HEROJI ODRŽIVOSTI

Hrvatski kišobran i ZEZ predstavili svoj rad kao laureati SME EnterPRIZE natječaja i najavili novi ciklus prijava za 2025.

 Press
Njihovi uspjesi potvrđuju koliko je važno prepoznati i podržati mala i srednja poduzeća koja predano ulažu u održivost i društveno odgovorno poslovanje te služe kao inspiracija svima koji se žele pridružiti ovogodišnjem izdanju projekta
Njihovi uspjesi potvrđuju koliko je važno prepoznati i podržati mala i srednja poduzeća koja predano ulažu u održivost i društveno odgovorno poslovanje te služe kao inspiracija svima koji se žele pridružiti ovogodišnjem izdanju projekta

Hrvatski kišobran i Zelena energetska zadruga (ZEZ), prošlogodišnji laureati natječaja Generali SME EnterPRIZE, predstavili su svoje uspješne održive prakse i poslovne modele u povodu otvorenja novog ciklusa natječaja. Njihova posvećenost društveno odgovornom poslovanju, lokalnoj zajednici i zaštiti okoliša pokazuje kako mala i srednja poduzeća mogu biti nositelji pozitivnih promjena i inspiracija za druge.

Inače, Hrvatski kišobran je domaći brend koji već desetljećima stvara ručno rađene kišobrane, kabanice, vrećice za kupnju i modne dodatke s pečatom kvalitete, tradicije i dizajna. Njihovi proizvodi prodaju se u Londonu, Milanu, Parizu, Tokiju… a sve počinje – u Zaprešiću.

Iz obje tvrtke ističu kako im je sudjelovanje u SME EnterPRIZE natječaju, uz samu nagradu, otvorilo vrata novim prilikama – donijelo im je veću vidljivost i prepoznatljivost, priliku da ispričaju svoju priču pred širom javnosti, povezalo ih s poslovnim partnerima i stručnjacima, ali i omogućilo vrijedno umrežavanje koje je nadmašilo njihova očekivanja. Kažu da im je natječaj dao vjetar u leđa, potvrdio važnost onoga što rade i ohrabrio ih da nastave svojim putem – još snažnije i hrabrije.

image

Proizvodnja, Hrvatski kišobran

Press
image

Zaposlenici Hrvatski kišobran

MARKO JURIC/PIXSELL/PIXSELL
image
Press
image
Press
image

Hrvatski kišobran, proizvodnja

Press

Hrvatski kišobran lani je osvojio prvo mjesto u kategoriji Zajednica zahvaljujući posvećenosti inkluzivnom zapošljavanju. Njihova priča krenula je od skromnog kioska na zaprešićkoj tržnici, a do danas je Marin Rogić, vlasnik i direktor, tvrtku pretvorio u međunarodno prepoznatljiv brend s oznakama Hrvatska kvaliteta i Hrvatski tradicijski obrt te brojnim certifikatima.

PROČITAJTE JOŠ Novi broj magazina Dom & Dizajn u prodaji! Velika tema broja: živjeti u malom stanu!

Posebno se ističu suradnje s hrvatskim dizajnerima, poznatim svjetskim brendovima i luksuznim modnim kućama. Njihove drške koriste državnici, medijske zvijezde i članovi kraljevskih obitelji, čime se Hrvatski kišobran pozicionirao u premium segment europskog i svjetskog tržišta.

- Dobiti SME EnterPRIZE nagradu za nas je više od priznanja – to je znak da ono što radimo ima smisla, ne samo danas nego i za godine koje dolaze. Održivost nam je izuzetno važna jer vjerujemo da društvena odgovornost nije nešto što traje samo jednu sezonu. Ona mora biti dugoročna, iskrena i vidljiva u svemu što radimo. Ljudi koji nam daju svoje povjerenje zaslužuju da ih ne razočaramo kratkotrajnim projektima, već da im pokažemo predanost i kontinuitet. Ova nagrada nas veseli, ali nas i obvezuje da nastavimo tim putem – s još više energije, strasti i odgovornosti prema društvu i zajednici koja nas okružuje - poručio je Marin Rogić, vlasnik i direktor Hrvatskog kišobrana.

image

Proizvodnja, Hrvatski kišobran

Press
image
Press
image

Generali SME EnterPRIZE natječaj

FREDERIK BEYENS/FREDERIK BEYENS
image

Generali SME EnterPRIZE natječaj

Press

Zelena energetska zadruga

Drugo mjesto u lanjskom izdanju natječaja, i to u kategoriji Zajednica, osvojila je Zelena energetska zadruga (ZEZ), pionir građanske energetike u Hrvatskoj. Više od deset godina ZEZ predano radi na stvaranju uvjeta da energija dođe u ruke građana, uz izravno sudjelovanje građana u njenoj proizvodnji, dijeljenju i upravljanju. Fokusirani su na solarnu energiju, resurs dostupan diljem Hrvatske, i kroz svoje projekte potiču energetsku neovisnost i lokalni razvoj.

Njihov rad temelji se na tri glavna smjera: omogućavanju građanima da postave vlastite solarne elektrane na krovovima svojih domova kroz uslugu "ključ u ruke"; stvaranju prilika za ulaganje građana u zajedničke solarne elektrane na javnim zgradama i površinama; te na zagovaranju povoljnijeg zakonskog okvira za građansku energetiku i energetske zajednice. Njihovi pionirski projekti, poput Križevačkih sunčanih krovova, omogućili su prva zajednička ulaganja građana u solarne elektrane u Hrvatskoj, a njihova treća elektrana na krovu gradske tržnice u Križevcima, snage 200 kW, u potpunosti je u vlasništvu građana – ulagača i članova zajednice ZEZ Sunce. Dio prihoda od proizvodnje električne energije ulaže se u Fond za lokalnu zajednicu, čime ZEZ stvara dodatnu vrijednost i potiče društveno korisne projekte.

image
Press
image

Marin Rogić, direktor s djelatnicom u proizvodnji, Hrvatski kišobran

Press
image

Hrvatski kišobran, proizvodnja

Press

Osim praktičnih projekata, ZEZ aktivno djeluje kroz Forum energetskih zajednica Hrvatske, mrežu od 17 organizacija koje zagovaraju bolji zakonski okvir za razvoj građanske energije i energetskih zajednica, s ciljem suzbijanja energetskog siromaštva i omogućavanja pravedne energetske tranzicije.

- U ZEZ-u se bavimo ‘ljudskom stranom energetike‘, odnosno građanskom energijom, zastupamo interese i korist običnih, malih ljudi, gradova i lokalnih zajednica u energetskoj tranziciji. Tako da nam kvalifikacija u finaliste natječaja SME EnterPRIZE na prvom mjestu donosi potvrdu i prepoznavanje pristupa i načina na koji radimo i za što se zalažemo. To za nas ima veliku vrijednost, jer biti ‘mali igrač‘ i zastupati interese građana nije nimalo jednostavno. Drago nam je da je naš sustavan i uporan rad prepoznat i u krugu poduzetnika, ali i međunarodne osiguravajuće kuće kao što je Generali, što nas dodatno motivira da nastavimo - izjavio je Zoran Kordić, upravitelj Zelene energetske zadruge.

image

Zoran Kordić, ZEZ

Press

Izdanje SME EnterPRIZE 2025.

Uspjesi Hrvatskog kišobrana i ZEZ-a potvrđuju koliko je važno prepoznati i podržati mala i srednja poduzeća koja predano ulažu u održivost i društveno odgovorno poslovanje – njihove priče služe kao inspiracija svima onima koje Generali poziva da se pridruže ovogodišnjem izdanju projekta. Upravo zato Generali osiguranje i ove godine otvara vrata malim i srednjim poduzećima koja žele predstaviti svoje održive prakse kroz SME EnterPRIZE 2025, europsku inicijativu za promicanje održivosti u poslovanju.

image

Hrvatski kišobran, proizvodnja

Press

Natječaj traje od 5. svibnja do 31. kolovoza 2025., a prijave su otvorene putem web stranice. Natječaj je namijenjen klijentima Generali osiguranja, klijentima Privredne banke Zagreb, članovima udruga Glas Poduzetnika, Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, Talijansko-hrvatske gospodarske komore i mreže Women in Adria.

Kao što poručuje slogan – "Održivost je svačija prilika" – inicijativa SME EnterPRIZE podupire male i srednje poduzetnike u njihovoj transformaciji prema održivom poslovanju, ističući ih kao ambasadore održivosti i primjere dobre prakse za čitavo gospodarstvo.

Poduzeća se mogu prijaviti u dvije kategorije: Zajednica (koja nagrađuje tvrtke koje doprinose dobrobiti zaposlenika i lokalne zajednice) i Okoliš (za one koji implementiraju ekološki odgovorne prakse poput reciklaže, štednje resursa i smanjenja emisija CO₂).

Najbolji poduzetnici u svakoj kategoriji bit će nagrađeni – pobjednicima pripada novčana nagrada u iznosu od 4.000 eura bruto, dok će drugoplasirani osvojiti poslovni paket koji uključuje godišnje putno zdravstveno i menadžersko osiguranje u vrijednosti do 2.000 eura bruto. Ukupni pobjednik, dobitnik titule "Heroj održivosti", osvojit će oglašivački paket od 6.250 eura bruto te sudjelovanje na međunarodnom Generali SME EnterPRIZE događaju u Bruxellesu u ožujku 2026.

Više informacija i prijave potražite ovdje.

PROČITAJTE JOŠ Ne bacajte novac na kišobrane koji se raspadaju, ovi će trajati godinama

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 12:54