korčula prošlo je predstečajnu nagodbu, prvu fazu restrukturiranja i ulaganja u podizanje kvalitete.

Prekretnica je nakon predstečajne nagodbe bio ulazak u vlasničku strukturu tvrtke Dalmacija hoteli koja je novcem Prosperus Fonda gospodarske suradnje postala strateški investitor u HTP Korčulu. Trenutačno je ta hotelska kuća u fazi nove dokapitalizacije kako bi prikupila dodatna sredstva za novo ulaganje koje bi trebalo biti dovršeno do početka sljedeće sezone. S Ivanom Hatvalić, predsjednicom Uprave HTP-a Korčula, razgovarali smo o poslovanju, rezultatima nakon prve faze restrukturiranja i ciljevima Prosperus Fonda za gospodarsku suradnju, koji posredstvom tvrtke Dalmacija hoteli upravlja HTP-om Korčula.

U lipnju ste imali promjene u vlasničkoj strukturi. Što one donose?

- Prosperus FGS ušao je u vlasništvo HTP-a Korčula prije nešto više od dvije godine i vlasnik je 57,6 posto. Unutar FGS-a država je vlasnik 50 posto, a preostali vlasnici su privatni ulagači. U lipnju je država prodala svoj vlasnički udjel od gotovo 25 posto dionica koji su preuzela dva mirovinska fonda: Erste plavi obvezni mirovinski fond i PBZ Croatia osiguranje obvezni mirovinski fond. Ta dva fonda kupila su udjel na javnoj dražbi, a državi je preostalo oko dva posto.

Što je s Lagunom Novigrad? Očekivalo se da će ona preuzeti upravljanje hotelima u Orebiću i Korčuli?

- Laguna Novigrad je na početku projekta bila s nama. Pomogla nam je svojim iskustvom i znanjem i surađivali smo oko restrukturiranja, podizanja standarda i kvalitete usluge. Proljetos je Laguna Novigrad izišla iz projekta, ali su ostali prisutni sa svojim hotelima u Orebiću i Brni na Korčuli.

Koji je, osim prezaduženosti i problema vezanih uz nelikvidnost, bio osnovni problem HTP-a Korčula?

- Padom kvalitete smještajnih kapaciteta mijenjala se struktura gostiju, što je urušavalo čak i poziciju destinacije. Nažalost, sve je išlo nagore. Vjerujemo da se Korčula i HTP Korčula mogu zbog velikog potencijala turistički svrstati uz bok s Hvarom i na tome intenzivno radimo. Ta dva otoka su približno privlačna i lijepa. Korčula može puno toga ponuditi u eno-gastronomskom i kulturnom smislu. Korčula svojom tradicijom i činjenicom da je u njoj rođen Marco Polo nije ni približno iskoristila turistički potencijal. Problem nam još uvijek predstavlja nedovoljna prometna povezanost. Vožnja trajektom traje samo 15 minuta i ta linija nije gotovo nikad u prekidu. Potrebne su nam dodatne katamaranske linije sa Splitom i Dubrovnikom. Od ove sezone povezani smo i hidroavionom sa Splitom te se nadamo još učestalijim letovima.

Koliko uspjeha imate u MICE segmentu?

- Zasad mislim da u kongresnom dijelu Korčula ne može puno napraviti, ali može u razvoju zdravstvenog, eno-gastronomskog i kulturnog turizma. Kao hotelska kuća želimo sa zdravstvenim ustanovama malo više poraditi na razvoju zdravstvenog turizma. Pritom je važno naglasiti da se pod zdravstvenim turizmom ne smatraju samo razne vrste rehabilitacija, nego i, primjerice, posebni režimi prehrane. Korčula je zbog svoje vegetacije idealna za liječenje bolesti dišnih puteva i alergija.

Koliko je uloženo u HTP Korčula u ove dvije godine?

- U prvom investicijskom ciklusu uloženo je više od 50 milijuna kuna. Prošle su godine, nakon obnove, četiri zvjezdice dobili hoteli Korčula i Liburna te apartmani Korkyra Gardens. Ove smo godine uložili oko sedam milijuna kuna, i to u vanjske sadržaje i kamp Kalac. Gost s pravom očekuje vrhunsku uslugu u objektima s četiri zvjezdice. Kontinuirano ulažemo i u kadrove jer je ipak čovjek ključ uspjeha u turizmu.

Što donosi druga faza dokapitalizacije koja je u tijeku?

- Dalmacija hoteli, kao projektno društvo Prosperus FGS-a, obvezali su se u određenom razdoblju uložiti i u HTP Korčula i u HTP Orebić. Obvezali smo se i na taj dio dokapitalizacije koji je završio 1. kolovoza. Osim Dalmacija hotela, svi naši mali dioničari mogli su sudjelovati u tom krugu dokapitalizacije. Očekivani iznos je 36,6 milijuna kuna. Ako nam bude potrebno još kapitala, vjerojatno ćemo ga osigurati HBOR-ovim programom namijenjenim turističkom sektoru.

U što ćete uložiti?

- Početkom lipnja 2017. godine turiste bi trebao primiti obnovljeni resort Bon Repos, naš najveći kapacitet. Njega ćemo urediti kao family resort jer ponude takve vrste nema ni na Korčuli, ni u našem neposrednom okruženju. Za rebrending tog resorta angažirali smo agenciju Bruketa&Žinić, a idejno arhitektonsko rješenje obnove resorta izradio je Duje Kaliterna s kojim smo već uspješno surađivali na nekoliko projekata.

Kako idu uplate?

- Prosperus FGS je svoja sredstva već prikupio. Uplate dolaze prema planu, tako da neće biti problem prikupiti tih 36,6 milijuna kuna. Ta investicija bi okvirno trebala iznositi oko 45 milijuna kuna koje ćemo smišljeno i racionalno rasporediti.

Kakvo je financijsko stanje HTP Korčula nakon provedene nagodbe i ulaganja?

- Nakon postupka predstečajne nagodbe imali smo dvije godine grace perioda koji nam je istekao zadnjim danom lipnja te smo počeli s otplatom kreditnih obveza. Dotad smo plaćali samo kamate, a sada počinjemo otplatu kredita. Sve svoje obveze podmirujemo na vrijeme. Imamo više od 100 stalno zaposlenih te još gotovo 200 sezonaca i svima plaće stižu na vrijeme, ne kasnimo ni s izvršavanjem naših obveza prema dobavljačima, a i svoje obveze prema financijskim institucijama na vrijeme servisiramo.

Kakvi su planovi za ovu godinu?

- Sezona nam je rano počela. Imali smo dosta gostiju na proputovanjima iz Azije i Amerike. Lipanj nam je bio nešto ispod očekivanja, ali je srpanj puno bolji nego što smo planirali. Kolovoz i rujan bit će odlični. Planiramo uprihoditi 57 milijuna kuna ove godine, i to, kako stvari stoje, ne bi trebao biti problem

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo