ZANIMLJIVO

Što vaše božićne dekoracije govore o vašoj dobi? Način na koji ste okitili drvce mogao bi vas odati

Kićenje drvca (ilustracija)

 /SHUTTERSTOCK
Američka dizajnerica interijera Terri Brien ističe da svaka generacija ima prepoznatljiv pristup blagdanskom ukrašavanju
Američka dizajnerica interijera Terri Brien ističe da svaka generacija ima prepoznatljiv pristup blagdanskom ukrašavanju

Bilo da božićno drvce kitite već početkom prosinca ili to ostavljate za zadnji trenutak, način na koji ukrašavate svoj dom tijekom blagdana govori puno više nego što mislite. Vaš božićni stil ne odražava samo osobni ukus - luksuzan, minimalistički ili duboko sentimentalan - već, kako se čini, može otkriti i kojoj generaciji pripadate.

Prema američkoj dizajnerici interijera Terri Brien, svaka generacija ima vrlo prepoznatljiv pristup božićnim dekoracijama, a ključna razlika krije se u odnosu prema predmetima koji se godinama skupljaju. Kako je rekla za Newsweek, dovoljno je pogledati božićno drvce da biste naslutili nečiju dob: je li prepuno uspomena i ručno rađenih ukrasa ili se svake godine uređuje u potpuno novom stilu?

Uzela je papir i škare i u sat vremena napravila ukrase koje sada svi kopiraju: Unose toplinu i magiju

Generacija lamete i nostalgije

Ako drvce izgleda kao da je kutija lamete eksplodirala po granama, velika je vjerojatnost da osoba koja ga je kitila pripada baby boomerima (rođenima između 1946. i 1964. godine). Šezdesete i sedamdesete bile su zlatno doba blještavih, glasnih i pomalo kaotičnih božićnih ukrasa - i taj duh i danas živi na njihovim drvcima.

Boomeri, objašnjava Terri Brien, vole neusklađene, "otkačene" ukrase bez jasne teme. Tu se često nađu stari ukrasi s ostacima ljepila ili ukrasi ručno izrađeni prije nekoliko desetljeća. Mnogi su naslijeđeni od baka i djedova, a zajednički nazivnik svima njima je - nostalgija. Puno lamete, bez zadrške, u šarmantnom blagdanskom kaosu.

Generacija s jasno definiranom temom

Za razliku od boomera, pripadnici generacije X (rođeni između 1965. i 1980. godine) vole red. Njihova drvca često prate jasno definirane teme i palete boja. Srebro i bijela, bijela i zlatna, a sve uredno, koordinirano i promišljeno.

No, postoji i druga strana ove generacije: oni koji su odrasli uz estetiku osamdesetih i devedesetih radije se odlučuju za drvca koja krase jarke boje poput tirkizne, ružičaste, ljubičaste ili chartreuse nijanse, često sjajne i metalik.

Kako kaže Terri Brien, riječ je o svojevrsnoj pobuni protiv roditeljskog stila: "Sve, samo ne kao kod kuće".

Milenijalci i drvca koja pričaju priču

Milenijalci (rođeni između 1981. i 1996. godine) nalaze se negdje između reda i nostalgije. Vole da drvce izgleda usklađeno, ali ne strogo. Moderni ukrasi često se miješaju sa sentimentalnima: od staklene "sige" do ukrasa u pop-culture stilu, od suvenira s putovanja do pokojeg "uradi sam" detalja.

Dizajnerica za Newsweek takvo drvce opisuje kao "drvce uspomena". Milenijalci su odrasli uz društvene mreže pa su skloni trendovima, inspiraciji s Pinteresta i influencerima, ali rijetko u potpunosti mijenjaju svoj stil.

Pravilo "četiri poklona" mijenja način darivanja za uvijek: Ovaj trik već koriste mnogi roditelji i to s razlogom

Preferiraju tople, umirujuće palete - terakotu, kaduljasto zelenu, neutralne tonove i mesingane detalje - retro estetiku, ali ublaženu i vizualno dotjeranu.

Generacija minimalizma (ili potpune slobode)

Preferirate li jednostavno drvce, prigušenih tonova, s drvenim ili skandinavskim ukrasima - velika je šansa da pripadate generaciji Z (rođeni između 1997. i 2012. godine). Minimalizam koji izgleda "Instagramično" posebno je popularan, no Terri Brien ističe da Gen Z nema problem svake godine potpuno promijeniti stil.

"Neki žele da njihovo drvce poruči: ‘Baš me briga‘", kaže dizajnerica. Ukrašavaju ga predmetima koji su im došli pod ruku - iz second hand trgovina, s buvljaka ili iz dućana s jeftinim sitnicama koje su ih nasmijale.

Iskopali smo fotografije stare i po 100 godina, pogledajte kako se nekada u domovima slavio Božić

Za razliku od starijih generacija, Gen Z nije emocionalno vezana uz ukrase. Najstariji pripadnici ove generacije tek su u kasnim dvadesetima, pa tradicije još nisu ukorijenjene. Umjesto toga, svake godine mijenjaju stil kao oblik blagdanskog samoizražavanja.

image

Svoj primjerak blagdanskog broja magazina D&D jednostavno naručite putem webshopa!

D&D
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 06:05