Svatko tko je prodavao nekretninu zna da taj posao nije baš tako jednostavan kao što se na prvi pogled čini. Da, jednostavno je snimiti fotografije, postaviti oglas s osnovnim informacijama i onda pričekati pravog kupca. Ali najčešći scenarij uključuje dugo vremensko razdoblje od objave oglasa, na koje mnogi prodavatelji nekretnina ne računaju.
Upravo je takav scenarij prošao i londonski stan u zgradi iz viktorijanskog razdoblja, koji je pola godine čekao kupca bez ijedne ponude - a onda je prodan za samo 10 dana, i to po punoj traženoj cijeni od 725.000 eura. Zaslužna za takav iznenadni obrat je Liv Conlon (25), stručnjakinja za uređenje nekretnina, koja godišnje stilizira više od 400 domova kako bi privukla potencijalne kupce.
Liv danas živi u Marbelli i vodi tvrtku The Property Stagers. Njezin je zadatak pretvoriti prazne ili neprivlačne prostore u poželjne domove, koristeći pritom namještaj koji se unajmljuje, detalje poput tepiha, ogledala i umjetničkih slika te pažljivo odabranih boja. Upravo je ta taktika ‘oživjela‘ dvosobni stan s dvije kupaonice u West Hampsteadu, koji je pripadao vlasnici Kathryn.
- Ne vjerujem da bi oglas izazvao takav interes da stan nije bio prigodno namješten, jer je svaka prostorija na fotografijama za oglas djelovala posebno. Bilo je puno sličnih stanova na tržištu, ali moj se isticao. Vrijedilo je svake lipe - ispričala je Kathryn za Express.
Stan je kupila još 2001. godine za 226.000 eura, a nakon velike adaptacije pretvorila ga je u prostrani dvosobni dom. Samo godinu kasnije odselila se i dva ga je desetljeća iznajmljivala, što je ostavilo trag na uređenju. Kad ga je odlučila prodati, početna je cijena iznosila je 665.000 eura, ali zbog potrebe za obnovom cijena je spuštena.
Unatoč popustu, 6 mjeseci nije stigla niti jedna ponuda.
- Kupci koji su i došli pogledati stan, vidjeli su da treba uložiti novac u uređenje, što im se nije svidjelo - priznala je Kathryn.
U međuvremenu se promijenila i stopa poreza, stoga je Kathryn, u strahu da će morati platiti veći iznos, odlučila investirati 64.000 eura u renovaciju.
Iako je stan nakon radova bio tehnički spreman za prodaju, i dalje je djelovao prazan. Tad je angažirala Liv Conlon.
- Bila sam svjesna da postoji nešto što se zove ‘home staging’ (stiliziranje stana za prodaju), a moj je stan izgledao tako tužno i prazno. Liv i njezin tim bili su vrlo fleksibilni i njezine su se ideje uklopile u već postojeći namještaj. Kad sam prvi put nakon uređenja prošla kroz ulazna vrata, nisam mogla vjerovati da je to isti stan! - oduševljeno je priznala (bivša) vlasnica.
Liv i njezin tim prostor su ispunili toplinom i bojom: žuta kao akcent, u kontrastu s tamnoplavom kuhinjom i sivim kupaonicama, na fotografijama je djelovala posebno upečatljivo. U blagovaonici su dodali stol s posuđem, vaze i ogledala, a dnevni boravak upotpunili jastucima, tepisima i umjetninama. Spavaće sobe dobile su prekrivače, atmosfersko svjetlo i dekorativne predmete koji su prostoru dali dozu luksuza.
Rezultat? U samo 10 dana nakon ponovnog oglašavanja, stan je privukao 12 kupaca, a uslijedile su i 3 konkretne ponude. Na kraju, happy end: stan je prodan po traženoj cijeni.
I sve zahvaljujući ‘home stagingu‘. Riječ je o profesionalnom pripremanju nekretnine za prodaju ili najam kako bi ona izgledala što privlačnije širokom krugu kupaca. Cilj je stvoriti prostor u kojem se potencijalni kupac može odmah ‘vidjeti‘, zamisliti svoj namještaj i život u njemu. To se postiže neutralnim bojama, uklanjanjem osobnih predmeta, optimiziranjem rasporeda namještaja i dodavanjem vizualno atraktivnih, ali univerzalnih dekoracija.
Liv, koja je titulu ‘Najboljeg mladog poduzetnika Ujedinjenog Kraljevstva‘ ponijela već s 19 godina, naglašava:
- Staging može biti presudan jer nekretnina može na tržištu biti mjesecima ili prodati se već za nekoliko dana. Kupci žele vidjeti kakav bi im život bio u određenom prostoru, što je teško ako je stan prazan ili natrpan osobnim predmetima aktualnog vlasnika.
Iako je moguće i u Hrvatskoj angažirati profesionalca da za vas obavi ‘home staging‘, možete i sami poduzeti neke korake kako biste nekretninu koju prodajete približili kupcima. Evo nekoliko savjeta:
Uklonite višak namještaja i osobnih predmeta
Pretrpan prostor čini stan manjim i neurednijim, a kupcima otežava da zamisle svoj život u njemu. Minimalistički raspored namještaja stvara dojam prostranosti i prozračnosti, čak i kad kvadratura nije velika. Osobne fotografije, kolekcije suvenira ili vrlo specifičan dekor najbolje je spremiti prije razgledavanja, kako bi prostor bio neutralan i privlačan što širem krugu ljudi.
Osvježite zidove neutralnim bojama
Boje poput bijele, bež ili sive reflektiraju svjetlost i čine prostor svjetlijim, što je posebno važno kod manjih stanova ili onih s manje prirodnog svjetla. Neutralne nijanse također ne odbijaju kupce koji imaju drugačiji ukus, za razliku od jarkih ili tamnih tonova koje bi morali odmah prebojati. Čisti, svježe obojani zidovi ostavljaju dojam da je nekretnina dobro održavana i uredna.
Dodajte upečatljive detalje
Dekorativni predmeti poput biljaka, ogledala, svijeća ili jastučića u svijetlim bojama unose toplinu i stvaraju ugodnu atmosferu. Biljke daju dašak života, ogledala vizualno povećavaju prostor, a svijeće i tekstil stvaraju osjećaj doma. Bitno je ne pretjerati: dovoljno je nekoliko dobro odabranih detalja da se prostor u potpunosti transformira.
Fotografije su ključne
Prvi kontakt kupca s vašim stanom gotovo uvijek je putem oglasa na internetu, stoga su dobre fotografije presudne. Dobro osvijetljene, kvalitetne slike iz pravih kutova mogu naglasiti prostranost, raspored i prednosti prostora. Loše fotografije, s lošim osvjetljenjem ili neredom u kadru, mogu odbiti kupce i prije nego što dogovore razgledavanje.
Prvi dojam počinje izvana
Bez obzira na to je li riječ o obiteljskoj kući ili stanu u zgradi, ulaz mora biti uredan i privlačan. Čist hodnik, uredna vrata i, gdje je moguće, malo zelenila ili cvijeća odmah će stvoriti pozitivan dojam. Kupci često donesu odluku o nekretnini u prvih nekoliko minuta, a neugledan vanjski izgled može ih odvratiti čak i prije nego što vide unutrašnjost.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....