Dizajn interijera mnogima izgleda kao posao iz snova - dovoljno je imati malo mašte, smisla za estetiku i dobre ideje te se svaki prostor može pretvoriti u savršeno mjesto za život. No, praksa pokazuje da iza savršeno uređenih stanova i kuća stoji puno više izazova nego što se na prvi pogled čini. Na to je ovih dana podsjetila i bosanskohercegovačka dizajnerica interijera Zerina Zinger, vlasnica Studija Zinger, koju na Instagramu prati na desetke tisuća zaljubljenika u dizajn.
U jednoj od svojih posljednjih objava, koja je izazvala veliku pažnju i profesionalaca i šire javnosti, Zerina je progovorila o onome o čemu se u njezinoj struci rijetko govori - najteži dio posla nije osmisliti ideju, već raditi s ljudima.
Ne propustite ljetni broj magazina D&D! U opsežnom vodiču doznajte sve o mobilnim kućama
"Svi misle da je najteži dio dizajna smisliti koncept. Nije. Najteže je kad klijent kaže: ‘Nemamo baš budžet, ali vidjet ćemo usput‘ ili ‘Majstor ne treba detaljne planove, on to zna‘. To u prijevodu znači - radiš besplatno i gledaš kako gradilište izgleda kao reality show", napisala je Zinger pa dodala:
"Zato svaki put kad čujem ‘to je samo mali posao‘, znam da će se pretvoriti u doktorat iz živaca i papira."
Rečenice koje najavljuju problem
Kako bi dočarala što sve dizajneri doživljavaju iza kulisa, Zerina je sastavila listu "crvenih zastavica" - tipičnih rečenica koje klijenti izgovaraju, a koje u praksi znače nevolju.
Jedna od najčešćih je: "Možeš li samo kopirati ovu sliku s Pinteresta?" Naizgled jednostavan zahtjev, no u stvarnosti često krije očekivanja da se luksuzni interijer kopira s puno manjim budžetom. "Mogu. Ako i ti možeš kopirati budžet Kylie Jenner u čijoj kući je ta slika i uslikana", našalila se dizajnerica.
Još jedna "klasična" situacija je kad klijenti kažu "Namještaj ćemo birati kasnije". To, prema Zinger, obično znači da će svaki vikend provesti s njom po salonima, u potrazi za alternativom koja izgleda isto kao ono što im se svidjelo, ali uz značajno nižu cijenu.
Poseban izvor frustracija je rečenica "Tehnički crteži nam ne trebaju". To gotovo uvijek završi kasnim telefonskim pozivom i pitanjem može li se između frižidera ugurati i vinski hladnjak, kaže Zerina.
Ni financijski dio priče ne prolazi bez problema. Kada klijent izjavi "Platit ćemo kad projekt završi", Zinger to čita kao jasan signal za povlačenje: "Već sam na vratima i mašem vam, te se pozdravljam uz izgovor da žurim prošetati psa."
Tu je i rečenica koja posebno diže tlak Zerini: "Dobit ćeš odličnu promociju". Zinger ističe kako "te fore mogu proći samo djeci na fakultetu.
"Prestara sam ti ja za promocije. Moje usluge se plaćaju u parama, avansno i skupo."
Pod njezinom objavom priključili su se mnogi, a jedan je napisao kako su najgori bogati klijenti koji "troše vrijeme 10 stolara i dizajnera za projekt kuhinje, da bi na kraju izabrali najjeftinijeg".
Zerina je potvrdila istaknuvši kako zbog takvih ljudi puno dizajnera ima problema sa štitnom žlijezdom, snom i želucem.
"A jako, jako teško ih je prepoznati…", ističe.
Deset godina iskustva i stotine istih fraza
Zerina je u poslu već deset godina i priznaje da je iste fraze čula nebrojeno puta - na različitim jezicima, u e-mailovima, porukama i na sastancima. I svaki put znače isto - stres, dodatno vrijeme i gomila nepotrebnih komplikacija.
Ipak, svrha njezine objave nije obeshrabriti ljude da surađuju s dizajnerima, nego podsjetiti na važnost iskrene i profesionalne komunikacije.
Njezina iskrena i duhovita objava ubrzo je postala viralna jer se u njoj prepoznaju ne samo dizajneri interijera, nego i mnogi drugi kreativci - arhitekti, fotografi, grafički dizajneri. Gotovo svaka kreativna profesija dijeli isto iskustvo: rečenica "To je samo mali posao" - nikada zapravo ne znači mali posao.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....