Veronika Uravić Čolak je diplomirana dizajnerica, Riječanka i mama. Rođena je i odrasla u Rijeci, gdje je završila školu na talijanskom jeziku. Nakon srednje talijanske gimnazije preselila se u Zagreb i upisala studij dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
- Dolazim iz arhitektonsko-inženjerske obitelji, pa mi je to područje bilo blisko. Ipak, dvoumila sam se između znanosti i umjetnosti, ali je na kraju prevladala moja sklonost prema primijenjenim umjetnostima. Presudna je bila i želja za samostalnim radom i slobodom koju taj poziv donosi. Tijekom završnih godina studija počela sam raditi u dizajnerskom studiju tadašnjeg predsjednika Hrvatskog dizajnerskog društva Željka Borčića, a nakon diplome nastavila sam u marketinškoj agenciji te u studiju za kreativnu komunikaciju i grafički dizajn Petrak Žaja. Tamo sam shvatila u kojem se smjeru želim razvijati i da mi oglašivačka industrija nije bliska. Nakon toga otvorila sam vlastiti studio i neko vrijeme živjela na relaciji Zagreb – Rijeka, sve dok se nisam odlučila trajno vratiti u svoj grad – prisjeća se Veronika Uravić Čolak, s kojom smo razgovarali o njezinu profesionalnom putu i uzletu, ali i nedavnom osvajanju prestižne Red Dot nagrade za dizajn pakiranja The Gates Gina, proizvoda riječke destilerije. Riječ je o jednom od najvažnijih svjetskih priznanja za dizajn, a pakiranje je inspirirano upravo pogledom na Kvarner i maritimnom tradicijom grada Rijeke. Osim Red Dota, projekt je nagrađen i priznanjem Gold Winner na Rome Design Awards.
Veronika kaže kako joj je ovaj profesionalni put jednostavno bio zacrtan.
- Još u srednjoj školi pohađala sam likovne radionice poznate akademske kiparice Tatjane Kostanjević, koja je znala prepoznati afinitete svojih učenika i usmjeravati ih. Oduvijek sam voljela crtati i stvarati rukama, a kako sam odrasla uz majku arhitekticu, taj me svijet neprestano intrigirao. Volim vidjeti konkretan rezultat svoga rada, držati ga u rukama i upravo to me privuklo studiju dizajna. I, priznajem, činjenica da dok radim mogu slušati glazbu – smije se Veronika, koju je, ističe, oduvijek privlačila i ambalaža kao područje dizajna.
Magazin D&D dostupan je i putem Hanza Media webshopa: Naruči ga i preuzmi u odabranom paketomatu!
Projekti brendiranja proizvoda, dodaje, obuhvaćaju cjelokupni proces dizajna: od osmišljavanja imena i verbalne komunikacije do vizualnog rješenja i konačnog fizičkog proizvoda koji se nalazi na policama trgovina.
- Takvi me projekti najviše vesele jer osjećam da mogu utjecati na njihov uspjeh s dizajnerskog aspekta. Naravno, na tržišni uspjeh utječe mnogo faktora, ali kada mogu kvalitetno pridonijeti verbalnom i vizualnom identitetu proizvoda i kada za to dobijem priznanja najvećih svjetskih dizajnerskih organizacija, to me neizmjerno ispunjava – kaže mlada dizajnerica koja se već specijalizirala za područje dizajna koje uključuje cjelovito oblikovanje proizvoda, osobito u prehrambenom sektoru.
- Posljednjih deset godina bavim se upravo tim segmentom te sam unutar njega osvojila niz nagrada. Ipak, i dalje prihvaćam projekte vizualnih identiteta zanimljivih inicijativa, primjerice JGL Muzeja farmacije u Rijeci (otvorenog 2020., usprkos izazovima pandemije) te likovno oblikovanje knjige "Disaster – dijagnoza modernog biznisa", čija sam i suautorica, uz niz sjajnih suradnika – nabraja Veronika Uravić Čolak.
Opisuje nam kako je došlo do suradnje s riječkom destilerijom i osvojenom nagradom za njezin rad i tu suradnju.
- Direktora i vlasnika destilerije Damira Ružića poznajem dugi niz godina zahvaljujući ranijim uspješnim suradnjama. Kada je započeo novi poduzetnički projekt, ponovno me pozvao u tim. Vjerujem da je tome pridonio i Red Dot Design Award koji sam prije osvojila, a koji je bio vrlo medijski popraćen. Damir je poduzetnik koji suradnicima daje potpuno povjerenje, uz poneku korisnu smjernicu, znajući da surađuje sa stručnjacima u njihovim područjima. Upravo je takav pristup bio ključan za uspjeh projekta i zato smatram da je ova nagrada jednako njegova kao i moja, ali i kao i svih mojih klijenata koji vjeruju u profesionalce s kojima rade. Projekt ambalaže za The Gates Gin bio je prilično dugotrajan jer smo dugo tražili način da našu ideju izvedemo kroz vrhunske materijale i tehničku izvedbu. Željeli smo ispričati riječku pomorsku priču i dočarati pogled na Vela i Srednja vrata, prizor koji naš grad svakodnevno nudi. Etiketa je tiskana obostrano, s vanjske i unutarnje strane koja se vidi kroz tekućinu, čime se otkriva nova dimenzija dizajna. Posebno smo pažljivo birali bocu, čep i materijal etikete koji bi prenio ekskluzivnost i omogućio vidljivost tiska na strani premazanoj ljepilom. Iako smo se suočili s uobičajenim problemima poput kvarova tiskarskih strojeva i pomicanja rokova, konačnim rezultatom bili smo iznimno zadovoljni. Izrada ukrasne kutije bila je manje zahtjevna jer smo točno znali što želimo. Zahvaljujući sjajnim suradnicima iz Novog Sada, projekt smo uspješno završili u kratkom roku i s odličnim rezultatom – ističe dizajnerica koju posebno vesele brojne pozitivne reakcije na ovaj projekt.
- Mislim da nitko tko je uzeo bocu u ruke nije ostao ravnodušan. Svi primjećuju i komentiraju dizajn, naravno u pozitivnom tonu. Ili mi Damir ne prenosi one druge – smije se Veronika, koja nam je otkrila kako bi u budućnosti htjela ostati u području ambalaže i brendiranja jer se u tome najbolje osjeća.
- Posebno me zanima razvoj brendova OPG-ova i tu vidim golem potencijal. Nadam se da će se tim proizvođačima kroz fondove omogućiti suradnja sa stručnjacima iz dizajna kako bi postali prepoznatljiviji i vidljiviji na nacionalnoj, a poslije i međunarodnoj razini. Naši obiteljski proizvođači nude izuzetno kvalitetne prehrambene proizvode koji mogu konkurirati bilo gdje u svijetu. Imala sam priliku surađivati s nekima od njih i nadam se da će takvih projekata biti još mnogo – zaključuje.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....