KOMFOR KAO U MODERNOM STANU

LUKSUZ NA VALOVIMA Hrvatski jedrenjak Dalmatino

Arhitektica Marija Vojnović Mekinić iz omiškog ureda Light Architecture te Robert i Marino Medić iz zadarske tvrtke za izradu namještaja ARM potpisuju uređenje ovog motornog jedrenjaka. Idemo tamo!

Kako je to projektirati luksuzni interijer koji u jednom trenutku otpluta na morsku površinu, prepušten vjetru i valovima? Nimalo jednostavno, saznali smo. Riječ je o dizajnu koji ne dopušta pogrešku.

Arhitektica Marija Vojnović Mekinić, voditeljica arhitektonskog ureda Light Architecture iz Omiša, te Robert i Marino Medić iz tvrtke ARM za izradu namještaja iz Zadra udružili su snage kako bi za svoje klijente i vlasnike Andriju i Duju Ercegovića postigli vrhunski i besprijekoran konačni izgled njihove luksuzne jahte koja nosi ime Dalmatino. Sagrađena je u brodogradilištu na Korčuli i porinuta u more krajem prošle godine.

Riječ je zapravo o putničkom brodu namijenjenom kružnim putovanjima Jadranskim morem. Predviđeni broj putnika je 12, a o njima se brine osam članova posade. Dalmatino je dvojarbolni motorni jedrenjak dug 43,50 i širok 8,10 metara. Ima šest luksuznih kabina, od kojih jednu od 25 metara kvadratnih, dvije od 21 i jednu od 12 metara kvadratnih. Svaka kabina posjeduje privatnu kupaonicu, Wi-Fi i televizor. Brod je opremljen rashladnim uređajima. Na jahti se nalazi i prostranih 130 kvadrata sun deska - prostora za sunčanje s jacuzzijem te 80 kvadrata salona. Dalmatino je prvenstveno rađen u svrhu iznajmljivanja i tko god je otvoren za luksuznije ljetovanje, može ga rezervirati preko agencije Boataround.

Na jahti se nalazi i prostranih 130 kvadrata tzv. sun deska, hedonističkog prostora za sunčanje s uslugom jacuzzija

Nas je zanimao detaljni proces projektiranja uređenja jedne takve jahte pa smo zamolili arhitekticu Mariju Vojnović Mekinić da nam pobliže objasni s čime se susrela u tom procesu.

- Na samom početku istaknula bih da je često jedino moguće projektiranje na licu mjesta, čime se taj proces bitno razlikuje od projektiranja građevina.

OGRANIČENJA

Izvođač radova Robert Medić obraća nam pozornost na istu stvar, napominjući da se zapravo cijeli proces projektiranja, nakon ureda, u velikoj mjeri odvija na lokaciji.

- Tek kad stupite na gotov brod odnosno metalnu školjku, možete točno odrediti kuda će ići instalacije ili rasvjeta i kako će se po tome organizirati sve drugo.

Iako se u današnje vrijeme projektiranju interijera broda pristupa gotovo jednako kao i projektiranju hotela s četiri-pet zvjezdica, samo uređenje broda ipak nosi kompleksnije zadatke.

- Pri uređenju broda često nailazite na razna ograničenja. Jedno od glavnih su dimenzije zatečenih prostorija koje se u principu ne mogu mijenjati i primorani ste u potpunosti prilagoditi im se na najbolji mogući način - ističe Robert Medić.

Što se tiče samog izbora materijala, danas je to puno drugačije nego prije. Došli smo daleko od nekadašnjeg imperativa drva kao nužnog materijala u uređenju brodova. Danas se koriste gotovo isti materijali kao i u uređenju domova, od laminata, tapeciranog namještaja i keramičkih pločica pa do tepiha. Robert Medić ipak naglašava da je u izboru bitno voditi brigu o kvaliteti ugrađenih materijala koji trebaju imati sve potrebne certifikate. Konačni vizual se postiže kombinacijama visokotehnološki obrađenih materijala s modernim strukturama i završnim površinama. To je jednostavno trend i kad se radi novo, logično je ugrađivati najnovije i najbolje od trenutačne ponude.

Koriste se isti materijali kao i u uređenju domova, poput laminata, tapeciranog namještaja i keramičkih elemenata

FUNKCIONALNO

Sve je, naravno, rađeno po mjeri, od stolova i stolaca do sofa i kreveta te namještaja za kupaonicu i kuhinju. Nigdje ne smije biti ni viška, ni manjka jer je svaki centimetar važan. Pitali smo se postoji li razlika između takvog namještaja i onoga koji ide u kućanstva, a Robert Medić nam objašnjava: - Razlike zapravo nema. U slučaju jahti koje žele postići veće brzine kretanja vodi se briga o težini materijala, ali u ovom slučaju glavni je naglasak bio na luksuznom i funkcionalnom uređenju.

Jako je bitno da u izradi svakog detalja ne bude pogrešaka jer u jednom trenutku kada brod isplovi, to na pučini i u nezgodnom trenutku može stvoriti velike probleme.

Arhitektica nam je također objasnila da je promišljenom kombinacijom materijala, dekora i ostale opreme težila postizanju funkcionalnosti, elegancije i estetike koja je bila tražena za kategorizaciju broda.

Troslojni kvalitetni parket u dekoru svijetlog hrasta na podovima se prostire kroz cijeli brod, dok su u kabine postavljeni jednobojni udobni tepisi. Po zidovima su velika zrcala koja su najbolji trik za vizualni izgled prostranosti prostora. Arhitektica se također odlučuje na neutralne, blage i nenametljive boje tako da kroz cijelu jahtu prevladavaju bež, siva i bijela, s akcentima tople čokoladne prošivane kože u kabinama, dominantnog tamnog drvenog furnira u salonu i ponekim srebrnim detaljima kojima se povećava željeni dojam besprijekornog kraljevskog luksuza.

Foto: Tom Dubravec/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. svibanj 2024 09:38