Ako je vjerovati Pinterestu, bež nijanse, sivi kutni kaučevi i zidne obloge od drvenih dasaka odlaze u povijest! I ne samo to, masovno proizvedeni komadi koji se mogu pronaći u gotovo svakoj trgovini namještajem, čini se, gube bitku pred stvarima s karakterom - onima koje pričaju priču. Prema upravo objavljenom Pinterest Fall Trends Reportu za 2025. godinu, sve je veća potražnja za unikatnim, ručno oslikanim i vintage predmetima, a generacija mlađih vlasnika stanova i kuća sve jasnije daje do znanja da uniformirani domovi jednostavno nisu opcija.
Podaci ove globalne platforme za otkrivanje ideja i inspiracija s više od 500 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, koja već godinama služi kao svojevrsni trend barometar u područjima dizajna interijera, mode, gastronomije i lifestylea, otkrivaju da je potraga za pojmom "vintage maximalism" skočila čak 260 posto, a za "hand-painted furniture" 135 posto.
Kako navodi Pinterest, današnja generacija shvaća da kupnja istog stola, iste komode ili iste fotelje kao i svi ostali ne stvara dom nego katalog. Jer, kako poručuju - ako vaš dnevni boravak može pripadati bilo kome, zapravo ne pripada nikome.
Pinterestovi jesenski trendovi izdvajaju četiri glavna smjera koji vode prema individualizmu i jedinstvu u prostoru, a svaki od njih jasno se suprotstavlja uniformnosti.
Art Deco ponovno u modi
Jedan od najsnažnijih povrataka koji bilježi Pinterest jest onaj Art Deca. Pretrage za pojmom "art deco vintage" skočile su 805 posto, dok su korisnici Generacije Z posebno fascinirani pojmom "art deco interior 1920s vintage" (rast od 745 posto). Čak je i interes za "1980 art deco" porastao više od 500 posto.
Ono što se vraća u interijere nisu samo geometrijske linije i glamurozni metalni detalji, nego i luksuzni materijali poput baršuna te tapete sa sunčevim zrakama ili chevron uzorcima. Pinterestovi korisnici traže takve komade na buvljacima, aukcijama i vintage sajmovima, dok suvremeni brendovi stvaraju nove proizvode s jasnim retro prizvukom.
Dekor koji plijeni pažnju: Dnevne sobe koje ćete obožavati, glamur 20-ih u modernom ruhu
Kako se navodi u izvješću, nije riječ o iznenađenju - naglasak Art Deca na kvaliteti i majstorskoj izradi savršeno se uklapa u pokret "sporog življenja", u kojem se kupuje manje, ali trajnije.
Pločice s osobnošću
Jedan od najživopisnijih trendova uočava se u svijetu pločica. Potraga za "unique tiles" porasla je 450 posto, dok su "vintage tiles" skočile nevjerojatnih 1.107 posto! Apsolutni favorit su terakota pločice - pretrage za "terracotta tiles texture" porasle su 833 posto. Upravo njihova nepravilnost, prirodne nijanse i vidljiv ručni rad čine ih privlačnijima od savršeno uniformiranih industrijskih verzija.
Osim terakote, sve veću pažnju privlače i plave keramičke pločice (+470 posto), bakrene pločice za kupaonice (+505 posto), meksičke pločice u kuhinjama (+380 posto) te prugaste kupaonice s pločicama (+447 posto).
Chic uredski prostori
Čini se da je korisnicima Pinteresta važno i u kakvom se prostoru radi. Naime, pretrage za "chic cubicle decor" skočile su nevjerojatnih 1.543 posto, dok je "work office makeover" zabilježio rast od čak 2.652 posto.
Inspiracija za "luxe office" porasla je 2.766 posto, a za "green office" 1.065 posto. Pinterest bilježi i rast od 804 posto za "corporate office desk decor", dok "cute desk decor" također raste. Sve to uključuje elegantne ergonomske dodatke, mobilna rješenja za pohranu, umjetničke postere na privremenim zidovima, rasvjetu koja neutralizira neugodne fluorescentne tonove i, naravno, biljke koje unose život i toplinu. Trend je jasan: sterilni korporativni prostori više nemaju prolaz - ako u njima provodimo osam sati dnevno, žele izgledati kao produžetak našeg doma, a ne sterilna tvornica.
Revolucija ‘second handa‘
U pozadini svih ovih trendova stoji sve veća popularnost rabljenih predmeta kupljenih u second hand trgovinama i buvljacima, što mijenja način na koji čitava generacija pristupa uređenju žitovnih i uredkih prostora. Potraga za pojmom "dream thrift finds" porasla je 550 posto među pripadnicima Generacije Z, a pritom se ne radi samo o povoljnim cijenama. Ono što privlači mlade kupce jest mogućnost da pronađu komade s poviješću i karakterom - nešto što se u novim proizvodima teško može naći.
Ovaj trend podudara se i s rastućom sviješću o utjecaju tzv. "fast furniturea" na okoliš, ali i s visokim cijenama kvalitetnih novih komada. Prema podacima iz SAD-a, Amerikanci u prosjeku godišnje odbace oko 12 milijuna tona namještaja, a većina toga završi na odlagalištima otpada. Kupnja rabljenog namještaja tako postaje i ekološki odgovoran, ali i financijski pametan način uređenja doma.
Za industriju dizajna, ovakvi trendovi predstavljaju pravu tektonsku promjenu. Dani uniformiranih estetika i potrošnog dekora sve su bliže kraju, a na njihovo mjesto dolazi promišljeniji, održiviji pristup oblikovanju prostora. Umjesto da domovi izgledaju kao kopija kataloga, sve više postaju odraz osobnosti svojih vlasnika - jedinstveni, autentični i dugoročno održivi.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....