Oni nas vode od točke A do točke B, najčešće preko vode ili nekih nepristupačnih provalija, ali možemo li ih zaista tako banalizirati? Već dugo su mnogi mostovi čuda arhitekture i neka od najnevjerojatnijih građevina na svijetu. Donosimo vam deset najljepših mostova na svijetu prema izboru popularnog portala TheRichest. Od onih starijih, preko industrijskih pa sve do čuda moderne arhitekture, pogledajte što je sve u stanju izgraditi ljudska ruka.
Biserni most, Japan
Ovaj japanski viseći most napravljen je jer su loše vremenske prilike često potapale trajekte koji su vozili putnike. Otvoren je za promet 1998. godine, a dugačak je 3911 metara. Gradnja je započela 1986. godine i trajala je gotovo dvanaest godina. Biserni most konstruiran je tako da izdrži iznimno oštre uvjete na moru, vjetrove od 286 kilometara na sat ali i potrese magnitude i do 8.5, a 1995. stavljen je na test, kada je ostao neoštećen nakon velikog potresa u Kobeu. Spaja gradove Kobe i Iwayu, a ima šest traka i dio je autoceste Honshu-Shikoku.
Most Oresund, Švedska-Danska
Završen 2000. godine, ovaj impozantni most spaja Švedsku i Dansku i dugačak je osam kilometara. Strukturalno se razlikuje od drugih mostova po tome što počinje u Švedskoj kao viseći most, a završava kao podzemni tunel u Danskoj povezujući Malmö i Kopenhagen. Tunelski dio počinje na malom umjetnom otoku izgrađenom u sredini kanala Oresund. Njegovi projektanti vjerovali su da je tunelski dio najbolje rješenje s obzirom na poprilično gust promet brodova koji tako mogu nesmetano ploviti. Most Oresund ima četiri trake autoceste i dvije željezničke. 2002. godine osvojio je nagradu “Outstanding Structure Award”. Sigurni smo da ovaj most pamtite i iz popularne švedsko-danske serije ‘Most’ (Bron/Broen).
Željeznički most Forth, Škotska
Dovršen 1890., The Forth Bridge je 2529 metara dug željeznički most i svojevremeno je bio jedno od čuda industrijskog doba. Povezuje Edinburgh i Fife i simbol je viktorijanske gradnje i jedan od simbola Škotske. Dizajnirali su ga John Fowler i Benjamin i bio je prvi veći željezni most u Velikoj Britaniji. Pojavio se i u filmu Alfreda Hitchcocka “39 stepenica”, a njegova slika je i na novčanici od 20 funti. 2011. godine most je prebojan i osvježen, a renovacija je stajala nevjerojatnih 223 milijuna dolara.
Most Trift, Švicarska
Nalazi se sto metara iznad jezera Triftsee u švicarskim Alpama i naoko je jednostavan pješački most po uzoru na nepalske mostove s tri užeta. Izvorni most Trift izgrađen je 2004. godine, ali jaki vjetrovi su ga previše njihali i morao je biti zamijenjen sigurnijom strukturom. 2009. dobiva današnji izgled i pojačan je specijalnim sustavima koji ga drže na mjestu bez obzira na jak vjetar ili nagle pokrete. Ipak, i dalje nije preporučljiv za plašljivce ili ljude slabog srca. Struktura praktički pluta u zraku, do njega vodi prvo žičara, a nakon žičare do mosta se pješači 90 minuta. Bez obzira na sve to posjetitelji tvrde da je pogled na jezera, glečere i šumu nenadmašan i vrijedan truda (i straha).
Most Golden Gate, San Francisco
Dizajnirao ga je Joseph B. Strauss, završen je 1937. godine i jedan je od najprepoznatljivijih simbola San Francisca, ali i Sjedinjenih Američkih Država općenito. Jedno je od najfotografiranijih mjesta na svijetu, i predložen je za jedno od modernih svjetskih čuda. Kada je dovršen, bio je najduži viseći most na svijetu, više nema tu titulu, ali njegov oblik i neobična crvenkasto-narančasta boja prepoznatljivi su u cijelome svijetu. Ta boja nije izabrana slučajno, već da bi bio uočljiviji u čestim gustim maglama između San Francisca i Tihog oceana. Koliko je poznat po svojoj ljepoti i eleganciji, toliko je, nažalost, poznat i po ogromnom broju ljudi koji su s njega skočili u smrt.
Langkawi Sky, Malezija
Lociran na vrhu planine Gunung Mat Chinchang, na otoku Pulau, Langkawi Sky Bridge je 125 metara dug most za pješake. Zakrivljeno tijelo mosta nadvija se nad krajolik, a drži ga samo jedan stup visine 82 metra. Završen je 2005., a gradnja je bila iznimno komplicirana jer se cijeli most morao dići na vrh planine helikopterom. Nažalost, Langkawi Sky zatvoren je već dvije godine zbog obnove i održavanja, a otvorenje se najavljuje u veljači 2015.
Most Vecchio, Italija
Ponte Vecchio smatra se najstarijim kamenim mostom s lukovima u Europi. Nalazi se u Firenci, na najužem dijelu rijeke Arno, i ima tri glavna luka. Neki dijelovi originalnog mosta iz 10. stoljeća se i dalje drže, dok su dva centralna stupa uništena u poplavi. Most je rekonstruiran 1345. godine, a poznat je po tome što ima izgrađene trgovine koje su nekada bile domovi i radionice mesara i zlatara, a danas su tu većinom trgovci umjetninama, draguljari i prodavači suvenira. Ponte Vecchio za razliku od mnogih drugih mostova u Europi nasreću nisu uništili nacisti tijekom Drugog svjetskog rata.
Karlov most, Češka
Kameni gotički most preko rijeke Vltave dovršen je u 15. stoljeću i jedna je od najvećih turističkih atrakcija u Pragu. Otvoren je isključivo pješacima, dug je 621 metar, širok deset metara i ima tri velika tornja. Kamen temeljac položio je sam kralj Karlo IV., 1357. godine, 9. srpnja u 5 sati i 31 min. Navodno je ovo vrijeme odabrano s posebnim razlogom jer kad se poredaju sve znamenke datuma i vremena dobiva se simetričan niz neparnih brojeva – 1 3 5 7 9 7 5 3 1. Uzduž mosta nalazi se 30 religijskih spomenika a posebno je posjećen onaj sv. Ivana Nepomuka, jer je običaj dodirnuti ga i zaželjeti nešto. Priča kaže da će vam se želja ostvariti i da ćete se brzo vratiti u Prag.
Millau vijadukt, Francuska
Vijadukt Millau jedan je od najvećih građevinarskih pothvata suvremenog svijeta. Projektirali su ga Michel Virlogeux i Norman Foster, otvoren je 2004. godine, a izgradnja je koštala oko 400 milijuna eura. Cesta koju vijadukt Millau nosi sadrži četiri trake autoceste, nalazi se čak 270 metara iznad površine tla, a ima ukupno sedam stupova, od kojih najniži ima 77 metara, a najviši 343 metra. Vijadukt Millau nalazi se u južnom dijelu Francuske, na važnom prometnom putu prema Sredozemnom moru i Španjolskoj, tj. na autocesti A75, koju Francuzi nazivaju i “La Méridienne”. 2006. godine također je osvojio nagradu “Outstanding Structure Award”.
Most Oliveira, Brazil
Preko rijeke Pinheiros u Sao Paulu proteže se most službenog imena Octavio Frias de Oliveira. Prvi je most na svijetu kojemu se žice križaju na divovskom nosaču u obliku slova X. Visok je 138 metara, a otvoren je u svibnju 2008. godine. Struktura obuhvaća dvije odvojene zaobljene platforme koje se križaju u tornju križnoga oblika, a drže ih 144 kabla. Spaja Marginal Pinheiros s južnim dijelom grada. Ime je dobio prema Octaviu Friasu de Oliveiri, brazilskom biznismenu. S više od šest milijuna automobila, Sao Paulo je jedan od vozilima najnapučenijih gradova na svijetu, a upravo ovaj most značajno je smanjio prometne gužve u tom gradu.
Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....