AKTUALNO

ZELENI HOTELI Zaostaje li Hrvatska za novim standardom u hoteljerstvu?

Shutterstock

Smjer u kojem se hrvatski hotelijerski turizam treba razvijati jasan je, ekološkim certificiranjem hotela privući ćemo više ekološki osviještenih turista što je, dakako, u interesu strategije održiva turizma.

Zaključak je to nedavno održane konferencije Zeleni hoteli - novi standardi sigurnosti, komfora i zdravlja, koja se odvijala u Hrvatskoj gospodarskoj komori pod pokroviteljstvom HGK-a, Ministarstva zaštite okoliša i energetike te Ministarstva turizma, a u organizaciji tvrtki Danfoss, Rockwool, Wilo te Hauska & Partner. Svjesni važnosti energetske učinkovitosti, ali i “zelenog” imidža u svijetu, predstavnici hrvatskih hotela, projektanti, investitori i predstavnici stručnih udruga posvetili su se ovom prilikom temi najnovijih svjetskih trendova, kad govorimo o turističko-ekološkom aspektu hotelijerske struke u Hrvatskoj.

Marija Šćulac Domac, direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK

Iz tvrtki Danfoss, Rockwool i Wilo prezentirana su konkretna rješenja, a posebno je naglašena važnost dubinske energetske obnove. Predstavljen je i aktualni poziv za financiranje mjera energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije Ministarstva zaštite okoliša i energetike, kao i dostupni načini certificiranja “zelenih hotela”.

PROFITABILNOST

Stručnjaci su u svojim prezentacijama istaknuli i razmjerno kratke rokove povrata uloženog. Napomenuto je i da, s druge strane, zbog neadekvatnih rješenja, hoteli na godišnjoj razini (ne)svjesno gube velika sredstva u području energije i održavanja. - Energetska učinkovitost ubrzava dostizanje poželjnih zelenih ciljeva jer se primjenom mjera energetske učinkovitosti, potpomognutih sredstvima EU, djeluje dvojako na hotelski turizam: smanjuje se potrošnja energenata, ali i značajnije povećava profitabilnost hotela u predsezoni i posezoni, kad je to zbog slabije popunjenosti hotela najpotrebnije.

Oznakom EU Ecolabel u svijetu se ponosi gotovo 700 hotela i kampova, no u našoj zemlji još ne postoji smještajni kapacitet s oznakom kojom se komunicira poštivanje visokih eko standarda.

 

Konkretnim mjerama povećavamo sigurnost, zdravlje i komfor gosta u hotelu - istaknuo je Kemal Lojo iz tvrtke Danfoss d.o.o. Inače, protekle godine je udio prihoda od turizma u bruto društvenom proizvodu iznosio 19,1 %, čime se turizam jasno pozicionirao kao ekonomska djelatnost s velikim potencijalom rasta i brojnim razvojnim učincima. Međutim, turizam može imati i negativan utjecaj na okoliš i ključne resurse, ako je po tom pitanju prisutna nepažnja glavnih i odgovornih aktera. U svijetu je tako jedan od važnih instrumenata zaštite okoliša, kojim se jasno komunicira poštivanje visokih standarda zaštite okoliša, oznaka EU Ecolabel. Hotela i kampova sa spomenutom oznakom u Europi trenutno je 681, no u Hrvatskoj još ne postoji smještajni kapacitet s tom oznakom.

Shutterstock
 

Protekle godine udio prihoda od turizma u bruto društvenom proizvodu iznosio je 19,1%, čime se turizam jasno pozicionirao kao ekonomska djelatnost s velikim potencijalom rasta i brojnim razvojnim učincima.

 

LOKALNA ZAJEDNICA

Održivi turizam u praksi predstavlja ostvarivanje profita uz zaštitu nasljeđa i brigu o općoj dobrobiti, posebice u kontekstu lokalne zajednice. To znači i da ekološka odgovornost ponuđača usluga pridonosi poželjnosti destinacije u očima turista. Nažalost, u Hrvatskoj zaostajemo za tim trendovima, koji su u drugim zemljama već neko vrijeme prisutni - napomenuo je Hrvoje Carić s Instituta za turizam, predstavljajući pritom izazove održivog (zelenog) turizma te dodajući da u pogledu sustava garancije kvalitete održivosti jači kredibilitet na tržištu imaju sustavi i certifikati s neovisnom provjerom.

Zelena gradnja je, dakako, puno širi pojam od energetske učinkovitosti jer, među ostalim, uključuje i uporabu održivih materijala te svijest o utjecaju infrastrukture na zdravlje ljudi, a kako je zaključio sudionik konferencije Dean Smolar iz Hrvatskog savjeta za zelenu gradnju, važno je u obzir uzimati sve navedene aspekte, i to u svim fazama poslovanja - tijekom izgradnje, održavanja ili pak obnove objekta.

 

Izdvajamo

Iz drugih medija