UNOSNA RENOVACIJA

Obitelj kupila vagon iz 1906. za ‘siću‘ i sada zarađuju 60.000 eura godišnje bez da mrdnu prstom

 /SHUTTERSTOCK
Zapušteni željeznički objekt sad oživljava povijest na jedinstven način, a vlasnicima donosi dobar novac
Zapušteni željeznički objekt sad oživljava povijest na jedinstven način, a vlasnicima donosi dobar novac

Sjajno obnovljen željeznički vagon iz 1906. godine, pretvoren je u luksuzni smještaj koji izgleda kao da je iskočio iz romantičnog povijesnog filma u srcu sjevernog Idaha, među gorskim tišinama i visokim zimama, stoji neobičan prizor, s No, ova priča nije bajka, nego rezultat upornosti, vizije i obiteljskog zajedništva mladog vlasnika, Issaca Frencha, 27-godišnjeg kreativca koji je sa svojih sedam braće i roditeljima udahnuo novi život zaboravljenoj povijesti. Svoju priču podijelio je s portalom Realtor.com.

Vagon koji je trebao završiti u pepelu

Sve je počelo kada je Issacov otac jednog snježnog dana pomagao susjedu čistiti krov staje. Tamo, skriven pod hrpama snijega i godinama zanemarivanja, stajao je 100 godina star željeznički vagon, truo izvana i nastanjen s dvadesetak mačaka.

- Svatko drugi bi rekao "spalite to", ali moj je tata povjesničar u duši. On je u tome vidio priču vrijednu spašavanja - prisjeća se Issac. Vlasnik staje jedva da je razmišljao, vagon mu je prodan istog trenutka, a obitelj French krenula je u avanturu koju tada nije mogla ni zamisliti.

Kupili su najružniju kuću u susjedstvu i renovirali je unatoč preprekama: ‘Majstori su nam rekli da je bolje odustati odmah...‘

Kroz istraživanje lokalnog povijesnog društva, obitelj je otkrila da je to zapravo rijedak kombinirani model za prijevoz putnika i pošte, jedan od samo dva koja su nekad vozila prugom Washington–Idaho–Montana. Smatralo se da su oba uništena. No, izblijedjeli broj 306 na bočnom zidu otkrio je da je ovaj preživio, i čekao da bude ponovno otkriven.

Nije to bio jeftin pothvat, u njegovu otpremu, restauraciju, popravke i namještanje uložili su oko 130 tisuća eura, ali novac nije bio toliki problem koliko ih je mučila logistika. Za prikladan prijevoz do njihova zemljišta čekali su čak dvije godine kad se pojavila ekipa s dovoljno pouzdanom mehanizacijom koja je mogla osigurati da se neće raspasti putem.

- Renovirali smo ga tijekom pandemije. Sva moja braća radila su na tome, a trojica od nas puna četiri mjeseca, ukupno 3000 sati - ispričao je novinarima Issac. Obitelj French srušila je sve što je na vagonu bilo dotrajalo, izbrusila podove koji su se godinama natapali mačjim urinom i drugim prljavštinama te uz pomoć epoksida za restauraciju brodova spasila čak 98 posto originalne konstrukcije.

S obzirom na oštećenja, odlučili su izgraditi potpuno novi krov i natkrivenu terasu. I tom su poslu prionuli sami.

- Htjeli smo da gosti mogu uživati vani čak i kad pada snijeg. A estetski, nadstrešnica daje osjećaj kao da stižete na mali seoski kolodvor - otkrio je Isaac.

image

Za prikladan prijevoz do njihova zemljišta čekali su čak dvije godine kad se pojavila ekipa s dovoljno pouzdanom mehanizacijom

/SHUTTERSTOCK

Spoj povijesti i luksuza

Unutrašnjost vagona uređena je s velikim poštovanjem prema njegovoj prošlosti. Issacova majka obilazila je antikvarijate i garažne rasprodaje u potrazi za komadima namještaja koji izgledaju autentično. Našla je čak i starinsku peć na propan, „savršenu jer daje toplinu, ali bez rizika od požara“.

Renovirali kuhinju u 2 dana i za jako malo novca: ‘Nismo željeli plaćati skupe majstore, a jedna stvar je ključna...‘

Jedan od najdojmljivijih detalja je ručno izrađen bakreni luster, replika onog s originalnih fotografija. Izradio ga je majstor iz Teksasa, specijaliziran za povijesnu rasvjetu.

- Bilo je nevjerojatno vidjeti kako se slika iz 1906. pretvara u stvaran predmet - kaže Issac.

Eksterijer vagona sada krasi tamna šumskozelena boja, dok su krovne ploče posebno izrađene od bakra, dajući cijeloj građevini sofisticiran, bezvremenski sjaj.

Investicija koja se brzo isplatila

Projekt su Frenchovi financirali putem kredita obiteljske građevinske tvrtke, a kasnije i poslovnog kredita koji je otplaćen u prvoj godini iznajmljivanja. Danas im ovaj spektakularni vagon, koji osim u stvarnosti, privlači puno pažnje i na društvenim mrežama, donosi oko 62 tisuće eura godišnje, budući da noćenje stoji od 300 do 370 eura, a popunjeni su veći dio godine.

- Ovo je dio tatine mirovine. Svaki naš projekt ima svojeg suvlasnika unutar obitelji, a ovaj je njegov - pojasnio je Isaac.

Mjesto s dušom

Najemotivniji trenutak u cijelom procesu dogodio se nakon što je sve završilo. Issac se nedugo potom oženio, a kraj medenog mjeseca supružnici su proveli upravo u vagonu.

- Pao je veliki rani snijeg, skoro 60 centimetara. Sjedili smo u salonu, čitali, pili čaj, peć je grijala, a vani je padao snijeg… Bilo je savršeno. Kao da se sve zatvorilo u jedan krug - otkrio je mladi poduzetnik te priznao da je tijekom same obnove ovog uistinu neobičnog vagona najteži dio svima bio povjerovati da ga mogu "dovesti u red".

image

Svoj primjerak blagdanskog broja magazina D&D jednostavno naručite putem webshopa!

D&D
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 12:43