Hrvatski turizam ovih je dana ponovno zabilježio veliki uspjeh na međunarodnoj sceni. Nakon što je vila Subterram s otoka Hvara, projekt arhitekta Davora Matekovića i studija Proarh, ušla u finale Svjetskog festivala arhitekture u Miamiju, još jedno domaće arhitektonsko ostvarenje izazvalo je pažnju, ovaj put na području luksuznog turizma.
Boutique hotel Villa Nai 3.3 s Dugog otoka uvršten je među sedam najboljih mikro hotela u Europi prema izboru prestižnog američkog magazina Condé Nast Traveller.
Iako se radi o objektima različite namjene, vile Subterram i Nai 3.3 dijele nekoliko važnih obilježja: obje su ukopane u padinu dalmatinskog otoka, nastale su u skladu s prirodnim okruženjem, i potpisuju ih hrvatski arhitekti s već međunarodno prepoznatljivim opusom. Subterram se smjestio na Hvaru, a Villa Nai 3.3 na Dugom otoku - u starom masliniku koji i dalje čini okosnicu cijelog lokaliteta.
Vlasnici hotela su Nives i Goran Morović, iskusni građevinar i maslinar koji je na svojoj djedovini u ovom objektu na Dugom otoku pod isti krov stavio proizvodnju i kušanje ulja te luksuzni smještaj.
Nakon otvorenja Ville Nai 3.3 u intervjuu za Globus, Morović je kazao kako je taj projekt različit je od svega onoga na čemu je radio u prethodnih više od 30 godina u građevinskom sektoru. Sada se našao u situaciji u kojoj je ujedno i građevinar, i investitor, i nadzornik.
Istaknuo je kako ga nije trebalo uvjeravati da treba platiti novčić više da bi dobio bolje rješenje i kako je svjestan da inicijalno veći trošak dugoročno znači veću uštedu.
No problema je bilo; otok nema infrastrukturu, pa je stvar često bila komplicirana. No uvijek se gledalo kako prilagoditi projekt lokaciji. Jedan od primjera je bazen u njihovu wellness centru. U njega se pumpa morska voda radi autentičnijeg doživljaja, ali ponajprije zato što je voda na otoku luksuz.
- Kad govorimo o financijama, problem je i graditi jednoetažni objekt. On po metru kvadratnom košta više od objekta na više etaža, pa je onda tu i činjenica da je ukopan u stijenu, da je neuobičajene geometrije... Nastao je na izohipsi želeći se uklopiti u teren. Nastao je po članku Zakona o građenju za izgradnju izvan građevne zone pa mu je tako definirana katnost i ukopanost u teren. To su startni malusi, no dugoročno vjerojatno bonusi - priča.
Sama Villa Nai 3.3 rezultat je pak vizije akademika i jednog od najpoznatijih hrvatskih arhitekata Nikole Bašića, poznatog po projektima Morskih orgulja i Pozdrava suncu koji su postali simbolom Zadra. Hotel se gotovo neprimjetno uklapa u reljef, slijedeći prirodnu liniju terena. Kamen koji je iskopan s lokacije korišten je za izgradnju unutarnjih i vanjskih zidova, čime je dodatno naglašena održivost projekta. Objekt zadovoljava najviše energetske standarde - A+ kategoriju - a zbog posebnog arhitektonskog pristupa ranije je već osvojio nagradu BIG SEE Tourism Design Award te zauzeo visoko mjesto na listi Luxury Travel Intelligence 2021. godine.
Nikola Bašić ovu je vilu nacrtao na papiru još 2013. godine. Njezina je gradnja počela je 2019., a prvi su gosti stigli 2021.
Troškovi su, kaže Morović, bili veliki, što dijelom proizlazi iz činjenice da je cijela kuća napravljena od materijala koji je dobiven iz brda u kojem je zdanje smješteno.
- Materijal iz iskopa je podrobljen, prosijan i ugrađen u beton kuće, a i sav kamen koji je tu iz istoga je mjesta - kazao je Morović za Globus.
Doista, kuća je napravljena u stijeni, što se vidi i u jednom od nekolicine dvorišta u hotelu, koje je terasa Grotte 11 000, jednog od dva restorana koja se tamo nalaze. Atipična je to terasa - na jednoj je strani omeđena golemom i golom stijenom. Iako ne želi o ciframa, Morović kaže da mu je ovo prvi projekt u životu koji je počeo - na kredit. Objekt je sufinanciran ESIF sredstvima, a garancije daju HAMAG i HBOR. A dio novca dobili su na natječajima EU-fondova.
Condé Nast Traveller, luksuzni magazin specijaliziran za putovanja, hotele i destinacije, svake godine objavljuje liste najboljih u industriji. U svojoj analizi najboljih mikro hotela u Europi - onih koji nude ekskluzivnost, osobni pristup i autentično iskustvo - posebno je istaknuo upravo hotel s Dugog otoka.
"Zamislite ovo: skriveno mjesto ukopano u brdo poput skrovišta Jamesa Bonda, s pogledom na 500 godina stare maslinike i blistavo Jadransko more…", piše Condé Nast Traveller.
Villa Nai 3.3 raspolaže s osam smještajnih jedinica: pet deluxe soba i tri deluxe suitea od kojih svaki ima izlaz na privatnu terasu i jedinstveno uređene interijere.
Sobe se dijele po veličini i postoje dva tipa, od kojih jedan ima dnevni boravak, a drugi ne, a na cijenu utječe i to gleda li soba na more ili maslinik.
- Prvi je plan bio da u hotelu bude šest smještajnih jedinica, no kako su nam poticaji prve godine izmaknuli, preprojektirali smo kuću i napravili osam soba kako bismo povećali turistički dio. Na kraju smo poticaje ipak dobili, ali i ostavili svih osam soba - priča Morović.
Vanjski infinity bazen sa slanom vodom, unutarnji bazen, wellness i spa-centar sa saunama i tretmanima temeljenima na proizvodima iz vlastitog maslinika, čine osnovu ponude.
Uz to, gosti mogu birati između restorana Grotta 11.000, koji nudi meso i ribu s roštilja te kruh ispod peke, te fine dining koncepta 3.3, čija se kuhinja temelji na otočkim namirnicama i autentičnim jelima.
U restorane se inače može doći jesti bez obzira na to jeste li gosti hotela ili niste, no broj mjesta vrlo je ograničen kako bi atmosfera ostala mirna i intimna.
Najjeftinije noćenje, u manjoj sobi s pogledom na maslinik, za dvije osobe u špici sezone stoji 1100 eura, a u cijenu je uključen i doručak. Najskuplja ponuda je noćenje s doručkom u luksuznom suiteu s pogledom na more te košta 3200 eura. Cijena nekome tko nije upućen u funkcioniranje hotelske industrije može djelovati visoka. No, uvjeravaju nas, s obzirom na ulaganje, ona to sigurno nije.
Vlasnici Goran i Nives ističu da je naziv hotela inspiriran starim dalmatinskim nazivom za snijeg "nai", dok broj 3.3 označava prosječan broj dana godišnje kada na Dugom otoku pada snijeg koji je jako važan za život masline - on ubija nametnike i omogućuje kvalitetan urod. Ime je tako povezano s idejom nečeg rijetkog, ali izrazito vrijednog - baš kao i aromatični profil maslinova ulja koje se ovdje proizvodi, a koje gosti imaju priliku kušati u sklopu organiziranih degustacija. Naime, njihovo maslinovo ulje nazvano je Nai 3.3. puno prije nego što je ovaj hotel uopće bio u planu.
- To je, zapravo, uljara koja je htjela biti više od uljare – kazao je Morović o vili Nai 3.3 za Globus pa dodao šaljivo osvrćući se na ono što je "izraslo" u masliniku:
- Djedovi mi ne bi bili sretni da vide što sam sve zasadio.
Detaljnije je tada pojasnio kako je nastalo ovo impresivno, a opet nenametljivo zdanje. Projektni je zadatak, kaže, bio pod isti krov staviti proizvodnju maslinova ulja, kušaonu i smještaj u kategoriji The Leading Hotels of the World, za što je potrebno ispuniti oko tri stotine kriterija.
S obzirom na ograničen broj kapaciteta, osobni pristup je zagarantiran. Prema Condé Nastu, upravo ta kombinacija tišine, izolacije, luksuza i održivog dizajna čini Nai 3.3 ne samo luksuznim, već i emocionalno snažnim iskustvom.
"Usluga je osobna, ali jednostavna. Hodnici su puni šarmantnih detalja, knjiga i umjetničkih djela, a atmosfera podsjeća na boravak u privatnom domu", navodi se u obrazloženju izbora.
Hotel je član prestižne grupacije The Leading Hotels of the World, koja okuplja više od 400 luksuznih hotela diljem svijeta. Osim slavnih gostiju koji ponekad stižu i helikopterom, tu borave i putnici u potrazi za mirom, prirodom i izvrsnom uslugom bez prenaglašene formalnosti.
Villa Nai 3.3 jedinstvena je, ne samo po arhitekturi i ponudi, već i po načinu na koji je ukorijenjena u prostor. Projekt ne konkurira okolišu - on iz njega izvire. Terase omeđene niskim zidovima i zasađene maslinama pružaju osjećaj potpune integracije s krajolikom, dok pogled na Jadran i okolne otoke dodatno pojačava dojam izoliranog luksuza.
Uspjeh Nai 3.3 još je jedan pokazatelj kako hrvatska obala sve više privlači pažnju međunarodne javnosti ne samo kao destinacija, nego i kao prostor koji sve češće nudi sadržaje najviše svjetske klase – od arhitekture do ugostiteljstva. Prepoznatljivost koju donosi ovakvo priznanje ne ogleda se samo u promociji hotela, već i u jačanju imidža cijele destinacije.
S dvije ovakve nominacije i priznanja - vila Subterram u svijetu arhitekture, i Villa Nai 3.3 u sferi luksuznog turizma - Hrvatska pokazuje da se može uspješno pozicionirati na karti visoke arhitekture i ekskluzivnog ugostiteljstva.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....