MJESTA KOJA VOLIMO

Zdrava trgovina koju bi poželio svaki kvart

Posjetili smo Foodstock, sasvim originalno mjesto na užurbanoj zagrebačkoj Savskoj cesti koje u ponudi ima voće, povrće te razne druge proizvode hrvatskih  OPG-ova. Oduševili smo se ugodnim i lijepim interijerom!

Voćarnice su se nekoć nalazile posvuda. Dolaskom šoping centara male voćarske radnje uglavnom su nestale. Ipak, zahvaljujući činjenici da svijest o ispravnoj prehrani i zdravom načinu života zaokuplja mnoge, u posljednje vrijeme ipak svjedočimo rastućem trendu otvaranja zanimljivih i zdravih "zelenih" kutaka. Jedan takav smjestio se na užurbanoj zagrebačkoj Savskoj cesti.

Maštovito nazvana Foodstock, što bi u prijevodu značilo "skladište hrane", ova trgovina voćem, povrćem i raznim drugim proizvodima hrvatskih OPG-ova oduševila nas je kako svojom ponudom, tako i samim izgledom. Da su posebni i drugačiji vidljivo je i sa same ulice, jer vas svojim zelenilom i šarenilom mami njihov razlistani izlog.

- Naš izlog često je tema razgovora s kupcima, započinje nam priču o svojoj trgovini vlasnik Marko Bušić. Sve biljke u njemu mogu se koristiti u kuhinji, pa se tako u središnjoj gredici, zasađene u organskoj zemlji, nalaze matičnjak, menta, bosiljak, paprena metvica, batat, origano, stevija, lavanda, timijan, rajčice...

Pored njih smjestila se smokva, stablo limuna, ali i maslina, ponosno nabraja vlasnik, dodajući da je posebnost izloga u njegovoj živosti i promjenjivom izgledu - sa svakom novom biljnom vrstom, ali i razvojem postojećih, ovaj kutak poprima drugačije ruho. Uz lokalno voće i povrće, kupci ovamo dolaze i radi domaćeg mlijeka i jaja te općenito namirnica koje imaju okus djetinjstva. Znajući da žele ponuditi potpun doživljaj, Marko i njegova supruga, inače po struci molekularni biotehnolog, pomno su razmišljali o imenu, ali i stilu koji će krasiti njihovu trgovinu. - Cijeli jedan zid ispisali smo asocijacijama, kemijskim formulama, metaboličkim reakcijama, poslovicama... ali od svih predloženih imena nijedno nam ime nije baš "sjelo".

Budući da smo prvotno zamislili biti svojevrsno skladište hrane s OPGova, nametnuo se pojam "stock" (engl. skladište), što je u konačnici rezultiralo Foodstockom, prepričava Marko s osmijehom. Za logo i promotivne materijale zaslužan je iskusni dizajner Ladislav Lauš, a cjelokupnom konceptu konstruktivnim savjetima konstantno doprinosi Ante Magzan. Kad govorimo o uređenju interijera, taj je segment povjeren dizajnerici Andrei Jelčić iz ureda Skroz d. o. o. Zamisao je bila postići ugodan ambijent za kupnju u relativno malom prostoru, a pritom izbjeći pretrpanost i zasićenost.

- Zidove i izlog iskoristili smo za prezentaciju proizvoda, a u središnjem dijelu postavljeni su drveni kubusi različitih visina, pojašnjava vlasnik dodajući da se oko kubusa i odvija glavna dinamika prostora i stvara prethodno zamišljena atmosfera malene tržnice. Imajući na umu da su glavni ukrasi prostora sami proizvodi koji se u njemu nude, dizajnerica Andrea Jelčić odlučila se za jednostavnost pri uređenju. Minimalistički crno-bijeli ambijent dućana svoju je toplinu dobio neobrađenim OSB pločama koje su se koristile u izradi namještaja i zidnih obloga. Reakcije građana, ali i turista, i više su nego pozitivne.

Zanimljivo, stvaraju se u Foodstocku i neke nove ideje koje čekaju na svoju realizaciju. Saznali smo tako da će se u skoroj budućnosti ovdje pripremati gotova i polugotova jela i napitci, ali i organizirati dostava namirnica na kućnu adresu. Radujemo se doznati što će nam sve pripremiti ekipa najšarmantnijeg "skladišta" u gradu.

Foto: Berislava Picek / Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. svibanj 2024 08:01