Salone del Mobile ili sajam namještaja u Milanu najpoznatiji je međunarodni događaj za industriju dizajna, a ove godine održao se od 16. do 21. travnja u prostorima Rho Fiera u Milanu. Osnovan 1961., sajam nudi široku paletu proizvoda namještaja koji se ističu i oduševljavaju svijet svojom izražajnom snagom i funkcionalnom, tehnološkom i materijalnom inovacijom. Genijalnost, vizija, inovativnost, održiva izvrsnost i emocija, sve to predstavljaju poznate tvrtke i brendovi koji izlažu na Salone Internazionale del Mobile, koji je danas sve više globalan, inkluzivan i u dijalogu s cijelim kreativnim i produktivnim sustavom namještaja. Svake godine ovaj događaj daje oblik svoje vokacije kao laboratorij za eksperimentiranje, mjesto za sastanke, odnose i nove poslovne prilike. Ovdje se predstavljaju prototipovi i inovacije namještaja, kućnih prostora i stilova života: spavaće sobe, blagovaonice i dnevni prostori, ulazni i servisni prostori, vanjski prostori sa svojim namještajem i ormarima, presvlakama, stolovi i sjedala... Sve to na sajmu u Milanu postaje svojevrsna kazališna scenografija koja posjetiteljima prikazuje kako se mijenja način stanovanja, a time i stanovanje i opremanje.
I Hrvatska je imala svoje jake snage na sajmu u Milanu, Prostoriju i Milla&Milli. Pitali smo ih za njihove dojmove.
- Tijekom Tjedna dizajna u Milanu 2024. Prostoria je predstavila klasičnu lounge fotelju Rei i skulpturalnu sofu te fotelju Buffa, nove proizvode izrađene u suradnji s dizajnerima iz Numen/ForUse. Shvaćajući da živimo u vremenu kad je cijeli svijet naš dom, vremenu u kojem je udobnost kralj, a jastuk njegov konačni simbol, Rei i Buffa su oličenje vrhunske udobnosti. Naši dugogodišnji suradnici Numen/ForUse ove su godine u Milanu izradili impresivnu instalaciju Net za Porscheovu inicijativu Art of Dreams. Ovu instalaciju, nazvanu "Lines of Flight" (Obrisi leta), u cijelosti je proizvela Prostoria i bit će izložena u Palazzo Clerici tijekom Tjedna dizajna u Milanu - rekli su iz Prostorije i dodali da su jako zadovoljni svojim nastupom i prezentacijom te reakcijom publike na sve što su predstavili.
- Naš je dojam da Salone del Mobile nije dosegnuo svoj kapacitet otprije korone. Naime, još uvijek je slabiji po broju posjetitelja, ali je svake godine sve snažniji, što je svakako pozitivno - objasnili su iz Prostorije.
Hrvatski brend Milla&Milli u Milanu se, pak, predstavio kolekcijom nastalom u suradnji s poznatim belgijskim dizajnerom Alainom Gillesom.
- Ovo je naša prva vanjska suradnja. Kolekcija Edge sastoji se od blagovaonskog stola, prateće klupe i knjižnice, konzole i stolca, a sve je dostupno u nekoliko veličina, boja i završnih opcija - poručili su iz brenda i dodali kako je bilo jako izazovno i zanimljivo raditi na ovoj kolekciji.
Naime, rad s hrastom debljine šest centimetara rezerviran je samo za najvještije majstore drva, ali proizvodni tim ovog hrvatskog brenda uspio je ukrotiti drvo, a rezultati su fantastični.
- Poznati hrvatski hrast pokazao se savršenim izborom za ovu kolekciju - poručili su iz Milla&Milli, odnosno iz hrvatske tvrtke Mundus Viridis.
Što se tiče regionalnih tvrtki i brendova, na sajmu u Milanu bili su i Artisan te Zanat.
Bosanskohercegovački Artisan prvi je put izlagao u Milanu. Počeli su kao obiteljska stolarija iz Tešnja, a ubrzo su postali svjetski popularni. Aktivno surađuju s domaćim i stranim dizajnerima, a na sajmu su se predstavili probranim proizvodima iz svoje ponude i okitili se samim pohvalama gostiju iz cijelog svijeta.
- Prvi put smo izlagali na Salone del Mobile u Milanu i iskustvo je bilo izvanredno. Do sada smo bili u Kölnu, Parizu, Rotterdamu, Kopenhagenu, ali prvi put u Italiji. Sajam je zaista impresivan i pokazao nam je koliko je važno biti prisutan na ovakvim događanjima. Oduševile su nas reakcije publike i posjetitelja koje su pokazale da su ljudi željni ovakvih događanja nakon pandemije i izazovne 2023. godine. To je vrlo važno za industriju namještaja i dizajna interijera. Imali smo veliki broj posjeta, što je vrlo važno, ali i mnogo novih kontakata. Već smo uspjeli dogovoriti nova partnerstva i suradnje, kao i zastupanje odmah na sajmu. Primjećujemo da je tržište vrlo živo i da vlada veliki interes za kvalitetnim, ručno izrađenim komadima namještaja. Od ostalih izlagača ističemo štandove naših prijatelja iz BiH i Hrvatske, Prostorije i Zanata, i drago nam je da su imali odlične štandove i također jako dobre reakcije. U svakom slučaju, Milan nas je oduševio svojom energijom i kreativnošću, kako na samom sajmu tako i instalacijama po gradu. Stoga se svakako veselimo sljedećem nastupu u Italiji. Sada se okrećemo sljedećim sajmovima, a to su Design District u Rotterdamu i 3daysofdesign u Kopenhagenu - opisali su iz Artisana.
U Italiji je bio i Zanat, još jedna tvrtka iz BiH koja obiteljski stvara namještaj više od stoljeća, a u Milanu je premijerno predstavila kolekciju od 12 novih proizvoda. Iz tvrtke kažu da su u Milanu htjeli oživiti drvorezbarsku baštinu koju njeguju od samog početka. Drago im je što su u tome uspjeli i dobili same pohvale.
Mi možemo samo reći - bravo za sve naše regionalne tvrtke i brendove i vidimo se sljedeće godine!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....