Eksluzivno vam donosimo novitete sa najpoznatijeg sajma Cersaie u Bologni

Doznajte što će biti apsolutni hit u kupaonicama 2016. godine!

Štandove je ove godine posjetilo više od 100.000 ljudi, a Hrvatska je među 872 izlagača imala samo jednog predstavnika.

Talijanska Toskana nije poznata samo po iznimno bogatoj kulturnoj baštini i arhitekturi, acetu balsamicu, sportskim autima, nego i po koncentraciji više do 150 tvornica za proizvodnju keramičkih pločica. Smještene u okolici gradova Modena, Sassuolo, Bologna, tvornice zapošljavaju više od 20.000 ljudi, a godišnje proizvedu gotovo 400 milijuna četvornih metara pločica, od čega 300 milijuna otpada na izvoz, i na taj način drže 30 posto svjetske proizvodnje. Brojka od gotovo 5 milijardi eura prometa za naše prilike zvuči doista nevjerojatno. Ali, Talijani znaju što rade.

Sklapaju se poslovi

Pokazali su to i ove godine na Sajmu Cersaie u Bologni, najpoznatijem međunarodnom sajmu keramičkih pločica i kupaonskog namještaja, koji je ove godine održan 33. put. Valja naglasiti da je riječ o središnjem mjestu u svjetskim razmjerima za predstavljanje noviteta u ponudi keramičkih pločica i kupaonskog namještaja i tamo su prisutne sve kompanije koje nešto znače u toj industriji, ali i one koje se tek probijaju. Cersaie je glavni sajam za ovu industriju, gdje se dobre pozicije zakupljuju odmah nakon završetka jednog sajma, jer je bitno osigurati prestižnu poziciju štanda na tom prestižnom sajmu. U gradnju štandova, koji doista izgledaju impresivno, ulažu se ogromni budžeti. Zašto je Italija europski lider u proizvodnji pločica, i sami smo se uvjerili posjetivši sajam u organizaciji Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu (ICE) – Agencije za promidžbu u inozemstvu i internacionalizaciju talijanskih tvrtki.

Za početak krenimo s brojkama. Na sajmu je ove godine izlagalo 872 izlagača iz 39 zemalja, a sajam je posjetilo više od 100.000 posjetitelja uglavnom zainteresiranih javnosti: profesionalaca, stručnjaka iz industrije, arhitekata i dizajnera. Zadivljujuće je bilo vidjeti hale prepune ljudi, dinamično mnoštvo, štandove određenih kompanija na kojima je toliko gužva da im se jedva može prići. Na pitanje koliko se zaista na sajmu sklapaju novi poslovi, odgovori su različiti. Renomirane tvrtke koje datiraju više od 50 godina na sajmu se pojavljuju prije svega radi imidža te kako bi predstavili svoje novitete. One ugošćuju svoje partnere i prijatelje, a to je prilika da se donesu zaključci o suradnji i smjeru daljnjih aktivnosti. Za kompanije koje se razvijaju sajam je izuzetno važan jer se tamo doista događa posao. Dolaze kupci i arhitekti iz cijelog svijeta, od Japana, Kine i Indije, pa sve do Brazila, Kanade i Amerike, i traže partnere. Talijanima su osobito zanimljivi kupci s azijskih tržišta, gdje postoji cijela jedna nova klasa ljudi, koji imaju neograničene budžete, a žele sve što je europsko, jer to znači prestiž. U tom segmentu posebno profitiraju tvrtke kao što su Lamborghini, koje koriste svoje ime i brend da bi prodale ne samo keramičke pločice nego i svoj brendirani namještaj, koji na Dalekom istoku prolazi sjajno.

Nostalgija u kupaonici

Promatrajući kilometre i kilometre izloženih pločica, mogu se uočiti određeni trendovi, koje, naravno, diktiraju talijanski dizajneri. Prije svega, to su pločice koje imitiraju drvo. Proizvodnja je dovedena do savršenstva, pa zaista, kada ih promatrate golim okom, doista mislite da je riječ o drvu, a kada pločicu opipate, ona ima hrapavost drva. Imitacije drva toliko su vjerne da biste doista pomislili da je to drvo, ali kako se nalazite na sajmu keramičkih pločica, znate da su to ipak pločice. Uz drvo, trend je imitacija mramora, koja je također iznimno vjerna. Uočljiv je i vintage trend. Nostalgija za prošlošću i tradi cija ponovno je u modu dovela pločice kakve su, na primjer, korištene u istanbulskoj Topkaki palači. Stoga, ako vaša baka dugo nije mijenjala pločice u svojoj kupaonici, prema trendovima sa sajma, one su ponovno u modi.

Zanimljive kombinacije

Geometrijski oblici poput trokuta, kvadrata, peterokuta i šesterokuta sveprisutni su ove godine u proizvodnji pločica i ti se oblici onda slažu u izrazito zanimljive kombinacije i forme. Dosta je zanimljiva i pojava uzoraka koje inspiraciju vuku iz mode, kao, primjerice, pločice koje imitiraju Bvlgari uzorak. Moderni mozaici koji su predstavljeni ne izgledaju više kao blokovi, nego su svjetliji, lakši, a i dalje je prisutan urbani stil, pločice koje su poput grafita i predstavljau popart, razne likove iz stripova ili razne pop-pjevače, pa tako u svojoj kupaonici možete imati pločice Marilyn Monroe.

Doista je impresivno vidjeti rijeke ljudi, poslovnjaka, koji žure hodnicima sajma u potrazi za novim partnerima, novim narudžbama, koji ispituju kvalitetu novopredstavljenih pločica i pregovaraju o isporuci. Još kada bismo osim Keramike Modus, našeg jedinog predstavnika, na svjetskoj smotri keramičkih pločica naišli na više hrvatskih proizvođača, mogli bismo reći da je sajam ispunio svoju svrhu. Ovako ćemo se u iščekivanju idućeg izdanja Cersaia nadati da će iduće godine, među 872 izlagača, ipak biti više od jednog iz Hrvatske.

Foto: www.cersaie.it

Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 13:09